Timantin metsästystä

Alueelta on nähtävissä menossa olevat ajosuoritukset
Kerro milloin ja mitä olet ajamassa.
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

Vakavasti puhuen, enkä edelleenkään hyväksy suunnittelemattomia IBA-ajoja, Zoltanin esimerkissä on yksi hyvä puoli, eli ajojen up-grade.

Jos tie on syönnillään, ajaa yksin omaa ajoaan ja pystyy ylläpitämään maximum attackin alusta asti, niin miksipä ei ensimmäisen suorituksen täyttyessä jatkaisi ajoa ja yrittäisi yltää aina seuraavaan ja seuraavaan vieläkin vaativampaan suoritukseen.

Tämä vaatii kuitenkin vahvaa päätä, henkistä kanttia ja hyvää simultaanikapasiteettia pitää yllä 3-5 eri skenaariota. Lisäksi täytyy olla poikkeuksellisen vahva fyysinen kunto ja kestävyys sekä kyky tuntea elimistönsä ja kuinka suorituskykyä pidetään jatkuvasti yllä suhteessa siihen tarvittavaan aikaan. 20/20 ajossa on varmasti tullut testattua ja opittua paljon itsestään.

Nyt zoltan onnistui up-greidaamaan ajoja aina 3 ja puoli vuorokautta. Erinomainen suoritus, koska ensimmäiset kolme vrk:ta sisältää paljon päällekkäisiä, perättäisiä ja jopa limittäisiä vaihtoehtoja.

Muistetaan kuitenkin, että IBA-ajot pitää sisällään suunnittelun, toteutuksen ja dokumentoinnin - jos joku näistä puuttuu niin kyseessä on moottoripyörä matkailu tms.
JMJH66
Jaloteräskankku
Viestit: 1054
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja JMJH66 »

Remington kirjoitti:Aloittelija on nyt aivan ymmällään.
Valistakaapa kokeneemmat.
Ei kai sitä nyt sentään yhdellä ajosuorituksella (esim. BB2500K GOLD) saa samalla kertaa kuitattua yhteensä 7 eri ajoa kunhan vain maksaa tarkastusmaksut jokaiselle vaihtoehdolle erikseen?
Tuntuis äkkiseltään, ettei sellainen olisi ihan harrastuksen hengen mukaista ;)
Joo, yksillä kuiteilla EI saa kuin YHDEN ajon, kuitit ja kilometrit ei saa mennä limittäin eri ajojen kanssa. Tuo oli Zoltanin malli oli vaan esimerkki, mitä ERI vaihtoehtoja olisi mahdollisuus tuosta ajosta saada kilometrien perusteella, ehkä myös kuittienkin perusteella. Taukojen paikat ja pituudet vaikuttavat siihen onko esimerkiksi SS2000 tai SS3000 mahdollisia, sekä tietysti se, mistä ja montako aloitus ja lopetustodistusta on matkan varrella otettu. Vaikka muuten olisi saavutettu 2xSS3000K, mutta todistajalomakkeet puuttuu välistä, niin ainakin toinen ajo jää saamatta!

