BB3000 Goldin metsästys jatkuu
Re: BB3000 Goldin metsästys jatkuu
Onnittelut Wesalle!
Mies kertoi äsken puhelimessa sateen ja liikenteen haitanneen matkantekoa, ei kuitenkaan liikaa! Erittäin kova suoritus, yksin ja näin pimeään vuodenaikaan.
Mies kertoi äsken puhelimessa sateen ja liikenteen haitanneen matkantekoa, ei kuitenkaan liikaa! Erittäin kova suoritus, yksin ja näin pimeään vuodenaikaan.
Re: BB3000 Goldin metsästys jatkuu
Onnittelut myös täältä, lähes mahdottoman suorituksen tekemisestä mahdolliseksi! On siinä Wesalla kanttia epäonnistuneen ajon perään lähteä yrittämään tällaista; itse olisin päätynyt kyllä etsimään sitä helpointa tietä/olosuhdetta - ja kaikessa hiljaisuudessa!
JH
Honda GL 1500 Gold Wing, +77000 Ironbutt mailia
11/12kk-64/366pvm-31/31pv-39/53vko-SS1000-SS1600K-SS1000F-AR12-AR13-AR14-AR15-AR16-SS2000K-SS2000-SS2000F-SS3000-BB1500-BB2500K-BB1500F-BB1500G-BB2500KG-BB3000K-Winterbutt-Saukkion malja
Honda GL 1500 Gold Wing, +77000 Ironbutt mailia
11/12kk-64/366pvm-31/31pv-39/53vko-SS1000-SS1600K-SS1000F-AR12-AR13-AR14-AR15-AR16-SS2000K-SS2000-SS2000F-SS3000-BB1500-BB2500K-BB1500F-BB1500G-BB2500KG-BB3000K-Winterbutt-Saukkion malja
Re: BB3000 Goldin metsästys jatkuu
Onnittelut, kova on suoritus ja vielä tähän vuodenaikaan! Märkää ja pimeää on riittänyt. Ja vielä yksin, ei muiden perässä jonossa ajaen
IBAN #17797
Re: BB3000 Goldin metsästys jatkuu
Onnittelut! Kova ÄIJÄ!
t-ossi
t-ossi
Re: BB3000 Goldin metsästys jatkuu
Wesalle onnittelut ! Aivan uskomaton suoritus. Kuin kisastudiossa olisi ollut; niin jännää ajon seuranta spotilta.
2*SS1000 - SS1000 Mutkaperse - SS1000 Spyder-kimppa - SS1600K Jäätynytperse - BB1500Gold - SS2000 - BB2500K "LGL"- SS2000F -
IBA RALLY Finland
IBA RALLY Finland
Re: BB3000 Goldin metsästys jatkuu
Tervehdys laivalta!
Suihku, puhtaat (ja ennen kaikkea kuivat) vaatte päälle, vatsa täyteen ja lasi "RymyMattiinia" niin tuntuu taas olo inhimilliseltä. Tässä vaiheessa voi jo todeta, että kannatti lähteä liikkeelle.
Selasin pikaisesti tämän ketjun valtavaa määrää viestejä. Olette onnistuneet päättelemään tapahtumien kulun uskomattoman tarkasti! Spotin paristot alkoivat vilkuttamaan punaista matkalla, enkä vaihtanut niitä vaan käytin säästyneen ajan ajamiseen. Siksi ehkä spotilla oli jotain oikkuja. Toisaalta saattavat ne johtua palvelun tarjoajan ohjelmistakin.
Tukholman aamuruuhkan takia sain aloituskuitin "vasta" klo 7:13. Vesisade alkoi jo Tukholmasta, tosin mennessä keski-Ruotsi oli selkeää. Rankempi vedentulo alkoi ennen Helsingborgia ja jatkui eteläisintä Saksaa lukuunottamatta paluuiltaan Glumslöviin saakka. Kastuin toisena päivänä kokonaan kun kaulus ei ollut kunnoilla ja sieltä valahti saavillinen sisään ennen kuin ehdin kunnolla aivastaa. Lisäsin Kerbileihin vaan tehoa ja odotin sään selkenemistä. Se Hampurin jälkeinen yli 1/2 tunnin tauko oli täydellinen vaatteiden vaihto, koska tiesin odottaa kylmää paluuyötä Ruotsissa. Aamuyöllä mittari näytti välillä +2 astetta. Kannatti käyttää melkein kaikki sen hetkinen reservissä ollut aika rättisulkeisiin. Tosin vettä satoi senkin jälkeen Tanskassa, mutta se ei päässyt enää iholle.
