10/10 ths 29.6. - 8.7.2010

IBA Finlandin tapahtumiin sekä muihin mp-tapahtumiin liittyvä keskustelu
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4207
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: 10/10 ths 29.6. - 8.7.2010

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Ilpon pyörä on saatu korjattua ja Ilpo hioo suunnitelmaa jatkosta. Taitaa päällimmäisenä olevan SS5000 paluumatkalla yhdessä Jannen kanssa.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
WesaH
Täyden kympin perse
Viestit: 770
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 10/10 ths 29.6. - 8.7.2010

Viesti Kirjoittaja WesaH »

Ompa Ilpolla teknisiä murheita melkoisesti. Juuri ennen lähtöä pyörä kävi muistaakseni kytkinrempassa.
Täytyy olla Ilpolla jo hyvin parkkiintunut persnahka, jotta tässä vaiheessa vielä hymyä irtoaa (mitä en ollenkaan epäile).

SS5000 Jannen kanssa loppumatkasta kuulosta hyvältä suunnitelmalta, koska siihen on nuotit jo valmiina.

Wesa
JMJH66
Jaloteräskankku
Viestit: 1067
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Re: 10/10 ths 29.6. - 8.7.2010

Viesti Kirjoittaja JMJH66 »

WesaH kirjoitti:

SS5000 Jannen kanssa loppumatkasta kuulosta hyvältä suunnitelmalta, koska siihen on nuotit jo valmiina.

Wesa
Missäs tuo Jannen puolimatkankrouvi on, kun näyttää menevän kovaa ryydloikkaa Ilpoa koko ajan "pakoon", eli onko Ilpolla teoreettisia saumaja olla "puolimatkassa" silloin kun Jannen kuudes ajopäivä alkaa?
JH
Honda GL 1500 Gold Wing, +77000 Ironbutt mailia
11/12kk-64/366pvm-31/31pv-39/53vko-SS1000-SS1600K-SS1000F-AR12-AR13-AR14-AR15-AR16-SS2000K-SS2000-SS2000F-SS3000-BB1500-BB2500K-BB1500F-BB1500G-BB2500KG-BB3000K-Winterbutt-Saukkion malja
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: 10/10 ths 29.6. - 8.7.2010

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

Ilpo ehtii aivan mainiosti "puolimatkan krouviin" Barcelonan pohjoispuolelle, jos vain BMW:n tekniikka sen sallii. Vajaat 1500km ja kaksi vuorokautta sisältäen lepotauot.

Ehtiipä jopa halutessaan ajaa jonkun ajosuorituksenkin siirtymätaipaleella, koska reitinvalinta vaihtoehdot antavat paljon mielenkiintoisia mahdollisuuksia.

Ilpo jatkaa toistaiseksi alkuperäistä 3's päivän reittiä kohti Bordeauxia oikaisten sitten Barcelonaan joko lyhintä, keskipitkää tai pitempää kautta tavoitteena olla puolimatkassa hyvissä ajoin Lauantai-iltana ja täydessä iskussa niin henkisesti kuin fyysisestikin jatkamaan matkaa Jannen kanssa Sunnuntai aamuna alkuperäisen aikataulun mukaisesti.

Simuloin koneella reittivaihtoehtoja sitä mukaa kun matka etenee, ajohiki nousee ja ennenkaikkea luottamus BMW:n tekniikkaan palaa - pätkittäin.
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4207
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: 10/10 ths 29.6. - 8.7.2010

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Ehtiipä jopa halutessaan ajaa jonkun ajosuorituksenkin siirtymätaipaleella, koska reitinvalinta vaihtoehdot antavat paljon mielenkiintoisia mahdollisuuksia.
Nyt kannattaisi ehdottomasti minimoida kaikki ylimääräinen ajo koska SS5000 erittäin vaativa ajo ja paras valmistautuminen siihen on maksimi lepo. Se myös auttaisi Jannea jos on mahdollisimman virkeä kuski avustamassa suunnistuksessa ja ajamisessa.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4207
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: 10/10 ths 29.6. - 8.7.2010

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Jannen matka näyttää etenevän hyvin. Tässä Kestotesti-sivuilta juttua
Portimao, Portugali

Olen kartalta katsottuna matkan läntisimmässä pisteessä.

Tänään aamulla oli ensin muutaman tunnin mutkat ja loppupäivä viivasuoraa moottoritietä.

Iltapäivän kolmella tankillisella pidin puolivälissä ylimääräisen juomatauon, koska lämpötila keikkui koko ajan yli 35 asteessa. Parempi pysähtyä, juoda ja huilata hetki kuin tuupertua helteessä. Pysähdyksissä on helpompi arvioida omaa kuntoa ja vointia kuin ajaessa.

