Heps sinne,
Ihan pieni kommentti muuten niin upeaan konseptiin. Muistelen viime vuotta ja olin ajoon kovasti lähdössä. Mutta työkiireet estivät silloisen osallistumiseni. Toivottavasti tänä vuonna esteitä ei tule.
Mutta asiaan... jäin miettinään että miten saadaan tuo viikoloppu riittämään kaikille halukkaille. Jos lähtee esimerkiksi Rovaniemeltä ajelemaan kohti Keski-Suomea ja sitten vielä 24 h (36 h) putkeen ja sitten pitää vielä rientää maanantaina töihin niin kovasti Rautainen Perse täytyy olla. Silloin tuli mieleen että voisiko ajoa suorittaa osaksi jo menomatkalla. Esimerkiksi ajo aloitetaan nettitehtävänä lauantaiaamuna, jolloin osa tehtävistä julkistetaan netissä. Sitten annetaan aikahaarukka jolloin täytyy olla esim. Jyväskylän Laajavuoressa. Siellä saa uuden tehtävälistauksen. Näin säästetään aikaa ja saadaan mukaan myös pohjoisen Rautaperseitä.
Ehdotus vain; mielipide täältä pohjoisen puolelta.
Samuli
IBA Finland Ralli 2011 ajetaan 11-12.6
-
Timo Räisänen
- Jaloteräskankku
- Kerho: IBAF
Re: IBA Finland Ralli 2011 ajetaan 11-12.6
Tuossa on ideaa. Voisi kaikki aloittaa kotikulmilta ja saapua kokoontumispaikkaan missä esim, lepo ja toinen lenkki päälle. Myssyyn hautumaan.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Itseasiassa loistava ehdotus. Päällimmäinen ajatus on, että aloituksen osalta sehän voisi toimia ihan hyvin...Voisihan ne kaikki tehtävät julkaista kaikille ilmoitautuneille netissä/sähköpostissa yhtäaikaa tietyllä kellonlyömällä. Sitten kaikki kokoontuu jyväskylään loppupeijaisiin... Täytyypä miettiä ihan vakavasti.Hihnaporo kirjoitti:... Silloin tuli mieleen että voisiko ajoa suorittaa osaksi jo menomatkalla. Esimerkiksi ajo aloitetaan nettitehtävänä lauantaiaamuna, jolloin osa tehtävistä julkistetaan netissä. Sitten annetaan aikahaarukka jolloin täytyy olla esim. Jyväskylän Laajavuoressa...
Kiitos hyvästä ehdotuksesta!!
Silloinhan se olisi mahdollista aloittaa "etänä" vaikka jo perjantai-iltana, eikö totta?
Tuli muuten mieleen että mikäs pakko osallistujien yleensä olisi kaikkien aloittaa samaan aikaan?
Se jolla on maanantaina työpäivä, aloittaisi Rallin jo perjantaina, ja se jolla maanantai on vapaa,tekisi lähtönsä myöhemmin. ?
Korostan etten moiti Jounin suunnitelmia, konsepti on hieno, ja Ralli varmasti Mahtava. Kuulun vain ikävä kyllä itse niihin maanantaiaamulaisiin.
Päivänselvää on tietysti ettei tällaista tapahtumaa voida räätälöidä persoonallisesti jokaisen osallistujan toiveiden mukaan.
Tuli muuten mieleen että mikäs pakko osallistujien yleensä olisi kaikkien aloittaa samaan aikaan?
Se jolla on maanantaina työpäivä, aloittaisi Rallin jo perjantaina, ja se jolla maanantai on vapaa,tekisi lähtönsä myöhemmin. ?
Korostan etten moiti Jounin suunnitelmia, konsepti on hieno, ja Ralli varmasti Mahtava. Kuulun vain ikävä kyllä itse niihin maanantaiaamulaisiin.
Päivänselvää on tietysti ettei tällaista tapahtumaa voida räätälöidä persoonallisesti jokaisen osallistujan toiveiden mukaan.
Haato
No pitää miettiä... Vaarana on, että kun lähtee rönsyilemään, niin kohta puhutaan jo ihan eri asiasta. Ralli mielestäni tulee kuitenkin säilyttää ns. kerhon yhteisenä tapahtumana. Normaaleja ajoja jokainen voi ajella itsenäisesti, omaan tahtiin.
Lähtökohtaisesti olen itse perjantai-illan lähtöä vastaan ajo turvallisuuden vuoksi, vaikka se saattaisi sopiakin joillekin. Yö-päivä-yö -yhdistelmä olisi monelle aika raskas.
Tänävuonna lähdetään lauantai aamuna ja tullaan sunnuntai-iltana.
Kokeilumielessä voisi ehkä kokeilla pokkeustapauksena "etä-aloitusta" ainakin jonkun tai joidenkin osalta jotta tulevaisuuden kehittämismahdollisuuksia silmälläpitäen saisi kokemusta uusista syteemeistä.
Tämän vuoden "reittisuunnitelma" ei ehkä myöskään suosi mahdollisia etelän tai pohjoisen aloittajia voittoa ajatellen, mutta osallistuminenhan ja mahdollisimman laaja sellainen on tärkeintä.
Lähtökohtaisesti olen itse perjantai-illan lähtöä vastaan ajo turvallisuuden vuoksi, vaikka se saattaisi sopiakin joillekin. Yö-päivä-yö -yhdistelmä olisi monelle aika raskas.
Tänävuonna lähdetään lauantai aamuna ja tullaan sunnuntai-iltana.
Kokeilumielessä voisi ehkä kokeilla pokkeustapauksena "etä-aloitusta" ainakin jonkun tai joidenkin osalta jotta tulevaisuuden kehittämismahdollisuuksia silmälläpitäen saisi kokemusta uusista syteemeistä.
Tämän vuoden "reittisuunnitelma" ei ehkä myöskään suosi mahdollisia etelän tai pohjoisen aloittajia voittoa ajatellen, mutta osallistuminenhan ja mahdollisimman laaja sellainen on tärkeintä.
-
Timo Räisänen
- Jaloteräskankku
- Kerho: IBAF
Kyllä mielestäni kaikkien pitää olla kisaamassa samaan aikaan silloin olosuhteet ovat kaikille samat ja tiedot ovat kaikilla samaan aikaan käytössä eikä myöhempään lähtevän ole mahdollista saada selville pisteitä ennen oman suorituksen aloitusta.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri