Marraskuun maisemat matkakertymä

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Marraskuun maisemat jatko-osa I

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Pyörän mittariin kertyi 2631 km ja Navi näytti ajetun matkan 2634,2 km

Kokonaisaika 27h 28 min aika liikkeellä 23h 45 min aika pysähdyksissä .3h 43 min tauko n.3h
Nopeus keskiarvo 96km/h
Liike keskim. 111/km/h
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Marraskuun maisemat jatko-osa I

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Huomenta Suomi , poikas valveil on . Tänään tarkistamaan mitä messuilta löytyy ja osuiko tuo crosstouerin tankin koon arvaus ?????????????

Olavi tänään on se 11.11.2011 että tienpäälle vaan etelän reittejä mennen tullen .

http://www.foreca.fi/Finland/Loimaa/map/fin13

Hieno laji , aina olen tykännyt
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Marraskuun maisemat jatko-osa I

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Harrilta terveiset , soitti lentokentältä ja on palaamassa kotia tänään . Kirjoitti lentokentällä pitkät tarinat tähän ketjuun kaksi eri ketaa ja molemmilla kertaa juttua talentaessa lentokentän maksullinen
nettiaparaatti heitti logautit hänelle .
Että Harrin hyvät jutut on nyt jossain bittiavaruudessa sitten . Jos jollain on salasana sinne niin vois käydä kopiomassa ne ja palauttaa tänne :)
Mies muuten hyvässä kunnossa ja kiinni oikeissa asioissa :D
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Marraskuun maisemat jatko-osa I

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Tankin tilavuudeksi annettiin 24,5 l ja km/litra 16,1 . Kaksi pyörää oli näytillä ja molemmissa istui pällä kuski ja pyörät aitauksessa mihin rahvasta ei päästetty .
Olihan alan tavaraa runsaasti ja monessa hallissa . BMW on siirtynyt scootteri kantaan mikä oli silmiinpistävin asia .
Ajovarusteita huomioväreissä saatavilla (takkeja) .
Messuporukkaa niin paljon että kaatumaan ei sopinut .
Sanoivat Intiasta että Suomeen olisi tiistain jälkeen talvi tulossa joten täytyy tästä kohta lähteä sinnepäin jotain kautta ajamaan .

http://share.findmespot.com/shared/face ... iU3qQ9tzPB

Hieno laji , aina olen tykännyt
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Marraskuun maisemat jatko-osa I

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Zoltan kirjoitti:Tankin tilavuudeksi annettiin 24,5 l ja km/litra 16,1 .
Tästä saadaan 390km tankilla. Mikähän on ajonopeus? (90km/h)
Zoltan kirjoitti: Ajovarusteita huomioväreissä saatavilla (takkeja) .
Vielä muutama vuosi sitten kun kävi kyselemässä että miksi ei ole muuta väriä kuin musta tarjolla,
niin vastaus oli että "kun muita ei osteta".
Onneksi tässäkin opn tapahtunut kehitystä-
Zoltan kirjoitti:Sanoivat Intiasta että Suomeen olisi tiistain jälkeen talvi tulossa joten täytyy tästä kohta lähteä sinnepäin jotain kautta ajamaan .
Paras arvaus ensi viikon säästä on viileää ja kirjasta. Pohjois Saksakin näyttää olevan yöpakkasilla.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5007
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: Marraskuun maisemat jatko-osa I