Sevillasta oli suljettu huoltoasema, jolla aioin tankata. Kun lisäksi Portugaliin päin kääntyvä ramppi oli täysin tukossa ja ihmiset maleksivat autojen ulkopuolella, päätin käydä tankkaamassa Sevillan keskustassa.

Myöhemmin Portugaliin päin mennessä jonoa oli vieläkin lähes 10 km ja jouduin splittaamaan. Syynä ruuhkiin oli moottoritiellä palava auto.

Huomenna matkan eteläisimpään pisteeseen, Tarifaan, ja sieltä Fuengirolaan huoltotauolle. Exdreamesin Kari Tiainen on jo Suomessa kesän vietossa, mutta Manolo vaihtaa uudet mustat ja pyöreät Bridgestonet alle. Illaksi Lloret de Mariin, jossa Ilpo jo odottaa korjatulla pyörällään viimeisen viiden ajopäivän alkamista.
Olen itsekin nyt kesäloma matkalla ja tien päällä joten päivitykset ovat säännöllisen epäsäännölliset.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5165
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: 10/10 ths 29.6. - 8.7.2010

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Hyvin tuntuu Jannen matka edistyvän, täytyy muistaa että kaikki viidennen ajovuorokauden jälkeen on uutta ja tuntematonta (suoritusmielessä) matkalla kohti onnistunutta 10/10 ths ajosuoritusta. Sanoisin että jäitä hattuun ja ajetaan suunnitelman mukaisesti mielessä aina kunkin ajovuorokauden reitti, eikä mietitä sen kummemmin tulevia ajovuorokausia. Joskus 8.ajovuorokauden jälkeen alkaa tämän ajosuorituksen tiukimmat vaiheet, mutta mikäli takniikka kestää uskoisin Jannella olevan hyvät mahdollisuudet selvittää tämän ajosuorituksen vaatimukset, ihan läpihuutojuttu tämä ei kuitenkaan tule olemaan. Toivotaan että kelit olisivat suht suosiolliset ajosuorituksen jälkimmäisellä puoliskolla. Ilpolle antaisin saman vinkin kuin Timo , eli "jäädyttää" kaikki ylimääräinen ajaminen ja säästä paukkuja SS5000 ajosuoritusta varten. Tietysti sen verran täytyy ajaa, että pääsee sopivasta paikasta uudestaan Jannen kyytiin mukaan.

-Harri.mopomies-
1 226 545 km (01/06/83 - 22/06/26)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 234 277 km (03/06/00 - 18/04/26)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-T-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-NMK-RCH-RA-USA

IBAF jäsen 14
IBA USA member 7119
Veni, vidi, vici
WesaH
Täyden kympin perse
Viestit: 770
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 10/10 ths 29.6. - 8.7.2010

Viesti Kirjoittaja WesaH »

Janne on jo pitkällä, mutta paljon on vielä tehtävää edessä. Pikainen vilkaisu lähipäivien sääennusteisiin näytti hyvälle sateiden suhteen (välttänevät Italian maanantain sateet). Toisaalta kuumuus on Jannen ja Ilpon riesana. Jonkun uutisen mukaan siirtotyöläiset ovat aloittamassa vaelluksiaan taas entistä aiemmin. Toivottavasti Saksassa itään virtaava lomaliikenne ei haittaa Jannen ja Ilpon menoa. Vielä kun tekniikka pelaisi ja kolaroinnilta välttyisivät, niin torstaina olisi molemmilla naamat yhtä hymyä.

Wesa
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4207
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: 10/10 ths 29.6. - 8.7.2010

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Loma ruuhkat ovat keski-Euroopassa juuri pahimmillaan ja ne saattavat aiheuttaa pahoja hidastuksia aikatauluun.
Heinäkuun alku on tässä suhteessa huono hetki lähteä matkaan. Onneksi reitti taitaa jo nyt olla vastavirtaan suurinta lomailija virtaa vasten.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: 10/10 ths 29.6. - 8.7.2010

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

Molammat ovat nyt palanneet jälleen normaaliin päivärytmiin ja ajo jatkuu alkuperäisen suunnitelman ja aikataulun mukaisesti.

Via Aurelia tai oikeastaan sen yläpuolella kulkeva moottoritie on mielestäni maisemien puolesta yksi Europan upeimpia alpien ohella. Varmasti mukava ajella kun puolimatka on ohitettu, ei tarvitse palella ja silmä lepää - maisemissa.

Tie on myös yksi vaativimmista ja tarkemista ajettavista, koska siellä on paljon tunneleita, mutkainen ja italialainen ajorytmi.

Lomaliikennen lienee pahimmillaan vasta heinä-elokuun vaihteessa, mutta silti päivä 7 voi olla haastellinen pohjois Italian ja varsinkin Brenneron osalta. Toivottavasti liikenne on etelään, niin kuin uskoisi sen olevan. No pojat ovat tarvittaessa hyviä pujottelemaan...
Vastaa Viestiin