Kultaryntäys 2022 seuranta

Alueelta on nähtävissä menossa olevat ajosuoritukset
Kerro milloin ja mitä olet ajamassa.
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
BemAri
IBAF hallitus
Viestit: 497
Liittynyt: 06 Touko 2009, 09:28
Kerho: Konepyöräklubi, IBAF
Paikkakunta: Pori

Kultaryntäys 2022 seuranta

Viesti Kirjoittaja BemAri »

Kultaryntäys starttailee 13 kuljettajan voimin lauantaina 14.5 aamulla Tukholmasta.
Starttiaika kaikilla kuljettajilla on n.klo 7 paikkeilla Ruåtsalaisten aikaa (8 Suomi-aikaa).

Vähän erilaisilla reittisuunnitelmilla pyöräkunnat lähtevät matkaan, kaikilla kuitenkin tavoitteena BB1500Gold ja ehtiä paluu laivaan, joka irtoaa laiturista 7:45 Ruotsalaisten kellon mukaan (8:45 Suomi-aikaa).

Pääasiassa matkaa tehdään 2-kuljettajan ryhmissä.
Kotikatsomoissa voi seurata etenemistä link:

Juha Ohtonen, ajelee yksikseen kääntöpaikka jossain Tanskanmaalla
https://secure.logmydrive.com/find.aspx ... af406d7902

Maukka ja Janet Forssell, kääntöpaikka Tanskassa
https://maps.findmespot.com/s/PLCL

Ismo Viljanen ja Juha Vainionpää
https://secure.logmydrive.com/find.aspx ... 8409dcb559
https://secure.logmydrive.com/find.aspx ... 8923877a58

Jukka Salonen ja Repa Huhta, kääntöpaikka Saksassa
https://secure.logmydrive.com/find.aspx ... b30f3b8a2f

Peppe Kainulainen ja Heikki Markko, kääntöpaikka Tanskassa
https://maps.findmespot.com/s/WNMJ

Pertti Pitkänen ja Tarmo Lauri, kääntöpaikka Tanskassa
https://secure.logmydrive.com/find.aspx ... cc8b16577d

Minna Sukeva ja Ari Puonti, ajavat Ruotsialaisten Gold reittiä myötäillen
https://secure.logmydrive.com/find.aspx ... fb022bd5fb

Tässä ilmoitetut kääntöpaikat ja reitit eivät välttämättä pidä paikkaansa, viimehetken reittimuutokset ovat mahdollisia.
Kuulumisia pyritään jollakin aikataululla päivittämään.
ari.puonti(at)ibafinland.fi
sf1234
Teräsperse
Viestit: 417
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 14:30

Re: Kultaryntäys 2022 seuranta

Viesti Kirjoittaja sf1234 »

Pilvenmäen raviradan aidalta, varmaan hevosmiesten tietolaarista saamaani tietoon perustuen, Jr on laivassa matkalla Tukholmaan aloittaakseen perjantai aamuna 3000 G. :shock:
Tieto on täysin tuulesta temmattu, mikäli ko. lähteeseen on uskominen.

Perästä kuuluu...

Päätän rapottini aidalta tähän.

Sr
JMJH66
Jaloteräskankku
Viestit: 1015
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Re: Kultaryntäys 2022 seuranta

Viesti Kirjoittaja JMJH66 »

Reissuraporttia odotellessa!
JH
Honda GL 1500 Gold Wing, +77000 Ironbutt mailia
11/12kk-64/366pvm-31/31pv-39/53vko-SS1000-SS1600K-SS1000F-AR12-AR13-AR14-AR15-AR16-SS2000K-SS2000-SS2000F-SS3000-BB1500-BB2500K-BB1500F-BB1500G-BB2500KG-BB3000K-Winterbutt-Saukkion malja
levoksep
Teräsperse
Viestit: 427
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: Kultaryntäys 2022 seuranta

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Moroo

Antakaa määki huudan, määkin olen kännisä.... jotain siis raapustan minäkin vaikka vihkoon meni ajo

Olis se pitänyt arvata....perjantai ja kolmastoista päivä.

Ensimmäiset sadepisarat jo torstai-iltana matkalla satamaan suolanpölyiseen gore-tex-nuttuun. Foreca mitään sadetta luvannut.... varsinaisesti. Juu siis ajokamppeet pesemättä talven reissujen jäljiltä.... hävetti laivan käytävillä, mutta katu-uskottavuus oli taattu :D

Ei silmäystäkään unta laivassa. Jänskätti ilmeisesti nuorta kokelasta ensimmäinen yritys kolmitonnisesta liikaa. Tosin joku saksalainen turistikaan ei meinannut löytää Maarianhaminassa autokannelle ja häntä sitten kuulutettiin kaikilla kielillä moneen kertaan ja varmaan mietin onko Fritz saanut jonkun Martta-kerholaisen iskettyä pianobaarista....

