ARTIC BUTT
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Re: ARTIC BUTT
Onnittelut täältä kotisohvalta.Potin liikettä on seurattu.
Re: ARTIC BUTT
Kiitokset Matti !
Täällä toisen ajon suunnittelu käynnissä. Jarkko tosiaan sai piikit pyllyyn ja nyt alkaa olla elämänsä kunnossa, mutta ei ratsun selässä vielä pysy. No lekurin suositus taisi olla, että pysyy erossa moottoripyöristä jokusen hetken
Lunta puhaltaa aivan vaakasuoraan, joten huominen saattaa mennä vielä varustehuollossa ja Seniorilla ajohalujen etsinnässä. Mihin lie hukkunut....timantti kiiltää mielessä mutta vaativia uupuu...
Jatketaan siis nesteyttämistä....ja odotellaan Maukan raporttia
t. Seppo jr
Täällä toisen ajon suunnittelu käynnissä. Jarkko tosiaan sai piikit pyllyyn ja nyt alkaa olla elämänsä kunnossa, mutta ei ratsun selässä vielä pysy. No lekurin suositus taisi olla, että pysyy erossa moottoripyöristä jokusen hetken
Lunta puhaltaa aivan vaakasuoraan, joten huominen saattaa mennä vielä varustehuollossa ja Seniorilla ajohalujen etsinnässä. Mihin lie hukkunut....timantti kiiltää mielessä mutta vaativia uupuu...
Jatketaan siis nesteyttämistä....ja odotellaan Maukan raporttia
t. Seppo jr
Re: ARTIC BUTT
Huoltokopilta live tietoo
Maukka, ekakertalainen, aamulla klo viis (5), Jr johdolla startti articajoon. Keli on mitä on.
Kilpisjärvi kuulemma aamupalaksi.
Huoltojoukot mukana matkan varrella.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin, Kittilä, Sirkka ja Hossa vaikenee
Maukka, ekakertalainen, aamulla klo viis (5), Jr johdolla startti articajoon. Keli on mitä on.
Kilpisjärvi kuulemma aamupalaksi.
Huoltojoukot mukana matkan varrella.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin, Kittilä, Sirkka ja Hossa vaikenee
Re: ARTIC BUTT
Aamujen aamua!
5.32 ABC Levi starttikuitissa.
Otsikon mukainen ajo kiikarissa Maukka Jr:n johdattamana starttasivat kohti Kilpisjärveä. Pilvipoutaa ja pakkasta muutama aste.
Ajo seuranta livenä Maukan spotista.
Huoltojoukot kerää voimia peiskämpillä ja starttaa matkaan pieneltä takamatkalta.
5.32 ABC Levi starttikuitissa.
Otsikon mukainen ajo kiikarissa Maukka Jr:n johdattamana starttasivat kohti Kilpisjärveä. Pilvipoutaa ja pakkasta muutama aste.
Ajo seuranta livenä Maukan spotista.
Huoltojoukot kerää voimia peiskämpillä ja starttaa matkaan pieneltä takamatkalta.
Re: ARTIC BUTT
Hyvin näyttää artikki menevän .
Re: ARTIC BUTT
Iltojen iltaa
Ei se sitten sujunut
Hiukan spååria tiessä ja alijäähtynyttä vettä, niin mehut lähtivät....
Joskus myöhemmin uudestaan.
t. Seppo jr
Ei se sitten sujunut
Hiukan spååria tiessä ja alijäähtynyttä vettä, niin mehut lähtivät....
Joskus myöhemmin uudestaan.
t. Seppo jr
Re: ARTIC BUTT
Base Camp hiljenee hetkeksi...
