SS3000 Baltic-Rus korkkaus

Alueelta on nähtävissä menossa olevat ajosuoritukset
Kerro milloin ja mitä olet ajamassa.
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.

Re: SS3000 Baltic-Rus korkkaus

ViestiKirjoittaja levoksep » 15 Elo 2018, 09:50

Treenaa, treenaa niin mahdut porukkaan...

Seniori patisti mua aikanaan ja tietysti jo aiemmin Juti nuoria junnuja jäällä. Jäihän se seniori & juniorin RUS-Balticin eka päivä lyhyeksi 20 kilsaa. Vika oli juniorin. Ensinnäkin päästin "herrasmiehenä" venakon passiluukulle seniorin jälkeen ja daamin viisumissa oli jotakin muristavaa ainakin vartin verran. Ja ajovauhti ei ollut riittävän kovaa paikkaamaan tietyömaat, ruuhkat ja muut aikasyöpöt.
Tästä suivaantuneena lähdin treenaamaan vauhtia parilla kulta-ajolla. No ei niitä sitten tarvinnut ajaa kuin yksi ja siitäkään ei ole täyttä varmuutta että onko se kelvollinen....
Tien päällä oli riittävästi kalustoa. Jonkin verran oli vielä niitä jäähallin kokoisia vaunuja ja asuntoautoja. Lähes 18 tunnin sade ja kevyt usva yöllä olivat ehkä pahimmat hidastimet. Ajelin ensin Tukholmasta Pohjanmeren rannalle Esbjergiin ja sieltä Kattegatin rannalle Fredrikshaveniin. Sieltä lyhyt kurvaus E6-tietä Halmdtadin alapuolelle. Reitti olisi nopea ilman E45-tien tietöitä ja nyt myös E4-tiellä Nyköpingin jälkeen isot jonot Tukholmaan tullessa.
Piti siis treenata kahdesti, mutta kengät ja varusteet märkinä hörpitään kuohuviiniä Viking Gracen Premium-aamiaisella. Kannatti maksaa 6 euroa lisää ja välttää aasialaiset Meriaamiaisella.
Ehkä syyskuussa uusi treeni ja sitten pitää varovaisesti kysyä Seniorilta, notta lähretäänkö taas Venäjälle.
Ja pieniä murheita oli LT:n ajonestolaitteen kanssa. Mutta hyvä ettei tapahtunut itänaapurissa...

t.juniori
levoksep
IBAF hallitus
 
Viestit: 215
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: SS3000 Baltic-Rus korkkaus

ViestiKirjoittaja sf1234 » 15 Elo 2018, 12:42

Moro nääs!
Reenaa reenaa...
Jr ottanut näköjään vauhdinpidon asiakseen, Venäjän tullissa, puhumattakaan Latvian tullista vauhdinpito ei varmaankaan tuo toivottua tulosta.
Minulla on vuosiviisumi Itämaihin voimissaan, joten...eiköhän lähdetä uudemman kerran kokeilemaan, josko tuokin ajo saadaan paketoitua. Tulihan noita kyriilisiä kirjaimia taas tauon jälkeen muisteltua joten eiköhän sitä nyt eksymättä selvitä.
Sr
sf1234
Teräsperse
 
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 14:30

Re: SS3000 Baltic-Rus korkkaus

ViestiKirjoittaja levoksep » 03 Kesä 2019, 05:43

Good Morning Russia

Teimme todennäköisesti yhden nopeimmista tai lyhimmistä Venäjän matkoista kenties koskaan. Viisumin leimaus sisään ja ulos reilusti alle puolen tunnin. Eipä ollut tuo Seniori tarpeeksi opastanut nuorempaa motoristia...oli nimittäin vain kopio rekkariotteesta mukana ja kolmen virkailijan pallottelun jälkeen pallo oli niin kuuma ettei kukaan uskaltanut päästää meitä maahan. |spank

No otetaan taas opiksi ja yritetään syksymmällä uudestaan. Nyt sitten varmaan saa luvan kanssa katkaista kaulan jallupullosta :shock:

t.seppo jr
levoksep
IBAF hallitus
 
Viestit: 215
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: SS3000 Baltic-Rus korkkaus

ViestiKirjoittaja harrimopomies » 03 Kesä 2019, 07:28

Moi!

No, kaikkea sattuu. Kokemuksia itärajalta:
Kerran odototettiin kun yksi kaveri lähti hakemaan kotoaan kokonaan unohdettua rekisteriotetta, yhden kerran kopiolla sisään, yhden kerran eräälle vain kopiolla matkassa olleelle käännytys ja kerran olin itse ainut jolla oli ns. vanhanmallinen (Malli AKE) rekisteriote ja pienen tivaamisen jälkeen matka jatkui, mutta kävin Suomeen palattuani vaihtamassa sen konttorilla uudenmalliseen (Malli Trafi), tuiki muodolliseen 10,00 € hintaan ;)

Elikäs, kopiolla voi matkustaa aika moneen paikkaan mutta on syytä pitää kuitenkin alkuperäinenkin mukana, sillä tiettyihin maihin vain se on validi. Varsinkinkin Venäjän rajoilla ollaan nyt tarkkana jokin aika sitten tapahtuneen kohun vuoksi, jossa ajoneuvon piti olla rajanylittäjän nimissä, ei rahoituslaitoksen tai jonkin toisen henkilön. Valtakirjalla ylitystä voi yrittää...

Viime syksyn Peipsijärven kierroksella jouduimme kohun ollessa "kiivaimmillaan" täyttämään vielä jotkin extralaput Viron-/Venäjän rajalla (Petseri), jotteivat pyörät "vahingossa" unohdu Äiti-Venäjälle :D

PS. Ompahan sitten jotain kerrottavaa ns. leiritulilla ja meetingeissä ja syksylläkin saattaa olla hyvinkin sopivia ajokelejä...

-Harri.mopomies-
-1 029 295 km (01/06/83 - 17/06/19)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
-IBAF Driver 206 450 km (03/06/00 - 01/06/19)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7114
Avatar
harrimopomies
Täyden kympin perse
 
Viestit: 4492
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Paikkakunta: Turku

Edellinen

Paluu Ajo Päällä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa