Se on sitten siinä. 100K
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 2078
- Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
- Kerho: TFMK
Re: Se on sitten siinä. 100K
Jos pyörä (tai pyörää) puretaan nyt, niin ei kannata kasata ennen kuin se viedään kunnostukseen.
Kaiketi pyörä saadaan siirrettyä muuttolaatikoissa Länsirannikolle.
Kun sielläkin on nyt yhtä lumista ja liukasta kuin täällä, niin ei sitä kuitenkaan ajamalla lähdetä siirtämään.
Kaiketi pyörä saadaan siirrettyä muuttolaatikoissa Länsirannikolle.
Kun sielläkin on nyt yhtä lumista ja liukasta kuin täällä, niin ei sitä kuitenkaan ajamalla lähdetä siirtämään.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Mile Eater Member
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Se on sitten siinä. 100K
Ei se talvi vielä ole tänne Etelä-Suomeen tullut ja suksien voiteleminen on ennenaikaista.Kun sielläkin on nyt yhtä lumista ja liukasta kuin täällä, niin ei sitä kuitenkaan ajamalla lähdetä siirtämään.
Keskustelun tuloksena todettiin että paras paikka säilyttää yhden moottoripyörän osia on kiinni itse pyörässä eli koska pyörää ei heti saada siirrettyä ja sitä pitää säilyttää useammassa paikassa niin paras laittaa Pannari kasaan että pysyvät osat tallessa. Nyt purettuina oleviin kohteisiin hankitaan turvallisuuden kannalta ehdottomasti uusittavat osat ja vähän muutakin mahdollisimman nopeasti ja kasataan pyörä uusilla osilla. Järvisen Matti rautaisella ammattitaidolla kertoi mitä jousitukselle olisi tehtävä ja tehtävissä jos sitä haluasi parantaa. Se taas vaatisi sen verran työaikaa ettei kerholla ole varaa teettää sitä normi palkoin
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
-
- Tinatakamus
- Viestit: 86
- Liittynyt: 23 Tammi 2011, 13:13
- Kerho: konepyörä klubi pori
- Paikkakunta: Pori
Re: Se on sitten siinä. 100K
joo on parasta että pyörä on nipussa kun tuodaan niin "kaikki"osat tulee mukana mukaan vaan tietoa mitä on löytynyt parannettavaa ettei tehdä "turhaa" työtä vaan jatketaan mihin on jäänyt hommat....
SS1600K + 3xSS1000 + SS1000FIN + AR12 + SS2000K + BB2500K + BB2500KGOLD + BB3000GOLD + karhukierros ss1000 + AR13 + AR14
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Se on sitten siinä. 100K
Perjantaina kävin hakemassa seuraavat osat Stormilta Helsingistä ja vein MJL-Huoltoon. Kiitokset Stormille ja Huhtalan Jannelle MP Maailmasta sponsorointi tuesta.
-riittävän paksu keulaöljy Fork Oil 15W 1 litra
-Etuhaarukan korjaussarja, nykyiset olivat kuluneet loppuun, pinnat rikki jne. MCI-FRK-910 2
-Ohjauslaakeri sarja, Yläpäästä kuivat ja hiekassa MCI-SSH903R
-Etujouset progressiiviset, ovat kuoleutuneet vuosien aikana. PRG-11-1126
Vaikkei keulassa ole ulkopuolisia säätöjä niin se on varmaan aikakautensa (22v) mittakaavassa erittäin hightech keula, esim. putkien sisukset ovat erilaiset toisesta löytyy antidive mekanismi ja toisessa on iskunvaimennuksen komponentit. Putket olivat hyvin mitoissa mutta niissä näkyi kyläseppien työkalujen jälkiä
Liukuholkkien pinnoitteet olivat kuluneet loppuun ja jouset olivat kuoleutuneet.
Ohjauksen laakerit olivat jääneet meidän huollossa liian vähälle huomiolle ja ne olivat kuivuneet ja likaiset.
Jarrumännät olivat myös hyvin tiukassa eivätkä meinanneet lähteä irti edes paineilmalla puristamalla. Järvisen Matti näytti syyn Pannarin jarrujen jumiutumiseen. Jarrumäntien tiivisteiden alle kertyy likaa joka puristaa tiivisteet "ulos" uristaan ja männät eivät liiku enää kuten niiden pitäisi. Talvihuollossa urat pitää puhdistaa ja männät puhdistaa/kiillottaa niiden pintaa kertyneestä liasta.
Pyörän tutkiminen ja kasaus jatkuu ensiviikolla.
