2015 Juhlavuoden tavoitteet ?

Tänne tulevat ajokauden 2015 tilastot ja vuoden kulkua seuraava ajankohtainen seuranta.
JMJH66
Jaloteräskankku
Viestit: 1054
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Re: 2015 Juhlavuoden tavoitteet ?

Viesti Kirjoittaja JMJH66 »

Lassi kirjoitti:Miksi pitää joka paikassa (no ainakin kahdessa) mollata pisteajoja? Ihan IBAF:n sääntöjen mukaisia ajoja siinä kuin 20/20:kin. Ei voi ymmärtää vähättelyä, vai onko kyse siitä ettei pysty....
No siinäpä se, kun säännöt ei ole miltään osin samoja! Tai, no, (yhdellä) moottoripyörällä ne ajettava kumpaisetkin! On toki niinkin, etten noihin ET2014 tapaisiin edes pystyisi ja nostan hattua kavereille, jotka noita ajelee. Ja hienoa, että Suomestakin on ollut edustajia euroopan ralleissa, toivottavasti joskus myös IBR:ssa! Tuota ET2014 kisaa oli todella mielenkiintoista seurata, kun pojilta tuli koko ajan raporttia. Vastaavaan elämykseen ei (ajosuorittaja tai kotikatsomo) normisuoritusten osalta voi päästä. Eli siinä mielessä nuo rallit ovat eittämättä tämän harrastuksen hienointa muotoa!

Mutta, mutta... voi haukkua kukkahattutädiksi tai miksi vaan, mutta ongelmaksi koen ralleissa sen, että se on kilpailu, jossa liikennerajoitusten noudattaminen pitkälti tarkoittaa sitä, että kärkipään sijoitukset voi unohtaa! Eipä sinne voittamaan tarvitse lähteä, mutta rehti kilpailu olisi silti kiva! En väitä, etteikö "normi" rautaperseajossakin ylinopeutta pystyisi ajamaan, mutta sitä ei tarvita, eikä siitä myöskään ole mitään hyötyä, toisin kuin rallissa! Ns. normi rp-ajossa voidaan "kilpailla", kuka ekaksi saa kaikki eri ajot ajettua, tai kaikki kuukaudet/viikot/viikonpäivät kokoon tai mitä vaan, mutta näissä kilpailuissa ei liikennesääntöjen rikkominen edistä yhtään tavoitteeseen pääsyä!

Joitain hiertää (kuten itseänikin) tässä asiassa se, että rallit lasketaan yhteen yhdenvertaisina suorituksina, vaikkakin ne ovat ihan eri maailmasta, täysin eri sääntöjen alla! Myös se hiertää, että tilastoissa ajettu ralleja satoja kilometrejä alle normaalin totutun minimirajan (1600km), kun sitten toisia on hylätty, kun kilometrit ovat olleet 1598! Ei siinä voi kun hylätyksi tullut ihmetellä tilannetta, enkä ainakaan minä osaa perustella, miksi raja vaihtelee, miksei erillisessä ajotapahtumassa suoritettu ajo vaadikaan samoja minimikilometrejä!!

Jotkut tykkää ralleista ja toiset perinteisistä ajosuorituksista ja pahimmat taudinkantajat jopa molemmista, tilaa on kyllä kaikille!

Mielenkiintoista, mitä suomalaisessa sielun/mielenmaisemassa on niin paljon erilaista verrattuna muuhun läntiseen maailmaan, että me ollaan otettu nuo SS/BB-ajot omiksemme, kun muualla nuo rallit ovat enemmän sitä "oikeaa" rautaperseilyä!
JH
Honda GL 1500 Gold Wing, +77000 Ironbutt mailia
11/12kk-64/366pvm-31/31pv-39/53vko-SS1000-SS1600K-SS1000F-AR12-AR13-AR14-AR15-AR16-SS2000K-SS2000-SS2000F-SS3000-BB1500-BB2500K-BB1500F-BB1500G-BB2500KG-BB3000K-Winterbutt-Saukkion malja
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: 2015 Juhlavuoden tavoitteet ?

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

Jarin kanssa täysin samaa mieltä johon kerrankin itselläni ei ole mitään lisättävää. Uusi ja outo tilanne...
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: 2015 Juhlavuoden tavoitteet ?

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

JMJH66 kirjoitti: No siinäpä se, kun säännöt ei ole miltään osin samoja!
Erilaisia sääntöjä on meidän muissakin ajoissa ja pisteajoihin verrattavia ajohan on meidän listalla ollut iät ja ajat . (IBA Finland-ajot)
JMJH66 kirjoitti: Mutta, mutta... voi haukkua kukkahattutädiksi tai miksi vaan,

Kyllä tässä tapauksessa täti on setä :D
JMJH66 kirjoitti: mutta ongelmaksi koen ralleissa sen, että se on kilpailu, jossa liikennerajoitusten noudattaminen pitkälti tarkoittaa sitä, että kärkipään sijoitukset voi unohtaa! Eipä sinne voittamaan tarvitse lähteä, mutta rehti kilpailu olisi silti kiva! En väitä, etteikö "normi" rautaperseajossakin ylinopeutta pystyisi ajamaan, mutta sitä ei tarvita, eikä siitä myöskään ole mitään hyötyä, toisin kuin rallissa! Ns. normi rp-ajossa voidaan "kilpailla", kuka ekaksi saa kaikki eri ajot ajettua, tai kaikki kuukaudet/viikot/viikonpäivät kokoon tai mitä vaan, mutta näissä kilpailuissa ei liikennesääntöjen rikkominen edistä yhtään tavoitteeseen pääsyä!
Tässä setä on oikella asialla ja sen takia pitää saada ralleja valmistamaan useampi henkilö että saadaan nämä säännöt sellaisiksi ettei vastuulliset motoristit ajele tolkuttomasti yleisillä ajoradoilla . ( mielestäni viimeisessä rallissa pitäisi hylätä kaikki yli 1350km ajaneet kuljettajat ,heh heh !
JMJH66 kirjoitti:Joitain hiertää (kuten itseänikin) , että tilastoissa ajettu ralleja satoja kilometrejä alle normaalin totutun minimirajan (1600km),
Tästä otan täyden vastuun itselleni . Foreca suunnittelu ,minimikilometrit ja hyväksyttävä suoritus ensimmäisestä rallista oli tavoitteena ja tuloksena 7.sija ja kaksi tippaa visiiriin .Jossakin oli kuulemma satanutkin ;)
JMJH66 kirjoitti: kun sitten toisia on hylätty, kun kilometrit ovat olleet 1598! Ei siinä voi kun hylätyksi tullut ihmetellä tilannetta, enkä ainakaan minä osaa perustella, miksi raja vaihtelee, miksei erillisessä ajotapahtumassa suoritettu ajo vaadikaan samoja minimikilometrejä!!
Tuollaiset hylsyt johtuvat järjettömästä tarkastussäännöstä kun ajo katsotaan ajetuksi epäloogisen reitin mukaan ,vaikka pyörän mittari ja kulutustaulukko antaa aivan oikean mahdollisuuden hyväksyä ajetun reitin mukaan . Nämä hylsyt eivät palvele kenenkään etua .
JMJH66 kirjoitti:Jotkut tykkää ralleista ja toiset perinteisistä ajosuorituksista ja pahimmat taudinkantajat jopa molemmista, tilaa on kyllä kaikille!

Mielenkiintoista, mitä suomalaisessa sielun/mielenmaisemassa on niin paljon erilaista verrattuna muuhun läntiseen maailmaan, että me ollaan otettu nuo SS/BB-ajot omiksemme, kun muualla nuo rallit ovat enemmän sitä "oikeaa" rautaperseilyä!
Kummallista on mielestäni nämä kokemattomat motoristit mitkä eivät ole ajaneet yhtään rallia ja silti pitävät suurta ääntä ralleja vastaan ?

Mietitään yhdesä toimiva paketti rallien sääntöihin ja näin ollen eliminoidaan ylilyöntien mahdollisuus joka suhteessa.

Nimimerkillä : Euroopan 2016 ralliin ilmoittautunut
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
JMJH66
Jaloteräskankku
Viestit: 1054
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Re: 2015 Juhlavuoden tavoitteet ?

Viesti Kirjoittaja JMJH66 »

Zoltan kirjoitti:
JMJH66 kirjoitti: No siinäpä se, kun säännöt ei ole miltään osin samoja!
Erilaisia sääntöjä on meidän muissakin ajoissa ja pisteajoihin verrattavia ajohan on meidän listalla ollut iät ja ajat . (IBA Finland-ajot)
Joo, totta kai joka ajolla eri säännöt, eihän ne muuten eri ajoja olisi ensinkään ;) Ja erikoisajoissa säännöt poikkeaa vielä tavallista enemmän, mutta aina sääntöjen pohjalla on 24h/1600km, sen kerrannaiset tai sitä kovemmat vaatimukset. Laittomuuksien ehkäisemiseksi on laadittu sääntöihin mm. pakollisia kuitteja maksimivälein! Ralleissa ei (yleensä) näin ole!
Zoltan kirjoitti:
JMJH66 kirjoitti: Mutta, mutta... voi haukkua kukkahattutädiksi tai miksi vaan,

Kyllä tässä tapauksessa täti on setä :D
Setäpä hyvinniin!