Ikävä kyllä Ruotsia lukuunottamatta on mahdollisuus kuitata kaksi ajoa yhdellä iskulla, esimerkiksi BB1500 ja SS1000 tyypillisimpänä esimerkkinä! Ja Britit sitten aivan oma lukunsa, kun yhdellä pitkällä vedolla saatiin liki kymmenen eri suoritusta listoille (ajoja, joita ei ole edes olemassa, eli ei ole/ollut julkaistu heidän ajovaihtoehtoina)!
JH
Honda GL 1500 Gold Wing, +77000 Ironbutt mailia
11/12kk-64/366pvm-31/31pv-39/53vko-SS1000-SS1600K-SS1000F-AR12-AR13-AR14-AR15-AR16-SS2000K-SS2000-SS2000F-SS3000-BB1500-BB2500K-BB1500F-BB1500G-BB2500KG-BB3000K-Winterbutt-Saukkion malja
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Juuri näin kuin Jari setä kirjoittaa. Nämä useamman päivän ajot on mielenkiintoisia paketteja jälkikäteen tarkastella paketin sisältöä. Timantin metsästyksestä kun on kysymys niin ajon aikaikkunaan mahtuu monta ja monenlaista suoritusta ja tarvittaessa voi tehdä välistä vedon .Ruotsissa tarvittiin Ranskan ja Espanjan kielisiä käännöksiä todistajille ja yhdellä ruotsalaisella tytöllä oli niin huono lukutaito että sen kaverin piti tulkata sille mitä käännöksesä oikein lukee . Tukholmaan saapuminen perjantai aamuna 9:30 ei antanut parasta mahdollista aikaa aloittaa goldia ja tiedossa olevat pullonkaulat Köpiksessä ja Hampurissa ,eivät puoltaneet sitä vaihtoehtoa ,vaikka Hampurin ohi päästyäni olin nippa nappa goldin vauhdissa mutta aikaa oli varattu yli 90 h reissulle ja toimintasäde renkailla 8000km joten ei ollut syytä huoleen. Lauantai ja sunnuntai yöt ja aamut sai ajella melkein tyhjille teillä. Ilma alkoi lämmetä ja yölläkin oli +12C mikä ,mutta kanaalin rannalla oli sumuisen harmaata ,joten alaspäin Normandian rannikkoa . Ranskassa tyhjät hyvät motarit missä matka taittui tankki kerraallaan 250-300km siivuina .Muuten, kuuskyttyräinen muuttuu aika aika janoiseksi kun nopeudet nousee. Saksassa yli 200km/h nosti kulutuksen 9,1l/100km no LT vie sitten 18l satasella noissa nopeuksissa .. Bordeauxsissa jo hiki tuppasi pintaan kun lämpöä oli jo 19C .Pariisissa huomiota kiinntti taiteellisuus , kaikki petonimuuritkin oli maalattu mitä erilaisimmilla kuvioilla ja koukeroilla .Läpiajo isosta kylästä sujui mainiosti runsaasta liikenteestä huolimatta.Iso kylä ,suurempi kuin Turku. Sunnuntai illan Hampurin ruuhkasta selvisi hienosti nousemalla A7.ta Lyypekkiin menevälle kiertoreitille ja ohitus tapahtui erittäin liukkaasti. Takaisin A7 .lle Neumunsterin kohdalta mutta tästäkin eteenpäin oli tietyötä ainakin 20-30km. Yöllä köpiksen ohitus onnistuu jouehvasti vaikka tietyöt hidastavat jonkin verran tyhjälläkin liikenteellä .Tietyöt valmistuu v.2017 mutta tulee hieno nelikaistainen väylä kunhan aikanaan Iisakinkirkko valmistuu.Tässä metsästysreissussa oli mukana useita tekijöitä mitkä yhdistin tähän ajankohtaa ja tälle reissulle.

1. Hotellin avaimen palatus hotelli Dauphiniin Ranskan pikkukylään. Jäi hieno historiallinen avain taskuun edellisellä reissulla.
Oli muuten ilmainen tarjoilu ja suuri ihmetys vanhalla hotellin pitäjä pariskunnalla kun annoin Avaimen ja kerroin kilometrin mitä oli matkaa tehty että pääsi luovuttamaan avaimen.

https://www.google.com/maps/uv?hl=fi&pb ... LAodU_EEiw

2.Talvea varten piti saada uudet renkaat alle ja tarvisin 6-8000km lisää km renkaille että ne voisi laittaa vaihtoon.Ei ne ihan loppu vielä ole mutta vaihtaa voi.

3. Ruska matka .Hienoa väriloistoa tarjotaan tähän aikaan vuodesta läpi Euroopan . Otin yhden 100km pätkän pikkuteitä maalaismaisemissa ja kyllä kannatti. Suosittelen tähän aikaan vuodesta väriloiston näkmisen takia...

https://www.google.com/search?q=Ruska+r ... 20&bih=969

4. Ja tietenkin timantin metsästys ennenkuin se muuttuu takaisin hiileksi .

Mile Eater BLACK - The Ultimate Long-Distance Status
BLACK level is so far out there, it will take the most extreme riders a lifetime of riding to earn entry in this elite level! Current membership - 0. Will you be the first? Several riders are at the 100+ ride count and could make this level within 5 years.
BLACK status is earned by completing at least TWO HUNDRED certified rides, of which ONE HUNDRED must be GOLD or INSANITY level or greater than 48 hours in duration without a time limitation (you can earn BLACK status over several years).

