Sivu 1/1

EuroTour leg-1

Lähetetty: 07 Syys 2014, 00:29
Kirjoittaja Ismo Mannila
En tiedä miten laillista tai laitonta tämä on....
Ensin suuntana Rohpolding ja sieltä Cavallinoon Venetsian taakse.
Sitten San Marinoon ajelemaan köysiradalla.
22:00-22:30 (23 suomen aikaan) pitäisi muistaa lähettää SMS viesti.
Keski-Italian läpi muutaman pisteen kautta Pisan kaltevalle tornille.
Sitten kolmen tunnin lepotauko ja aamuksi Ranskan alpeille.
Sieltä kolme monumenttia. Sitten vaan Italian Alpeille Passo Tonaleen.

Nyt joku kilpakumppani voi laskea mun pistetavoitteen joka on noin 32000.

Re: EuroTour leg-1

Lähetetty: 08 Syys 2014, 20:25
Kirjoittaja Lassi
Spottien mukaan kaikki suomalaiset perillä Passo Tonalessa. Nyt vaan jännittämään pisteitä ja ennenkaikkea kommentteja :)

Re: EuroTour leg-1

Lähetetty: 08 Syys 2014, 23:17
Kirjoittaja viksa
Eka legi hyvin mielenkiintoinen, kaksi pientä kämmiä laski sijoitusta parilla, mut hienosti meni! Tällä hetkellä ihan tavoitteessakin.
Juuri valmistui virallinen pistetilasto

Viki sija 9 pisteet 37000
Timo sija 13 pisteet 33000
Ismo sija 26 pisteet 27000

ykkösellä tais olla 42000pistettä.


Mutta aamulla startataan ja ne pisteet, virheet ja kaikki voi muuttaa vielä vaikka miten pakkaa!

Nyt vielä karkean reitin puhtaaksi kirjoitus ja sitten nukkumaan

Viki

Re: EuroTour leg-1

Lähetetty: 09 Syys 2014, 06:57
Kirjoittaja Lassi
Jes, hyvin menee!

Re: EuroTour leg-1

Lähetetty: 09 Syys 2014, 08:05
Kirjoittaja Lassi
Ensimmäisen legin TULOKSET

Re: EuroTour leg-1

Lähetetty: 09 Syys 2014, 08:34
Kirjoittaja Ismo Mannila
Käsille se eka pätkä meni. Suunnitelmat oli 33'000 pisteessä, mutta ei pystynyt toteuttamaan suunniteltua.

Ruhpoldingissa oli joku hevostapahtuma ja kadut suljettu.
Cavalliinossa oli ihan hirveesti turisteja ja liikkuminen vaikeaa.
Tuli ajettua 20 km edestakaisin motarilta majakalle hyvin italialaisittain.
Onneksi sattui kaksi paikallista motoristia olemaan menossa samaan suuntaan ja he näyttivät miten pääsee eteenpäin.
San Marinossa oli jotkut kinkamat ja sielläkin oli kadut suljettu. Joten jalkapatikassa vaan kohdepaikalle.
San Marinon jälkeen pikkutie etelän oli tosi mielenkiintoinen. Täytyy mennä ajamaan se joskus päivänvalossa,
niin näkee missä on tullut liikuttua.
Yhtenä kohteena oli varoitusliikennemerkki, jossa on tien kaltevuusprosentti.
Löysin 21% merkin josta sai 2100 pistettä. Vahinko vaan unohdin kuvasta lipun, niin jäi nämäkin pisteet saamatta.
Tosin ne ei ollut suunnitelmassa, mutta kuitenkin ne olisi kelvannut.
Pisassa totesin olevani niin paljon aiaktaulusta jäljessä että Ranskan kierroksen sai unohtaa.
Tein uuden suunnitelman loppumatkalle.

Toiseksi viimeiselle paikalle mennessä etujarrupalat tuli matkansa päähän, joten soitto Gerhardille ja lähimmän
Honda kauppiaan osoite. Onneksi se löytyi 31 km päästä ja Lago d'iseon jälkeen on koukkaus Bergamoon.
Sain uudet palat eteen, mutta nyt viimeinen bonuspaikka jäi käymättä.
Viimeiset 16km ajoin sateessa Passo Tonaleen ja pääsin ajoissa perille.
Edelleen kisassa mukana.

Re: EuroTour leg-1

Lähetetty: 16 Syys 2014, 21:11
Kirjoittaja Timo Räisänen
Ensimmäinen legi alkoi jo lauantaina saatiin kun Rallikirjat ja pisteet. Suunnittelu osuudessa ratkaistaan mitä osuudelta on saatavissa.
Välietappi oli Italian alpeilla ja kaikki bonuspistepaikat etelässä. Pohdin melko pitkään menenkö etelään Italian kärkeen vaiko Kroataian suuntaan. Koska kisassa oli pisteraja 100 000 pistettä ja ei palkkiota ajetuista kilometreistä sekä sanottiin ensimmäisen legin tavoite pistemäärän olevan 20 000 oli melkoisen selvää että toisella legillä on jaossa paremmin pisteitä, joten ei ollut järkevää ajaa itseään loppuun ensimmäisellä legillä, joten suunnaksi Kroatia.
Tein kovan suunnitelman 13 käyntikohdetta matkaa 2279km ja 5h tauolla ajoaika 34h26min eli varmuusvaraa n. 1,5h. Käytin reitin suunnitteluun Garminin omaa Basecamp ohjelmaa. Autoroutesta oli tabletilla 2013 versio ja koska en saa siitä siirrettyä reittiä naville jätin sen käytön pois turhana työvaiheena vaikka 2010 versiolla suunnitellut reitit vastaavat hyvin minun ajonopeuksia.

