Ultimate Coast to Coast to Coast
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Re: Ultimate Coast to Coast to Coast
Jatkuukohan tämä reissu seuraavasti, Tennesee Walz, Chattanooga Choo Choo, Tallahassee Lassie vai sittenkin Bourbon Streetille New Orleansiin helmiä heittelemään
SS1000 x 2, BB1500, IBA RALLY Finland -13, SS1000AR14, IBA Skandinavian Rally 2015, IBA Skandinavian Rally 2019
Re: Ultimate Coast to Coast to Coast
Sweet Home Alabama...
Re: Ultimate Coast to Coast to Coast
26. Ajopäivä
Aamupäivän käytimme kulttuuriin tutustumiseen. Menimme Cracelandiin, Elviksen kotiin. Rakennus on rakennettu vuonna 1939 mutta Elviksen kotina se on ollut -60 ja -70 luvuilla. Kaikki on sellaisenaan kun ne Elviksen kuoleman hetkellä on ollut. Kodin lisäksi oli hallit kultalevyille, esiintymisvaatteille, elokuvissa käytetyille vaatteille jne. Nähtävänä oli myös kaksi Elvikselle rakennettua lentokonetta. Ja oli oma näyttely Elviksellä käytössä olleista autoista ja muista kulkuneuvoista. Näyttelyssä oli myös kaksi moottoripyörää, vuoden -72 HD ja vuoden -65 HONDA. Elvis ollut selvästi laatutietoinen. Kodin yhteydessä oli myös Kuninkaan, hänen äidin ja isän sekä siskon haudat. Elviksen haudalla palaa ikuinen tuli.
Jatkoimme matkaa kohti etelää. Valittiin pienempi tie joka fyysisesti on samanlainen neljä kaistainen moottoritie kun muutkin mutta ei pääväylä. Sen vuoksi liikennettä oli paljon vähemmän. Maisemat oli sitä normaalia moottoritiemaisemaa, eli ei mitään.
Otimme hotellin hieman aikaisemmin koska oli Wingien öljynvaihdon aika. Se vaihto ei tässä maassa kovin kallista ole. Sama öljy mitä käytämme Wingissä myös Suomessa maksaa 1,25 gallonan purkki $16,49 ja suodatin $4 kun tilasimme niitä ennen matkaa varastoon. Öljyt vaihdettiin kaupan pihassa ja vanha öljy palautettiin kauppaan.
Aikaa on vielä toista viikkoa mutta matka uhkaavasti vähenee. Enää muuta kymmenen mailia Floridan rajalle ja Key Westiin reilu 700 mailia.
Aamupäivän käytimme kulttuuriin tutustumiseen. Menimme Cracelandiin, Elviksen kotiin. Rakennus on rakennettu vuonna 1939 mutta Elviksen kotina se on ollut -60 ja -70 luvuilla. Kaikki on sellaisenaan kun ne Elviksen kuoleman hetkellä on ollut. Kodin lisäksi oli hallit kultalevyille, esiintymisvaatteille, elokuvissa käytetyille vaatteille jne. Nähtävänä oli myös kaksi Elvikselle rakennettua lentokonetta. Ja oli oma näyttely Elviksellä käytössä olleista autoista ja muista kulkuneuvoista. Näyttelyssä oli myös kaksi moottoripyörää, vuoden -72 HD ja vuoden -65 HONDA. Elvis ollut selvästi laatutietoinen. Kodin yhteydessä oli myös Kuninkaan, hänen äidin ja isän sekä siskon haudat. Elviksen haudalla palaa ikuinen tuli.
Jatkoimme matkaa kohti etelää. Valittiin pienempi tie joka fyysisesti on samanlainen neljä kaistainen moottoritie kun muutkin mutta ei pääväylä. Sen vuoksi liikennettä oli paljon vähemmän. Maisemat oli sitä normaalia moottoritiemaisemaa, eli ei mitään.
Otimme hotellin hieman aikaisemmin koska oli Wingien öljynvaihdon aika. Se vaihto ei tässä maassa kovin kallista ole. Sama öljy mitä käytämme Wingissä myös Suomessa maksaa 1,25 gallonan purkki $16,49 ja suodatin $4 kun tilasimme niitä ennen matkaa varastoon. Öljyt vaihdettiin kaupan pihassa ja vanha öljy palautettiin kauppaan.
Aikaa on vielä toista viikkoa mutta matka uhkaavasti vähenee. Enää muuta kymmenen mailia Floridan rajalle ja Key Westiin reilu 700 mailia.
Re: Ultimate Coast to Coast to Coast
Olisitte ajaneet (olette varmaan aikaisemmilla reissuilla ajaneetkin) Meksikon lahden rantaa, siellä on hienoja Ilmailumuseoita, Laivastomuseoita, ym. Vaikka Houstonista lähtenyt tulemaan Floridaa kohti. No se on myöhäistä nyt. Edessä olis vielä ainakin Disneyland ja Kennedy Space Center, eiköhän niissäkin muutama tunti vierähdä Niin ja se Amerikan vanhin kaupunki on jossain tuolla päin kans...
SS1000 x 2, BB1500, IBA RALLY Finland -13, SS1000AR14, IBA Skandinavian Rally 2015, IBA Skandinavian Rally 2019
Re: Ultimate Coast to Coast to Coast
27. Ajopäivä
Vaikka matka uhkaavasti vähenee emme ole ruvenneet löysäilemään vaan mennään samalla rytmillä loppuun saakka ja katsotaan sitten kauanko meni. Mutta koska aikaa on niin lähdimme tänään pienemmille teille Floridan länsirantaa. Periaatteessa hyvä suunnitelma sillä tie menee lukuisten pienten kaupunkien läpi. Näkee samalla paikallista asutusta. Mutta matkalla on tosi paljon liikennevaloja ja mitä lähemmäksi Tampaa tulimme niin sitä enemmän oli myös autoja meidän kanssa samoissa valoissa. Joissakin risteyksissä odotimme kahdetkin valot ennenkuin päästiin eteenpäin. Päivästä teki tukalan se että lämpötila oli koko päivän yli 90F ja kun ei tuule on tosi kuuma. Mutta kyllä me se 500 mailia tänäänkin kasaan saimme. Key Westiin on matkaa reilu 200 mailia eli puolilta päivin paikallista aikaa pitäisi olla perillä.
Yleisesti moottoripyöräilystä täällä niin voidaan sanoa että moottoripyöräilyyn suhtaudutaan erittäin myönteisesti. Aina kun on tulossa sivukadulta tai huoltamon pihasta niin melkein heti joku antaa tietä. Jokainen vastaan tullut HD kuski on kättä nostanut. Ja niin on kaikki muutkin kuskit. Huoltamoilla, taukopaikoissa, hotellien pihoissa ihmiset on tullut juttelemaan ja kysymään mistä ollaan tulossa/mihin ollaan menossa. Juttelijat on sekä autoilijoita että motoristeja. Kilvistä on nähnyt että olemme kauempaa ja sitäkin on tultu varmistamaan olemmeko tosiaankin tulleet Floridasta saakka. Liikennevaloissa ihmiset avannut ikkunaa ja toivottanut hyvää matkaa. Siinä sivussa kertonut että heilläkin on tai on ollut tai ovat ostamassa Goldwingiä. Pohjoisessa oli mukava katsoa kun todella vanhat papparaiset olivat porukalla lähteneet reissuun. Kaikilla samanlaiset mutta eriväriset HDt. Kaikkien pyörät oli pakattu juuri samalla lailla. Eikä kenelläkään ollut mitään kiirettä. Kumpa itse samanikäisinä voisi vielä mopoilla.
Vaikka matka uhkaavasti vähenee emme ole ruvenneet löysäilemään vaan mennään samalla rytmillä loppuun saakka ja katsotaan sitten kauanko meni. Mutta koska aikaa on niin lähdimme tänään pienemmille teille Floridan länsirantaa. Periaatteessa hyvä suunnitelma sillä tie menee lukuisten pienten kaupunkien läpi. Näkee samalla paikallista asutusta. Mutta matkalla on tosi paljon liikennevaloja ja mitä lähemmäksi Tampaa tulimme niin sitä enemmän oli myös autoja meidän kanssa samoissa valoissa. Joissakin risteyksissä odotimme kahdetkin valot ennenkuin päästiin eteenpäin. Päivästä teki tukalan se että lämpötila oli koko päivän yli 90F ja kun ei tuule on tosi kuuma. Mutta kyllä me se 500 mailia tänäänkin kasaan saimme. Key Westiin on matkaa reilu 200 mailia eli puolilta päivin paikallista aikaa pitäisi olla perillä.