Matkantekoa hidastivat melko rankka sade, runsas liikenne (rekat rinnakkain jatkuvasti) ja kolarit. Ruotsissa oli Göteborg lenkillä jo 3 kolaria. Onneksi niistä pahin oli ehditty siivota ennenkuin palasin etelään päin siihen kohtaan, missä ne romut olivat kun ajelin kohti Göteborgia. Sateella tuo Helsingborg-Göteborg tien asfaltti on aika liukas (autoille). Toisen päivän Saksan eteläinen käännös meinasi jäädä haaveeksi, koska siellä oli iso Stau palaneiden autojen takia. Menin röyhkeästi eteenpäin hitaasti, mutta onnistuneesti. Palatessa ruuhka seisoi edelleen, eikä autoja laskettu liikkumaan. Berliinin ja Hannoverin välillä ihmettelin kun vastaan tulevaa liikennettä ei ollut ollenkaan. Lähellä Hannoveria oli sitten tie täynnä romua. Tästä ei ollut tietenkään minulle haittaa.
Sateessa ajaminen oli niin miestä syövää, että oli pakko olla unessa tunti Hausenin hotellissa. Sitten nopea aamiainen ja liikkeelle lähdin toiseen päivään 7:30.
Ajoin viivytysten takia kaasu auki aina kun mahdollista ja siksi tuli myös 2 ylimääräistä tankkausta kun isokaan tankki ei riittänyt. Kulutus oli n 10L /100 km ja ne legit olin suunnitellut yli 400 km mittaisiksi. (Tankista saan ulos nyt 36 litraa) Ilpo taisi löytää juuri noita osuuksia, joilla oli mahdollisuus ajaa kovaa. Viimeinen ratkaiseva kohta oli Hampuri. Siitä selvisin ilman pienintäkään viivytystä ja silloin olin varma, että aikataulun puolesta homma onnistuu. Lopussa ennen Tukholmaa aloin jo löysäämään ja varmistelemaan.
Reissu kannatti tehdä, vaikka harkitsin sitä aivan viime hetkiin saakka lähinnä sateisen sääennusteen takia. Täytyy sanoa, että sääennusteet antoivat liian optimistisen kuvan tilanteesta. En olisi lähtenyt liikkeelle, jos ennusteet olisivat olleet niin sateiset kuin mitä todellisuus oli. Onnistuin kuitenkin tällä kertaa keräämään sellaiset kuitit, jotka kannattaa lähettää tarkastukseen. Laitoin tämän uusinnan julkiseksi näin omalle porukalle, koska ensimmäinen yritys keväällä oli seurattavissa IBA Finlandin forumilla. Tämä oli vähän niin kuin jatko-osa tarinaan.
Kiitos Teille kaikille mukana olosta ja tuesta.
Wesa
"Ja matka jatkuu"
Suihku, puhtaat (ja ennen kaikkea kuivat) vaatte päälle, vatsa täyteen ja lasi "RymyMattiinia" niin tuntuu taas olo inhimilliseltä. Tässä vaiheessa voi jo todeta, että kannatti lähteä liikkeelle.
Selasin pikaisesti tämän ketjun valtavaa määrää viestejä. Olette onnistuneet päättelemään tapahtumien kulun uskomattoman tarkasti! Spotin paristot alkoivat vilkuttamaan punaista matkalla, enkä vaihtanut niitä vaan käytin säästyneen ajan ajamiseen. Siksi ehkä spotilla oli jotain oikkuja. Toisaalta saattavat ne johtua palvelun tarjoajan ohjelmistakin.
Tukholman aamuruuhkan takia sain aloituskuitin "vasta" klo 7:13. Vesisade alkoi jo Tukholmasta, tosin mennessä keski-Ruotsi oli selkeää. Rankempi vedentulo alkoi ennen Helsingborgia ja jatkui eteläisintä Saksaa lukuunottamatta paluuiltaan Glumslöviin saakka. Kastuin toisena päivänä kokonaan kun kaulus ei ollut kunnoilla ja sieltä valahti saavillinen sisään ennen kuin ehdin kunnolla aivastaa. Lisäsin Kerbileihin vaan tehoa ja odotin sään selkenemistä. Se Hampurin jälkeinen yli 1/2 tunnin tauko oli täydellinen vaatteiden vaihto, koska tiesin odottaa kylmää paluuyötä Ruotsissa. Aamuyöllä mittari näytti välillä +2 astetta. Kannatti käyttää melkein kaikki sen hetkinen reservissä ollut aika rättisulkeisiin. Tosin vettä satoi senkin jälkeen Tanskassa, mutta se ei päässyt enää iholle.