Ensimmäinen päivä meni hyvin joskin osoitti että jään koko ajan jälkeen tavoite ajasta. Sen voin korvata joko lyhentämällä taukoa tai jättämällä lopusta pisteitä käymättä. Ensimmäinen Ruhpolding osoitti että saadakseen pisteitä on osoitettava röyhkeän pyrkivää mieltä, kylässä oli jotkin juhlat menossa ja poliisi sulki pääsyn kylän sydämeen missä pitäisi ottaa kuva kaupungintalon koreista ikkunoista, ei muuta kuin kiertämään vähän syrjemmältä sisään kylään ja juhlaväen keskelle pyörät parkkiin ja jalkautuminen. Samaa rataa koko päivä kaikki paikat löytyivät ja eikä suuria suunnistuspummeja tullut. Olin koko ajan ns. kartalla. Lepopaikaksi valitsin Zadarin lomakaupungin mistä oli helppo löytää hotelli.

Toinen päivä ei alkanut yhtä hyvin. Yöllä en muistanut ottaa kypärän laturia hotelliin mutta arvelin voivani ladata kypärän (bluetooth) ajon aikana. Valitettavasti lataus ei toiminut. Yleensä tulee toimeen hyvin ilman navin ääniopasteita mutta suuremmissa kaupungeissa niistä on hyötyä kun ne kertovat monesti myös seuraavan käännöksen suunnan mikä helpottaa ajamista. Reitti pois saarelta ei kulkenutkaan näkemäni tien kaltevuus % kyltin kautta joten se jäi kuvaamatta mutta toivoin että vastaan tulisi vielä uusia muttei tullut. Ensimmäinen suurempi suunnistuspummi tuli Rijekan kohdalla, missä navin kartassa ei ollut uutta moottoritietä. Tiesin sen koska mennessä olin onnistunut ajamaan sitä pitkin vaikka navi yrittikin ohjata pienemmille teille, mutta nyt erehdyin rampissa ja jouduin kaupungin aamuruuhkaan. Muuta haittaa tästä ei ollut kuin ajan hukkaamista. Muutenkin Navi alkoi ehdottelemaan reittejä, jotka eivät olleet varmastikaan nopeimpia. Syynä näihin mutkiin ovat ilmeisesti karttapohjan virheet esim. epäjatkuvuus risteyksessä jolloin navi ohjaa reittiä minkä se näkee olevan mahdollinen. Täysin oudossa ympäristössä nuo kohdat ovat vaikeita kumpaan uskoa, naviin vai omaan suuntavaistoon ja tunteeseen.
Suurempi virhe tapahtui Sabbionin majakan bonuspaikalla. Tiesin että navi reitittää Venetsian ja venematkan kautta mutta paikalle pääsee tietä pitkin Jesolon kylän kautta. Tein naviin reitin yhdellä kauttakulkupisteellä. Ongelmat alkoivat kun tulin ristykseen missä navi näyttää suoraan, Jesolon kyltti vasempaan ja nähtävyys merkki suoraan. Lähdin navin opastamaan suuntaan. Arvelin olevan jo niin lähellä kohdetta että päätin tiputtaa Jesolon pois koska olin menossa vastakkaiseen suuntaan. Näin jälkeenpäin karttaa katsoessa se oli virhe. Navi alkoi opastamaan Venetisian kautta enkä sitä tajunnut ennen kuin näin Venetsian edessäni. Aikaa tässä paloi niin paljon että päätin jättää käymättä ko. paikassa. Lähdin jatkamaan matkaa ja totesin että nyt on aikaa käydä alppisolien pisteiden kimppuun. Tiet olivat mutkaisia ja maisemat henkeä salpaavan hienoja ja parasta kaikessa oli mahtava nautinto ajaa noita teitä. Mutta aikaa näissä paloi. Navikin toimi odottamattomasti, ajatti pieniä tietä syystä jota en oikein ymmärrä, moottoritie meni yläpuolella sillalla ja minä navin ohjaamana sillan alla pujottelemassa silta pilareiden välissä. Tarkoitus oli käydä viimeisenä bonuskohteena majoituksen lähellä olevalla Lago Bianco järvellä mutta ukkosilma kaatosateineen hidasti vauhdin niin hitaaksi ettei siihen ollut aikaa vaikka kävin yrittämässä. Suurin haitta oli armoton harmitus ja päivän opetus ettei kannata kerätä pikkupisteitä ja uhrata suuria niiden tähden. Ensin pitää kerätä suuret pisteet ja sitten jos aikaa on keskittyä pieniin. Pummeihin kului n. 5000 pistettä ja solista tuli 1600. Ykkös legin piste saalis 33 368.

Kuva

Ennakkoon ehkä riskialttein bonuspaikka oli Hotel Flanonan ravintola vierailu. Ravintola on upealla paikalla Adrian meren rannalla korkealla kallion päällä. Bonuspisteet saadakseen oli kuvatta pyörä hotellin edustalla, mentävä ravintolaan tilattava annos joka oli myös kuvattava ja todisteeksi oli vielä otettava kuitti annoksesta.
Kuva
Kuva

Re: EuroTour leg-1

Lähetetty: 17 Syys 2014, 09:59
Kirjoittaja Lassi
Mukavaa luettavaa, nyt vaan Vikiltä samanlainen analyysi tähän jatkoksi ja sitten teette samat selostukset Leg-2:sta.

Re: EuroTour leg-1

Lähetetty: 19 Syys 2014, 17:01
Kirjoittaja viksa
Tuolta löytyy minun Leg ykkösen reissutarina.

http://www.cma.fi/uutiset/17-european-t ... -2014-leg1

Re: EuroTour leg-1

Lähetetty: 19 Syys 2014, 20:01
Kirjoittaja Timo Räisänen
Hieno juttu Vikiltä ja tuttuja paikkoja.