ARTIC BUTT
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Re: ARTIC BUTT
Neste Kittilä Tere !
Karmea kälkätys kuului kassalta saapuessani hieman myöhässä kulmapisteeseen. Aina Inkeri Ankeisen pikkuveli Seppo Seniori Ankeinen nauratti kassatyttöjä tutun Putous-hahmon äänellä. Just just, se vähäkin huumori oli tallella....
Alkutankkauksessa Levin ääskaupalla oli 21 pakkasta ja luulin pakkasen kiristyvän, mutta matkalla Sinettän SEO:lle oli ollut vain 18 astetta. Gessu kulkee kuulemma kuin "Idän Pikajuna". Ei voi verrata Ransuun. Teoreettisen matematiikan harrastajana Seniori teki vertauksen. " Jos talviajot peruspyörällä ovat X vaikeusastetta, niin Ransulla kerroin on 1,5X ja nyt Gessulla 0,7X". Rengastus oli kuitenkin aiheuttanut pari ylimääräistä sydämen välilyöntiä. Ilmeisesti nyt renkaissa ei ole riittävästi sivulle törröttäviä nastoja tai niiden asennuskulma on erilainen tai sitten Gessun paino tekee polanteiden päälle nousemisen erilaiseksi kuin Ransulla. Oli pientä woblausta ollut ensimmäisten korkeampien polanteiden kanssa, mutta nyt asia on tiedossa ja omaksuttu.
Jopa hieman etuajassa Seniorin vasen kinnas päättäväisesti osoitti kohti Utsjokea ja ratsuväki jäi naputtelemaan tilanneraporttia Gessun höyrytessä kohti pohjoista. Eiköhän se siitä... " Meillä ei säikytä. Meillä ei surra. Iske ja murra"... vai mitä siellä vaunupataljoonan seinässä ammoin lukikaan.
t. se nuorempi Sepe
Karmea kälkätys kuului kassalta saapuessani hieman myöhässä kulmapisteeseen. Aina Inkeri Ankeisen pikkuveli Seppo Seniori Ankeinen nauratti kassatyttöjä tutun Putous-hahmon äänellä. Just just, se vähäkin huumori oli tallella....
Alkutankkauksessa Levin ääskaupalla oli 21 pakkasta ja luulin pakkasen kiristyvän, mutta matkalla Sinettän SEO:lle oli ollut vain 18 astetta. Gessu kulkee kuulemma kuin "Idän Pikajuna". Ei voi verrata Ransuun. Teoreettisen matematiikan harrastajana Seniori teki vertauksen. " Jos talviajot peruspyörällä ovat X vaikeusastetta, niin Ransulla kerroin on 1,5X ja nyt Gessulla 0,7X". Rengastus oli kuitenkin aiheuttanut pari ylimääräistä sydämen välilyöntiä. Ilmeisesti nyt renkaissa ei ole riittävästi sivulle törröttäviä nastoja tai niiden asennuskulma on erilainen tai sitten Gessun paino tekee polanteiden päälle nousemisen erilaiseksi kuin Ransulla. Oli pientä woblausta ollut ensimmäisten korkeampien polanteiden kanssa, mutta nyt asia on tiedossa ja omaksuttu.
Jopa hieman etuajassa Seniorin vasen kinnas päättäväisesti osoitti kohti Utsjokea ja ratsuväki jäi naputtelemaan tilanneraporttia Gessun höyrytessä kohti pohjoista. Eiköhän se siitä... " Meillä ei säikytä. Meillä ei surra. Iske ja murra"... vai mitä siellä vaunupataljoonan seinässä ammoin lukikaan.
t. se nuorempi Sepe
Re: ARTIC BUTT
Utsjoki kutsuu
Homma etenee aikataulussa. Pakkasta - 13 ja selfien mukaan auringonpaistetta.
t. vanhemman Sepen puolesta se nuorempi
Homma etenee aikataulussa. Pakkasta - 13 ja selfien mukaan auringonpaistetta.
t. vanhemman Sepen puolesta se nuorempi
Re: ARTIC BUTT
Saariselkä klo 17:11.... yli 850 kasassa ja aikaa kulunut hieman yli 11 tuntia. Pahin vissiin takana ja nyt alamäkeä Napapiirille.
t. jr
t. jr
-
- Timanttiperse
- Viestit: 5010
- Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
- Kerho: RaMP ry, IBA Finland
- Paikkakunta: Turku
Re: ARTIC BUTT
Moi!
Kyllä se sieltä. Alamäkeen on helpompaa
-Harri.mopomies-
Kyllä se sieltä. Alamäkeen on helpompaa
-Harri.mopomies-
-1 157 852 km (01/06/83 - 14/05/24)-
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
Re: ARTIC BUTT
Napapiiriltä terveiset...