Yleisesti moottoripyöräilystä täällä niin voidaan sanoa että moottoripyöräilyyn suhtaudutaan erittäin myönteisesti. Aina kun on tulossa sivukadulta tai huoltamon pihasta niin melkein heti joku antaa tietä. Jokainen vastaan tullut HD kuski on kättä nostanut. Ja niin on kaikki muutkin kuskit. Huoltamoilla, taukopaikoissa, hotellien pihoissa ihmiset on tullut juttelemaan ja kysymään mistä ollaan tulossa/mihin ollaan menossa. Juttelijat on sekä autoilijoita että motoristeja. Kilvistä on nähnyt että olemme kauempaa ja sitäkin on tultu varmistamaan olemmeko tosiaankin tulleet Floridasta saakka. Liikennevaloissa ihmiset avannut ikkunaa ja toivottanut hyvää matkaa. Siinä sivussa kertonut että heilläkin on tai on ollut tai ovat ostamassa Goldwingiä. Pohjoisessa oli mukava katsoa kun todella vanhat papparaiset olivat porukalla lähteneet reissuun. Kaikilla samanlaiset mutta eriväriset HDt. Kaikkien pyörät oli pakattu juuri samalla lailla. Eikä kenelläkään ollut mitään kiirettä. Kumpa itse samanikäisinä voisi vielä mopoilla.
Re: Ultimate Coast to Coast to Coast
Samanlaisia kokemuksia itsellä, ja kun oltiin isommalla porukalla niin aina sai koko letka mennä ensin, kukaan ei tullut väliin. Voi kun olis täällä Suomessakin edes vähän tuota henkeä tuolla liikenteessä. Siellä eteläfloridassa on teitä joiden rakentaminen on ollut haasteellista, kymmeniä kilometrejä suon/rämeen päälle rakennettuja pylväiden varassa olevia teitä. Hyvää loppumatkaa, sitä on vielä pitänyt kysyä että tuotteko ne pyörät suomeen vai myyttekö siellä?
SS1000 x 2, BB1500, IBA RALLY Finland -13, SS1000AR14, IBA Skandinavian Rally 2015, IBA Skandinavian Rally 2019
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 2078
- Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
- Kerho: TFMK
Re: Ultimate Coast to Coast to Coast
Vai jääkö odottamaan seuraavaa reissuaLassi kirjoitti: tuotteko ne pyörät suomeen vai myyttekö siellä?
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Mile Eater Member
Re: Ultimate Coast to Coast to Coast
Vähiin käy ennenkuin loppuu....21.31 päätepiste saavutettu. Onnittelut mahtavasta suorituksesta, on tässä melkein kuukausi seurattukin. Pistäkäähän jotain kertomusta nettiinkin, en pääse meetinkiin kuuntelemaan. On ne miehiä eikä mitään marjanpoimijoita.
SS1000 x 2, BB1500, IBA RALLY Finland -13, SS1000AR14, IBA Skandinavian Rally 2015, IBA Skandinavian Rally 2019
Re: Ultimate Coast to Coast to Coast
28. Ajopäivä
Aamulla laitettiin Key Westin aloitustankkauksen huoltoaseman osoite naviin ja lähdettiin kuin viimeistä päivää matkaan. Ja tästä päivästä tulikin tämän ajon viimeinen ajopäivä. Ajeltiin edelleen pienempää tietä kohti etelää. Kun päästiin Key Westiin vievälle ainoalle tielle niin se oli täynnä autoja. Oli perjanta ja tuntui että kaikki on menossa samaan suuntaan. Jokaisella sillalla kaikkien autossa olijoitten päät pyörii ja eteneminen oli tosi hidasta. Ohi ei päässyt kun oli ohituskielto ja vastaan tuli koko ajan autoja. Ja kun on paljon autoja jonossa niin tulee myös peräänajoja. Ja vaikka kyseessä pieni peltikolari niin paikalla monta poliisiautoa ja pari paloautoa varmistamassa että ei tule öljyvahinkoa. Ja ne muutamat peräänajot hidasti matkaa entisestään.
Mutta meillä ei ollut kiirettä, perille päästään varmasti, nyt jo oli sellainen tunne. Huoltamolle päästiin ja lopetustankkauksen kuittien tuli aika 1.53 pm. Se oli siinä, ainakin melkein. Vielä valokuva ja todistajat.