Maukka tykkäs pöpperölumesta niin paljon, että lähti etelää kohti mopolla. Renkaista laskettiin eilen painetta ja nastanpito alkaa tyydyttää raskaan kaluston kuljettajaa
Kärrikyyti ei siis kelvannut ja myös Jarkko ja allekirjoittanut eivät luottaneet Seniorin sompailutaitoihin, vaan jättivät mopot ylämaihin. Ehkä myöhemmin tässä kuussa, ehkä viikolla 53 tai ehkä ensi vuonna
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin....base camp kiittää ja mahdollisena saldona viikon toilailuista Ice Butt x 2 kpl
t. Seppo jr
Maukka tykkäs pöpperölumesta niin paljon, että lähti etelää kohti mopolla. Renkaista laskettiin eilen painetta ja nastanpito alkaa tyydyttää raskaan kaluston kuljettajaa
Kärrikyyti ei siis kelvannut ja myös Jarkko ja allekirjoittanut eivät luottaneet Seniorin sompailutaitoihin, vaan jättivät mopot ylämaihin. Ehkä myöhemmin tässä kuussa, ehkä viikolla 53 tai ehkä ensi vuonna
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin....base camp kiittää ja mahdollisena saldona viikon toilailuista Ice Butt x 2 kpl
t. Seppo jr
Re: ARTIC BUTT
Maukka pyyhkäs Porista Rauman kautta turkuun.
Saattoauto suuntaa Porists kohti Huittista ja Vorssaa.
Tämäkin retki alkaa olla paketista.
Uusien retkueiden suunnittelu käynnistyköön.
Huomenna juhlimme Suomen itsenäisyyttä.
Pasila, Porilaisten tanssi.
Saattoauto suuntaa Porists kohti Huittista ja Vorssaa.
Tämäkin retki alkaa olla paketista.
Uusien retkueiden suunnittelu käynnistyköön.
Huomenna juhlimme Suomen itsenäisyyttä.
Pasila, Porilaisten tanssi.
Re: ARTIC BUTT
ISO Kiitos Seppo jr. Järjestelyt oli huippuluokkaa (majoitus,ruoka ja juoma,seura).levoksep kirjoitti:
Jatketaan siis nesteyttämistä....ja odotellaan Maukan raporttia
t. Seppo jr
Olihan tästä termisestä ajosta puhuttu jo parivuotta mutta lykännyt ja lykännyt, joskus lienee tullut luvattuakin lähteä koittamaan Varusteita hankittiin pitkin syksyä sieltä täältä ja tarkoitus oli lähteä ti 1.12 puolen yön jälkeen ajamaan, maanantaina vielä mietin mitä keksis tekosyyksi ettei pääse lähtemään se lähtöaika tuli ja eikun matkaan Turusta Koskelle hakemaan kulmakuittia, siitä sitten pikkuhiljaa takaisin Turkuun. Seppo ja Jarkko sai kiinni ennen Marttilaa josta letkassa Turkuun ja hakemaan etelästä niitä kilometrejä ennen nousua kohti pohjoista. Kemissä alkoi näyttää siltä että alkaa talvi , Napapiiriltä kohti Leviä saikin sitten ajaa lumistatietä pitkin ja näin ensikertalaisena tähän aikaan vuodesta Napapiirin pohjois puolella olleena jännitti kyllä hieman.... no perille päästiin.
Pari päivää nautittiin Sepon järjetelyistä ja sovittiin että koitetaan Arcticia, se keskeytettin kun ei ollut turvallista jatkaa, mutta sain hyvää kokemusta Lapissa ajamisesta josko sitä joskus yrittäis sitä Polariakin...
Takaisin päin ajoin kahdesta syystä sai sitä tuntumaa siihen lumeen ja takavuosina yks hondamies kävi Gibraltarilla ja kuvaili bemuja peräkärryssä näyttääkseen miten saksalainen ajaa bemarilla
Omasta puolesta kiitos vielä kaikille!
-maukka-
-
- Timanttiperse
- Viestit: 5012
- Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
- Kerho: RaMP ry, IBA Finland
- Paikkakunta: Turku
Re: ARTIC BUTT
Moi!