Matkantekoa hidastivat melko rankka sade, runsas liikenne (rekat rinnakkain jatkuvasti) ja kolarit. Ruotsissa oli Göteborg lenkillä jo 3 kolaria. Onneksi niistä pahin oli ehditty siivota ennenkuin palasin etelään päin siihen kohtaan, missä ne romut olivat kun ajelin kohti Göteborgia. Sateella tuo Helsingborg-Göteborg tien asfaltti on aika liukas (autoille). Toisen päivän Saksan eteläinen käännös meinasi jäädä haaveeksi, koska siellä oli iso Stau palaneiden autojen takia. Menin röyhkeästi eteenpäin hitaasti, mutta onnistuneesti. Palatessa ruuhka seisoi edelleen, eikä autoja laskettu liikkumaan. Berliinin ja Hannoverin välillä ihmettelin kun vastaan tulevaa liikennettä ei ollut ollenkaan. Lähellä Hannoveria oli sitten tie täynnä romua. Tästä ei ollut tietenkään minulle haittaa.
Sateessa ajaminen oli niin miestä syövää, että oli pakko olla unessa tunti Hausenin hotellissa. Sitten nopea aamiainen ja liikkeelle lähdin toiseen päivään 7:30.
Ajoin viivytysten takia kaasu auki aina kun mahdollista ja siksi tuli myös 2 ylimääräistä tankkausta kun isokaan tankki ei riittänyt. Kulutus oli n 10L /100 km ja ne legit olin suunnitellut yli 400 km mittaisiksi. (Tankista saan ulos nyt 36 litraa) Ilpo taisi löytää juuri noita osuuksia, joilla oli mahdollisuus ajaa kovaa. Viimeinen ratkaiseva kohta oli Hampuri. Siitä selvisin ilman pienintäkään viivytystä ja silloin olin varma, että aikataulun puolesta homma onnistuu. Lopussa ennen Tukholmaa aloin jo löysäämään ja varmistelemaan.
Reissu kannatti tehdä, vaikka harkitsin sitä aivan viime hetkiin saakka lähinnä sateisen sääennusteen takia. Täytyy sanoa, että sääennusteet antoivat liian optimistisen kuvan tilanteesta. En olisi lähtenyt liikkeelle, jos ennusteet olisivat olleet niin sateiset kuin mitä todellisuus oli. Onnistuin kuitenkin tällä kertaa keräämään sellaiset kuitit, jotka kannattaa lähettää tarkastukseen. Laitoin tämän uusinnan julkiseksi näin omalle porukalle, koska ensimmäinen yritys keväällä oli seurattavissa IBA Finlandin forumilla. Tämä oli vähän niin kuin jatko-osa tarinaan.
Kiitos Teille kaikille mukana olosta ja tuesta.
Wesa
"Ja matka jatkuu"
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 2078
- Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
- Kerho: TFMK
Re: BB3000 Goldin metsästys jatkuu
Onnea Wesa hienosta ajosta ja mielenkiintoisesta tarinasta.
Ja nyt on sitten pitkä GOLD ajettu oikeasti pimeässä ja märässä.
Onneksi kolarit eivät tällä kertaa ratkaisseet.
Ja nyt on sitten pitkä GOLD ajettu oikeasti pimeässä ja märässä.
Onneksi kolarit eivät tällä kertaa ratkaisseet.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Mile Eater Member
Re: BB3000 Goldin metsästys jatkuu
Onnittelut Wesa ! Kova suoritus .
Hieno laji, aina olen tykännyt
Hieno laji, aina olen tykännyt
Hieno laji , aina olen tykännyt !
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Re: BB3000 Goldin metsästys jatkuu
Jos joku ihmettelee miksi en vastaa tällä hetkellä puheluihin ja tekstiviesteihin, niin syy on perinteinen. Eli akku tyhjeni eikä laturia ole mukana. Laivallakaan ei nykyisin ole myynnissä tai respasta lainattavia latureita. Odottakoon siis puhelin latausta kotiin saakka.
Wesa
Wesa