Ajoimme samaan paikkaan kuin aloituskuvakin eli Southernmost Pointille. Siellä oli väkeä täynnä mutta kohtuullisen helposti saatiin mopot niin lähelle merkkiä että mahtuu samaan kuvaan. Kerrottiin ensimmäiselle ohi menevälle henkilölle mistään kysymys ja hän otti mielellään valokuvat. Kun kuvat oli otettu kysyi ensimmäinen saako mennä Wingin kyytiin niin hänestä otetaan valokuva. Håkan antoi luvan. Samaa kysyttiin minulta ja annoin luvan. Seuraava ei enää kysynyt vaan hyppäsi suoraan sarviin. Siihen muodostui nopeasti jono kun kaikki olisi halunnut päästä kuvaan Wingin saavissa. Meidän piti Håkanin kanssa viheltää peli poikki ja kertoa että nyt joudutaan lähtemään.
Laitan vähän lukuja myöhemmin, mitä tuli tehtyä ja mistä se koostui.
Aamulla laitettiin Key Westin aloitustankkauksen huoltoaseman osoite naviin ja lähdettiin kuin viimeistä päivää matkaan. Ja tästä päivästä tulikin tämän ajon viimeinen ajopäivä. Ajeltiin edelleen pienempää tietä kohti etelää. Kun päästiin Key Westiin vievälle ainoalle tielle niin se oli täynnä autoja. Oli perjanta ja tuntui että kaikki on menossa samaan suuntaan. Jokaisella sillalla kaikkien autossa olijoitten päät pyörii ja eteneminen oli tosi hidasta. Ohi ei päässyt kun oli ohituskielto ja vastaan tuli koko ajan autoja. Ja kun on paljon autoja jonossa niin tulee myös peräänajoja. Ja vaikka kyseessä pieni peltikolari niin paikalla monta poliisiautoa ja pari paloautoa varmistamassa että ei tule öljyvahinkoa. Ja ne muutamat peräänajot hidasti matkaa entisestään.
Mutta meillä ei ollut kiirettä, perille päästään varmasti, nyt jo oli sellainen tunne. Huoltamolle päästiin ja lopetustankkauksen kuittien tuli aika 1.53 pm. Se oli siinä, ainakin melkein. Vielä valokuva ja todistajat.
Ajoimme samaan paikkaan kuin aloituskuvakin eli Southernmost Pointille. Siellä oli väkeä täynnä mutta kohtuullisen helposti saatiin mopot niin lähelle merkkiä että mahtuu samaan kuvaan. Kerrottiin ensimmäiselle ohi menevälle henkilölle mistään kysymys ja hän otti mielellään valokuvat. Kun kuvat oli otettu kysyi ensimmäinen saako mennä Wingin kyytiin niin hänestä otetaan valokuva. Håkan antoi luvan. Samaa kysyttiin minulta ja annoin luvan. Seuraava ei enää kysynyt vaan hyppäsi suoraan sarviin. Siihen muodostui nopeasti jono kun kaikki olisi halunnut päästä kuvaan Wingin saavissa. Meidän piti Håkanin kanssa viheltää peli poikki ja kertoa että nyt joudutaan lähtemään.
Laitan vähän lukuja myöhemmin, mitä tuli tehtyä ja mistä se koostui.
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 914
- Liittynyt: 09 Touko 2009, 07:09
- Kerho: mp69
- Viesti:
Re: Ultimate Coast to Coast to Coast
Onneksi olkoon Esa ja Håkan !
Huikea on ollut näin kotikatsomostakin seurata tuota teidän etenemistä ja tuntuu, kuin vasta pari päivää sitten olisitte lähteneet ajamaan ajoa. Lisäksi Esan kirjoituksia lukiessa on oppinut enemmän Amerikasta kuin koulun maantiedon tunnilla. Kokemuksenakin varmasti täysin ainutlaatuinen.
Huikea on ollut näin kotikatsomostakin seurata tuota teidän etenemistä ja tuntuu, kuin vasta pari päivää sitten olisitte lähteneet ajamaan ajoa. Lisäksi Esan kirjoituksia lukiessa on oppinut enemmän Amerikasta kuin koulun maantiedon tunnilla. Kokemuksenakin varmasti täysin ainutlaatuinen.
Honda GL 1800 Goldwing