Seniori- Sepe hörppimässä iltakaffeeta Shellillä. Reilut 1100 takana ja aikaa yhdeksän tuntia puksutella loppumatka. Seuraavaksi Sodankylä, sitten Kolari ja palan matkaa pitkin rajaa edestakaisin, kunnes Muoniosta alas Base Camppiin.
Pirteät fiilikset vielä. Etuplexi muurautunut umpeen ja nyt kurkitaan yli. Apupitkä ledinä ei pysy auki myöskään. Pilvet olivat roikkuneet melkein tien pinnassa ja jäisenkosteaa huurua tiivistyy etuosaan.
Saapi nährä vaihtuuko GT Gessuun keväällä ....
t. Sepe Jr, jolla termiset ajettuna (ja osittain tarkastettunakin)
Seniori- Sepe hörppimässä iltakaffeeta Shellillä. Reilut 1100 takana ja aikaa yhdeksän tuntia puksutella loppumatka. Seuraavaksi Sodankylä, sitten Kolari ja palan matkaa pitkin rajaa edestakaisin, kunnes Muoniosta alas Base Camppiin.
Pirteät fiilikset vielä. Etuplexi muurautunut umpeen ja nyt kurkitaan yli. Apupitkä ledinä ei pysy auki myöskään. Pilvet olivat roikkuneet melkein tien pinnassa ja jäisenkosteaa huurua tiivistyy etuosaan.
Saapi nährä vaihtuuko GT Gessuun keväällä ....
t. Sepe Jr, jolla termiset ajettuna (ja osittain tarkastettunakin)
Re: ARTIC BUTT
Kolari kulmapisteenä
00:24 Kolari. Pakkanen kiristyy. Reilu 5 tuntia ja matkaa alle 300...
t. jr
00:24 Kolari. Pakkanen kiristyy. Reilu 5 tuntia ja matkaa alle 300...
t. jr
Re: ARTIC BUTT
Base Camp kutsuu
Sepe maalissa. Tunti ja vartti jäi ajoaikaa. Pakkasta enimmillään - 26 Muonion paikkeilla. Päivällä vain - 10 Saariselän yläpuolella. Keskimäärin karvan alle - 20 astetta. Pakkaslunta satoi heti aamulla ja loppumatkasta Kittilän ja Kolarin välimaastossa. Gessun plexi aivan jäässä ja led- valo kaipaisi lisälämmityksen.
Nopein kommentti....Nyt saa talviajot riittää...seuraava Napariirin yläpuolella ajetaan Juhannuksen lämmöissä. Kolmas yrityshän tämä Seniorille oli ja se viimeinen puuttuva termisten ajojen ketjussa.
Nyt kannetaan äijä saunan parveen sulamaan ja aloitetaan nesteytys jekkujuomalla.
t. se nuorempi Sepe
Sepe maalissa. Tunti ja vartti jäi ajoaikaa. Pakkasta enimmillään - 26 Muonion paikkeilla. Päivällä vain - 10 Saariselän yläpuolella. Keskimäärin karvan alle - 20 astetta. Pakkaslunta satoi heti aamulla ja loppumatkasta Kittilän ja Kolarin välimaastossa. Gessun plexi aivan jäässä ja led- valo kaipaisi lisälämmityksen.
Nopein kommentti....Nyt saa talviajot riittää...seuraava Napariirin yläpuolella ajetaan Juhannuksen lämmöissä. Kolmas yrityshän tämä Seniorille oli ja se viimeinen puuttuva termisten ajojen ketjussa.
Nyt kannetaan äijä saunan parveen sulamaan ja aloitetaan nesteytys jekkujuomalla.
t. se nuorempi Sepe
Re: ARTIC BUTT
Kellokoski huomenta. Onnea sepe suorituksesta.Kyllä sauna ja jekku saavat sinut sulamaan.
Re: ARTIC BUTT
Kovat on olosuhteet Pohjolassa . Onnittelut kovasta suorituksesta !
Täällä vedetty pelkkiä PlusButteja vaan
Zoltan
Täällä vedetty pelkkiä PlusButteja vaan
Zoltan
Hieno laji , aina olen tykännyt !
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Re: ARTIC BUTT
Ylämaista moro!
Eilisistä rasituksista toipuneena...
Oli se mukava Gessulla huristella moinen vaativa,
otsikon mukainen ajo.
Olen oman osani tehnyt, katsotaan mihin se riittää. :-0
Nyt kamppeet kasaan, putkeen ja takaisin askareisiin etelään.Sr
Eilisistä rasituksista toipuneena...
Oli se mukava Gessulla huristella moinen vaativa,
otsikon mukainen ajo.
Olen oman osani tehnyt, katsotaan mihin se riittää. :-0
Nyt kamppeet kasaan, putkeen ja takaisin askareisiin etelään.Sr