5. Harjoittelua Europan IBA rallia 2016 varten

http://www.ironbutt.se/press/pressmedde ... -tour-2016

Kun lähden näille useamman päivän ajoreissuille niin kaikki ajo vaihtoehdot on käytettävissä aikaikkunanan puitteissa mikä on käytettävissä. Sen verran on kokemusta ajamisesta ettei Euroopassa esim tarvitse etukäteen huoltoasemista huolehtia kun niitä on vähintään 40km välein . Kulmat kun huomioi ja riittävä marginaali kilometrien suhteen niin voi nauttia maisemista ja ajamisesta täysin rinnoin. Aina kun lähtee reissuun niin on tekijä x mukana ja sitä onko se sää ,tekninen ongelma,ruuhka tai joku muu ulkoinen tekijä mikä voi keskeyttää ajon ja silloin on hyvä ottaa käytöön joku niistä 6.sta vaihtoehdoista on olemassa. Joku viisas on sanonut että joka tilanteessa on aina tuon verran niitä käytettävissä.
Eipä tietenkään hyvästä suunnitelmasta haittaakaan ole mutta mielestäni se ei vastaa sitä ajamisen vapautta mikä moottoripyöräilyssä minua viehättää.

Sedälle terveiset sinne Lohjan harjulle : Hyvin suunniteltu on vielä kokonaan ajamatta . Pois sieltä harjulta ja tienpäälle katselemaan maisemia . Onkohan niin ettei nämä ajot kelpaa IBA-ajoiksi kun niitä ei ole suunniteltu ja ajaminen on ollut vain matkailua . No taas on repussa kokemusta vaikka onkin ihan turisti meiningillä menty ja matkailu avartaa.
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Remington
Pumpulipeppu
Viestit: 13
Liittynyt: 14 Heinä 2015, 21:05

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Remington »

Kiitokset selvennyksestä ja hatunnosto Zoltanille viikonlopun näytöksestä.
Matkailua parhaimmillaan (vaikka sitten joku SS5000K sattuukin täyttymään siinä sivussa) ;)
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

"Olet osa äärimmäistä porukkaa, kimppaa jolla ei ole rasittavia sääntöjä, vaan kimppaa jossa kaikki olemme vapaita ilmaisemaan ja tavoittelemaan pitkänmatkan ajounelmiamme."
Michael Kneebone, President, Iron Butt Association

Tällä ohjeeella olen viihtynyt tien päällä ..... ja metsästys jatkuu............
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Kaivokselle menossa .Jäljet päättyvät rantaan.........
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Päivisin aurinkoista aina 15 asteeseen ja yöllä sumuista pakkasmaisemaa. Aamu valkeni kuuraisen harmaissa maisemissa ja matka jatkuu.
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Ruskaisia pakkasmaisemia sumuseinää ja hyväkuntoista Via Balticaa .

http://share.findmespot.com/shared/face ... YjMUMPQ7O0

Kirchheimin vakio hotelli täynnä pakolaisia eikä motoristeille edes patjapaikkaa.
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4107
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Dimamgin metsästäjät lähettivät terveisiä Ranskanpullan maasta. Kuulemma aurinko paistaa, linnut laulaa ja halu olisi käydä ottamassa kuva Eifel-tornista. Espanjassa ei kuulemma tallipaikkaa joten joutuvat ajamaan takaisin Suomeen tai muuten vain kiertelemään Eurooppaa väistellen sadetta. Seuratkaa spottia niin näette kumpi vaihtoehto toteutuu.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Saksan maalta lähdettiin ja Ranskan maalla majoituttiin . Sateen väistely onnistui erinomaisesti kiitos Forca suunnittelun ja koti koordinaattorin reittiohjeiden . Pari pientä sateen poikasta
osui kohdalle niin että pleksissä näkyi muutama tippa. Ilta-aurinko kultasi mukavasti maisemaa . Kahdeksan maata jo bongattu . Matka jatkuu ja maisemat vaihtuu ,spotti näyttää reitin .
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Vastaa Viestiin