Nopea ulostautuminen aamulla laivasta ja todella ripeästi Kontrollvägenille. Aloituskuitti 6:26 ja suunta kohti Hudiksvallia. Nopeaa etenemistä, kun tiellä ei ollut vielä mitään asuntoautoja yms. tientukkoja. Visiirinpesua perillä ja varmistukset karttaohjelmasta että tankkausaika on oikea. Takaisin Kontrollvägenille ja aurinko paistaa, lämmöt nousevat yli viidentoista ja kevään ensimmäiset verenimijät liiskautuvat plexiin. Kuittipaperi loppu automaatista, mutta sisältä kopiokuitti ja kaunis hymy kassaneidiltä..... todennäköisesti säälivä katse mutta tulkitsin olevani kiinnostuksen kohde :o

Sitten kohti etelää ja vaikeudet alkoivat. Tie täynnä rekkoja ja asuntoautoja sekä poliisiautoja. Millään aikaisemmalla reissulla en ole Svea-mamman maalla nähnyt noin paljon liikennepoliiseita E4:sen varrella. Pari uudenuutta kiiltävänmustaa V 90 farkkua oli myös sinivaloineen kaahailemassa konetiellä. Niin gessun pikkuriikkiseen näyttöön syttyi teksti "lampf". Koska oli kirkas päivä, niin ajattelin körötellä Grännaan huoltikselle ja tarkistaa mikä lamppu se on. Seuraavaksi alkoi kytkin tulla "löysäksi". Vaikka kuinka kahvaa lipsutteli niin tuntumaa ei löytynyt. No ennenkin on ajettu mm. Lapista ilman kytkintä, mutta autobaanalla ajo hieman huoletti. Lyhyet sadekuurot kastelivat muutamaan kertaan, mutta ei niin paljon että olisin sadevaatteita vielä kaivanut esiin. Tietöitä 70 km/h rajoituksilla oli jotain 40-45 kilsaa ja ne edettiin letkassa vailla ohitusmahdollisuutta.

Grännassa selvisi että ajovalon polttimo sökö. Suojakuvun ja vanhan polttimon sain pois ja samalla hetkeksi hukkasin rautalankahärvelin, jolla polttimo on umpiossa kiinni. Uusi lamppu Circle K:sta ja sitten puoleski tunniksi turhautumaan.... kun ei mahdu niin ei mahdu. Hyvä etten kouluttautunut näillä lapiokäsillä gynekologiksi. Pakko jatkaa matkaa ja aattelin keksiä jonkun kikkakakkosen ajon aikana Helsinborgiin. Gessussa on nokka täynnä lamppuja.... josko niistä saisi kääntelemäälä ja teippaamalla soppelin ajovalon. Seniorikin on GT.llä ajanut jo kohta kaksi vuotta tuikkien kaikkia vastaantulojoita ja edelläajaneita :?

Helsingborgissa yritin vielä jesarilla kiinnittää lamppua umpioon, mutta kipinää ei tullut lampuun, vaikka sulake oli mielestäni ehjä. Aikani kääntelin ja suuntailin lamppuja, kunnes päätin että olkoon perkele. Nokka kohti Tukholmaa ja katsotaan mitä tästä saa raapaistua. Aikataulusta en ollut vielä kuin vartin myöhässä, mutta lepoaika oli tussattu.

Matkalla Grännan jälkeen pimeni ja alkoi jälleen sade. Vasen käsi peilin varressa, koska sen tyvessä oli lisäpitkien katkaisija. Mopon oma kaukovalo oli teipattu ja päällä siis koko ajan. Maastovalot oli käännetty näyttämään ajokaistaa muutaman metrin päässä. Sumarit olivat myös pimeänä ja nyt vain räpsyttelin ohajaustangossa olevaa lisäpitkien kytkintä. Vaihteiden vaihdot kierroksia sovittamalla ja gessussahan vääntöä piisaa.

Vielä Södertäljessä mietin lähtisinkö hakemaan kilometrejä lisää, jotta saisi edes SS 2000 K:n, mutta tihkutteleva vesisade yltyi ja päätös oli helppo..... mitäpä sitä tuttua kaveria kiusaamaan. Lopetuskuitti jo 00:48 ja suunta Siljan terminaalia kohti. Alunperin paluumatka oli tietysti Vikingin botskiin sunnuntaiaamulle, mutta tien päällä pyrin vaihtamaan sitä lauantaiaamuksi. Ei yhtään vapaata hyttiä viikkarilla, joten Siljalta huhuilemaan ja sieltähän se löytyi.

Satamassa värjöttelyä lipan alla ja hetken torkku mopon päällä keskiseisontatuen varassa. Mieleen hiipi epäilys, että onko tässä touhussa mitään järkeä... Aamulla sain pääjoukosta pari huonoa valokuvaa kun he ulostautuivat laivasta. Paluumatka meni syödessä ja nukkuessa. Vaikka käteen jäi vain SS 1600 K, niin sekin lähti tarkastusputkeen ja seuraavaksi pitää gesulle löytää uusi omistaja. Oli ehkä turhan optimistista lähteä loppuunajetulla vanhuksella Suomen rajojen ulkopuolelle perjantaina kolmastoista päivä...

t. seppo jr
Vastaa Viestiin