Zoltan kirjoitti:
JMJH66 kirjoitti:Joitain hiertää (kuten itseänikin) , että tilastoissa ajettu ralleja satoja kilometrejä alle normaalin totutun minimirajan (1600km),
Tästä otan täyden vastuun itselleni . Foreca suunnittelu ,minimikilometrit ja hyväksyttävä suoritus ensimmäisestä rallista oli tavoitteena ja tuloksena 7.sija ja kaksi tippaa visiiriin .Jossakin oli kuulemma satanutkin ;)
Ei se vika suorittajassa ollut, päin vastoin. Säännöissä vain pitäisi olla mielestäni se min 1609 km, vaikka sitten pyörän (kalibroidun)mittarin mukaan laskettuna/todettuna! muuten ollaan vain osallistuttu johonkin ajotapahtumaan vailla suoritusta!
Zoltan kirjoitti:
JMJH66 kirjoitti: kun sitten toisia on hylätty, kun kilometrit ovat olleet 1598! Ei siinä voi kun hylätyksi tullut ihmetellä tilannetta, enkä ainakaan minä osaa perustella, miksi raja vaihtelee, miksei erillisessä ajotapahtumassa suoritettu ajo vaadikaan samoja minimikilometrejä!!
Tuollaiset hylsyt johtuvat järjettömästä tarkastussäännöstä kun ajo katsotaan ajetuksi epäloogisen reitin mukaan ,vaikka pyörän mittari ja kulutustaulukko antaa aivan oikean mahdollisuuden hyväksyä ajetun reitin mukaan . Nämä hylsyt eivät palvele kenenkään etua .
Johonkin se raja on vedettävä ja se on 1600 km! Rautaperseily ei ole pelkkää ajamista, vaan osana on se suunnittelu ja se on hoidettava yksiin ajamisen kanssa niin, että matka täyttyy!
Zoltan kirjoitti:
JMJH66 kirjoitti:Jotkut tykkää ralleista ja toiset perinteisistä ajosuorituksista ja pahimmat taudinkantajat jopa molemmista, tilaa on kyllä kaikille!

Mielenkiintoista, mitä suomalaisessa sielun/mielenmaisemassa on niin paljon erilaista verrattuna muuhun läntiseen maailmaan, että me ollaan otettu nuo SS/BB-ajot omiksemme, kun muualla nuo rallit ovat enemmän sitä "oikeaa" rautaperseilyä!
Kummallista on mielestäni nämä kokemattomat motoristit mitkä eivät ole ajaneet yhtään rallia ja silti pitävät suurta ääntä ralleja vastaan ?
Mielenkiintoinen lähestyminen; ne joilla ei ole asiasta kokemusta, eivät voisi olla asian puolesta tai sitä vastaan! Absolutisti ei voi ottaa kantaa viinan vaaroihin, kun ei ole omakohtaista kokemusta??? niinkö? Entäpä kannanotto prostituutioon; riittäkö, että on ollut asiakkaana, jotta voisi olla asiasta jotain kantaa. Tuolla Zoltanin esittämällä mallilla pitää varmaan olla kokeiltuna myös rooli palveluntarjoajana, jotta pystyy muodostamaan asiasta kokonaisvaltaisen näkemyksen!!! Ei minulla ole ralleja mitään vastaan suoranaisesti, vaikka kriitisesti vastailenkin, mutta kun siinä on toistaiseksi ollut niin suuria epäkohtia kontrollin suhteen, niin en ole liiemmin innostunut koko asiaan, enkä siksi laittaisi ajoja samoihin tilastoihin muiden suoritusten kanssa!
Zoltan kirjoitti:Mietitään yhdesä toimiva paketti rallien sääntöihin ja näin ollen eliminoidaan ylilyöntien mahdollisuus joka suhteessa.

Nimimerkillä : Euroopan 2016 ralliin ilmoittautunut
Jep, mietitään epäkohdat pois vain! Hienoa, että olet ilmoittautunut! Taas tiedossa mielenkiintoista seurattavaa viikon ajaksi ensi syksylle!
Nyt ollaan taas niiiin kaukana otsikosta :D !
JH
Honda GL 1500 Gold Wing, +77000 Ironbutt mailia
11/12kk-64/366pvm-31/31pv-39/53vko-SS1000-SS1600K-SS1000F-AR12-AR13-AR14-AR15-AR16-SS2000K-SS2000-SS2000F-SS3000-BB1500-BB2500K-BB1500F-BB1500G-BB2500KG-BB3000K-Winterbutt-Saukkion malja
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5010
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: 2015 Juhlavuoden tavoitteet ?