Epäviralliset onnittelut termistenajojen "uhmaajille". Kuten monasti on tullut todettua ja lukuisiin juttuketjuihin runoiltua nämä talviajot ovat ihan oma maailmansa. Muutttuvia tekijöitä ja huomioon otettavia seikkoja on kohtuu paljon. Etelän vesisateissa nastoista on melkeimpä enemmän haittaa kuin hyötyä ja nastat kuluvat lähestulkoon silmissä Monissa viimeksi ajetuissa talviajoissa talvi on tosiaankin alkanut vasta siinä Keminmaan rampin kinkeripiirillä. Lapissa sitten ajetaankin jo talvisissa olosuhteissa ja mikäli vielä matka jatkuisi Polarin merkeissä niin Norjan osuus on taas oma juttunsa, varsinkin ne viimeiset 100 kilometriä. Viime joulukuun Polarissa muutamasta lämpöasteesta vesisateen kera aina -18 C pakkaslukemiin auraamattomille pätkille, siinä olivat ukot ja laiteet kovilla. Toisaalta paluu pätkällä aivan "priimaa" talvikeliä aina Napapiirille asti. Helmikuussa jälleen etelässä vesisadetta ja Lapissa/Norjassa vaihtelevaa
Riskit kasvavat ja aikataulu tahtoo mennä tiukaksi, varsinkin mikäli olosuhteet ovat huonot ja ei ole mainittavaa aikaisempaa kokemusta kyseisissä olosuhteissa ajamisesta. Tiivistetysti "satkun alueella pitäisi pystyä ajamaan sitä satasta jne..." Tarkkana saa olla ettei vahinkoja satu ja mikäli aikataulu karkaa riittävästi, niin parempi keskeyttää ja ajaa loput turistina. Näissä talviajoissa on vuosiensaatossa tullut romua ja lieviä henkilövahinkoja jonkin verran ja ompahan joku kaatunut lepotauolla kävellesäkin niin että käsi turposi oikein kunnolla. Ja aika monta keskeytystäkin on nähty ja koettu.
Mielestäni hyvä veto ajaa takaisin etelään ja ottaa siinä samalla lisää harjoituskilometrejä mahdollisia tulevia koitoksia silmällä pitäen. Artic ja Polar jäävät vielä odottamaan. Ja onhan se niinkin että Bemut ovat tehty ajettaviksi ja vain painavasta syystä kärryssä kuskattavaksi
JK. Tässä samalla kaikille foorumin lukijoille hyvää itsenäisyyspäivän iltaa.
-Harri.mopomies-
Epäviralliset onnittelut termistenajojen "uhmaajille". Kuten monasti on tullut todettua ja lukuisiin juttuketjuihin runoiltua nämä talviajot ovat ihan oma maailmansa. Muutttuvia tekijöitä ja huomioon otettavia seikkoja on kohtuu paljon. Etelän vesisateissa nastoista on melkeimpä enemmän haittaa kuin hyötyä ja nastat kuluvat lähestulkoon silmissä Monissa viimeksi ajetuissa talviajoissa talvi on tosiaankin alkanut vasta siinä Keminmaan rampin kinkeripiirillä. Lapissa sitten ajetaankin jo talvisissa olosuhteissa ja mikäli vielä matka jatkuisi Polarin merkeissä niin Norjan osuus on taas oma juttunsa, varsinkin ne viimeiset 100 kilometriä. Viime joulukuun Polarissa muutamasta lämpöasteesta vesisateen kera aina -18 C pakkaslukemiin auraamattomille pätkille, siinä olivat ukot ja laiteet kovilla. Toisaalta paluu pätkällä aivan "priimaa" talvikeliä aina Napapiirille asti. Helmikuussa jälleen etelässä vesisadetta ja Lapissa/Norjassa vaihtelevaa
Riskit kasvavat ja aikataulu tahtoo mennä tiukaksi, varsinkin mikäli olosuhteet ovat huonot ja ei ole mainittavaa aikaisempaa kokemusta kyseisissä olosuhteissa ajamisesta. Tiivistetysti "satkun alueella pitäisi pystyä ajamaan sitä satasta jne..." Tarkkana saa olla ettei vahinkoja satu ja mikäli aikataulu karkaa riittävästi, niin parempi keskeyttää ja ajaa loput turistina. Näissä talviajoissa on vuosiensaatossa tullut romua ja lieviä henkilövahinkoja jonkin verran ja ompahan joku kaatunut lepotauolla kävellesäkin niin että käsi turposi oikein kunnolla. Ja aika monta keskeytystäkin on nähty ja koettu.
Mielestäni hyvä veto ajaa takaisin etelään ja ottaa siinä samalla lisää harjoituskilometrejä mahdollisia tulevia koitoksia silmällä pitäen. Artic ja Polar jäävät vielä odottamaan. Ja onhan se niinkin että Bemut ovat tehty ajettaviksi ja vain painavasta syystä kärryssä kuskattavaksi
JK. Tässä samalla kaikille foorumin lukijoille hyvää itsenäisyyspäivän iltaa.
-Harri.mopomies-
-1 158 302 km (01/06/83 - 16/05/24)-
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119