-riittävän paksu keulaöljy Fork Oil 15W 1 litra
-Etuhaarukan korjaussarja, nykyiset olivat kuluneet loppuun, pinnat rikki jne. MCI-FRK-910 2
-Ohjauslaakeri sarja, Yläpäästä kuivat ja hiekassa MCI-SSH903R
-Etujouset progressiiviset, ovat kuoleutuneet vuosien aikana. PRG-11-1126
Vaikkei keulassa ole ulkopuolisia säätöjä niin se on varmaan aikakautensa (22v) mittakaavassa erittäin hightech keula, esim. putkien sisukset ovat erilaiset toisesta löytyy antidive mekanismi ja toisessa on iskunvaimennuksen komponentit. Putket olivat hyvin mitoissa mutta niissä näkyi kyläseppien työkalujen jälkiä
Liukuholkkien pinnoitteet olivat kuluneet loppuun ja jouset olivat kuoleutuneet.
Ohjauksen laakerit olivat jääneet meidän huollossa liian vähälle huomiolle ja ne olivat kuivuneet ja likaiset.
Jarrumännät olivat myös hyvin tiukassa eivätkä meinanneet lähteä irti edes paineilmalla puristamalla. Järvisen Matti näytti syyn Pannarin jarrujen jumiutumiseen. Jarrumäntien tiivisteiden alle kertyy likaa joka puristaa tiivisteet "ulos" uristaan ja männät eivät liiku enää kuten niiden pitäisi. Talvihuollossa urat pitää puhdistaa ja männät puhdistaa/kiillottaa niiden pintaa kertyneestä liasta.
Pyörän tutkiminen ja kasaus jatkuu ensiviikolla.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Re: Se on sitten siinä. 100K
Pyörästähän tulee parempi kuin uusi eli tässähän täytyy alkaa jo säästää (rahaa ja ääntä) ensi kevään mahdollista huutokauppaa varten...
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Se on sitten siinä. 100K
Pannari pakattiin eilen ajokoordinaattorin pakettivaunuun ja matka kohti Poria alkoi. Huhtalan Janne MP Maailmasta kertoi ettei pyörästä ollut löytynyt enää mitään mullistavaa uutta ja varmaankin saamme lukea loppu raportin seuraavasta lehdestä.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
-
- Tinatakamus
- Viestit: 86
- Liittynyt: 23 Tammi 2011, 13:13
- Kerho: konepyörä klubi pori
- Paikkakunta: Pori
Re: Se on sitten siinä. 100K
no niin alkoi pannari "osina" valumaan poriin päin mut ensin tuli paketti postilta jossa oli jarru osia ja ehkä tänään tulee loput pannarista kokonaisena porin "varikolle"
t.jussi
t.jussi
SS1600K + 3xSS1000 + SS1000FIN + AR12 + SS2000K + BB2500K + BB2500KGOLD + BB3000GOLD + karhukierros ss1000 + AR13 + AR14
-
- IBAF hallitus, ajokoordinaattori
- Viestit: 213
- Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:13
Re: Se on sitten siinä. 100K
Pannari roudattu Poriin Jussille Konepyöräklubin tallille.
Olavi Lähteenmäki
IBA Finland
Ajokoordinaattori
IBA Finland
Ajokoordinaattori
Re: Se on sitten siinä. 100K
MP-Maailman oli varmaan helppo saada Pannari läpi MJL-huollon tarkastuksesta, mutta Jussilla tulee olemaan hikinen urakka saada pyörä läpi IBAF:n valitseman tarkastajan koeajosta.
Wesa
Wesa
-
- Tinatakamus
- Viestit: 86
- Liittynyt: 23 Tammi 2011, 13:13
- Kerho: konepyörä klubi pori
- Paikkakunta: Pori
Re: Se on sitten siinä. 100K
wesa jos tarkoitit tuota kauniimpaa osapuolta niin mahdoton tehtävä kun en ole itsekään vielä läpässyt testiä ja 25vuotta koittanut suoritusta.. tää pannari juttu on helppo homma pannarii pystyy korjaamaan eikä valita mut IBAF testikuljettaja onkin sitten eri juttuWesaH kirjoitti:MP-Maailman oli varmaan helppo saada Pannari läpi MJL-huollon tarkastuksesta, mutta Jussilla tulee olemaan hikinen urakka saada pyörä läpi IBAF:n valitseman tarkastajan koeajosta.
Wesa
t.jussi
SS1600K + 3xSS1000 + SS1000FIN + AR12 + SS2000K + BB2500K + BB2500KGOLD + BB3000GOLD + karhukierros ss1000 + AR13 + AR14