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Kotona jälleen! Lentokentän "aparaatti" tosiaankin teki tepposet tallennusvaiheessa, mutta tässä vielä erittäin lyhyesti viimeiset ajatukset ajoista, joiden matkakertomukset löytyvät tämän juttuketjun edelliseltä sivulta. Olisin ihan hyvin ehtinyt 2. ajovuorokauden aikana ajaa SS2000K suorituksen, mutta majoitukseen saapuminen olisi mennyt yli puolen yön ja lisäksi 470:n kilometrin "extralenkin" jälkeen olivat jo suurimmat ajohalut menneet. Muutoinkin tässä joutuu aina pähkimään minkä ajosuorituksen mahdollisesti ajaisi/yhdistäisi johonkin reissuun, koska ei voi valita listalta mitään uutta ts. puuttuvaa ajosuoritusta (ongelma se on tämäkin :D ), kun kaikki on jo kasassa. Tarkoitus ei ollut ajella "tuplaperuskauraa", mutta minulle epäedullisesta lähtöajankohdasta johtuen 1. ajovuorokauden jälkeen uni tuli todella tarpeeseen. Uudet "turvallisuusargumentit" olivat kirkkaana mielessäni. Parempi tulla perille hieman myöhässä, kun ei lainkaan. Olosuhteista johtuen en Saksassa pystynyt hyödyntämään käytännössä lainkaan vapaan nopeuksien osuuksia. Tosin en muutoinkaan aja yli 150 km/h, jolla silläkin nopeudella pystyy ajamaan vaikka minkä suorituksen ts. ei tarvitse ajaa välttämättä 200 km/h, kun viettää vähemmän aikaa tauoilla. Kohtuu hyvin jaksoi äijä painaa, vaikkei tässä minun mittarillani missään "kovassa" ajokunnossa vielä ollakaan. Kova heppuhan olisi pystynyt tuon ajamaan vuorokaudessa ylipitkänä BB2500K Goldina (tai ainakin 2700 km/24h). Toki tällöin kaiken pitää osua kohdalleen ja suunnittelunkin on oltava "priimaa". Tosin liika ylityskään ei varsinaisesti tuo mitään lisäarvoa suoritukseen, mutta kunhan vähän "spekuleeraan". Mukava oli ajella. Espanjassakin on yöaikaan mukavan viileät kelit tähän aikaan vuodesta.

-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Maukka68
Täyden kympin perse
Viestit: 1015
Liittynyt: 15 Elo 2010, 17:45
Paikkakunta: Turku

Re: Marraskuun maisemat jatko-osa I

Viesti Kirjoittaja Maukka68 »

Jaaha, näyttäis olevan crosstourerin tankinkoko tullut mitattua...
Matka kohti pohjoista alkanut.

maukka
Olavi Lähteenmäki
IBAF hallitus, ajokoordinaattori
Viestit: 213
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:13

Re: Marraskuun maisemat jatko-osa I

Viesti Kirjoittaja Olavi Lähteenmäki »

Ilpo soitti Ranskasta iltapäivällä valitteli vähän muuten hyvä ajaa lämpöä vajaa parikymmentä,mutta täytyy pysähdellä aina välillä putsailee visiiriä ja tuulilasia hyttysistä.

Hieno laji,aina en ole tykännyt hyttysistä visiirissä
Olavi Lähteenmäki
IBA Finland
Ajokoordinaattori
WesaH
Täyden kympin perse
Viestit: 769
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Marraskuun maisemat jatko-osa I

Viesti Kirjoittaja WesaH »

Ilpon SPOT:n seuranta löytyy helposti IBAF:n etusivun vasemman yläkylman valikosta. Eurooppa tuntuu entistä pienemmältä kun katselee Ilpon SPOTn kellonnaikoja. Muutamassa tunnissa pyörä heilahtaa Euroopan laidalta toiselle.

Wesa
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Marraskuun maisemat jatko-osa I

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

Amsterdamin korkeudella... Kuu paistaa ja lämpöä noin 10 astetta... tulee kuulemma ihan nuoruus mieleen.

Alppien ylitys marraskuussa oli ollut uusi hieno kokemus - aurinkoa, ruskaa ja lumihuippuja.

Zoltan ei vielä tapansa mukaan tiennyt mihin suuntaan matka jatkuu, mutta navigaattori on kuulemma täynnä reittivaihtoehtoja eri maissa, joten eiköhän sieltä jotakin löydy jota lähtee seurailemaan...

Oli kuullut Intialaiselta ennustajalta että talvi tulee suomeen ensi keskiviikkona, joten tiistai-illaksi yrittää ehtiä kotiin.

Ainoa "ongelma" tällä hetkellä on hyttyset jotka likaavat BMW merkkisen pyörän ja BMW merkkisen kypärän - karmiva ajatus!!

Muutenkin Zoltan kuulosti järkkyneeltä, sillä näyttelyssä BMW oli ottanut uuden suunnan kohti skoottereita. Onko BMW tulevaisuudesa lälläripyörä?
Vastaa Viestiin