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Keskustelu on tosiaankin eksynyt hyvinkin paljon (liikaa) otsikon aiheen ohitse. Mieluummin omaan ketjuun tunnukselliselle puolelle. Yhden rallin suunnitteleena ja yhteen (ainoaan?) kilpailijana osallistuneena voisin todeta tähän ketjuun, että kehitettävää tosiaankin löytyy, mutta ehkäpä siitä sitten lisää muissa yhteyksissä...

PS. Ralliketju avattu hallituksen palsta osioon.

-Harri.mopomies-
-1 157 081 km (01/06/83 - 03/05/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Lassi
RST-ahteri
Viestit: 530
Liittynyt: 07 Touko 2009, 11:17

Re: 2015 Juhlavuoden tavoitteet ?

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Siis tuo lainaus on JMJH66:n ei Lassin. Minä en myöskään hyväksy ylinopeuksia ja olenkin sanonut että se toissa vuoden raja oli hyvä, 1700->1800 virhepisteitä ja yli 1800 hylkäys.
SS1000 x 2, BB1500, IBA RALLY Finland -13, SS1000AR14, IBA Skandinavian Rally 2015, IBA Skandinavian Rally 2019
pepperooni
Täyden kympin perse
Viestit: 246
Liittynyt: 22 Maalis 2010, 21:08

Re: 2015 Juhlavuoden tavoitteet ?

Viesti Kirjoittaja pepperooni »

Niin , niistä juhlavuoden tavoitteista...
Tarkoituksena oli ajella nuo kultatasoon oikeuttavat ajot täyteen, eli 3 perusajoa ja pari pidempää .
Mutta mutta kuinkas sitten kävikin niin että heti kevään eka ajo ss3000 menikin sitten persiilleen, norjassa tauolla syöty juustomakkara lounas alkoikin kummasti kuplia suolistossa ja niinpä sitten toinen vuorokausi menikin enemmän ja enemmän hotellin vessassa, kolmas vuorokausi sitten sisulla maaliin ja plakkariin kaksi perusajoa.
Vuosiajo sitten superviikonlopun aikana meni kuten suunniteltu. Tosin sitäkin reittiä vielä ennen lähtöä muuteltiin sateen välttämiseksi.
Ja sitten kauden päätavoite: NG-72, sehän läksi liikkeelle paremmin kuin uskottiinkaan, ainoastaan ruotsin läpiajo sateessa hiukan haittasi mutta muuten kaikki ihan putkeen , Rödbyhavnissa lipunoston jälkeen suoraan laivaan ilman mitään odottelua, Puttgardenin puolella hotelliin, hieman hymyilytti meininki, lyijykynällä tiedot kirjaan ja
maksu käteisellä, kuitinkin sai mutta ei siinä mitään kellonaikoja ollu .
No mitäs me siitä, aamiaisen jälkeen matka jatkui, läpi saksan ja ranskan , espanjaakin hyvin pitkälle kunnes laturin hihna poikki ja matka seis !
Myöhemmin laskin että 650 km jäi vajaaksi !
Että se siinä sitten
Vielä kauniiksi lopuksi ajoin ss 2000 k:n syksyllä !

Eli tavoitteesta jäi vajaaksi ne kaksi pidempää ajoa jotka sitten oikeuttaa siihen mail eater goldiin !

Jospa ensi kaudella sitten !

T. Peppe
Eihän se matka mitään, tauot ratkaisee...
Lasse
RST-ahteri
Viestit: 729
Liittynyt: 22 Elo 2010, 16:23
Kerho: IBA
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: 2015 Juhlavuoden tavoitteet ?

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Lasse kirjoitti:Omat vaatimattomat juhlavuoden ajotavoitteet kaudelle 2015:

1. AR15

2. Superviikonloppu

3. Juhlavuoden ajo (mikäli meikäläisen ajettavissa ja suomessa )

4. Mahdollinen joku muu SS1000

5. SS2000 Saariselän yötauolla

Huom. Nää on tavotteita, ei lupauksia. ;)
Jaaha, aika paketoida 2015 juhlavuosi kun mopokin meni eilen talviunille. (kauden kilometrit 19.043km)

AR15 tuli ajettua, superviikonloppuna tuli ajettua museoajo, mahdollinen joku muu SS1000 ajo oli juhlamerkkiajo ja SS2000 Saariselän yötauolla tuli myös heitettyä. 5000 IBA mailia siis.
Pohjois-Thaimaata moottoripyörillä,
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
puuhis98
RST-ahteri
Viestit: 741
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 17:11
Kerho: iba,porin kpk
Paikkakunta: turku

Re: 2015 Juhlavuoden tavoitteet ?

Viesti Kirjoittaja puuhis98 »

puuhis98 kirjoitti:Moi!!

Ajotavoitteet kaudelle 2015:

1. vähintään 1ajo/kk

2. vuosiajo

3. Ajot viikoille 9 ja 53
Ajokausi itsellä pulkassa :)
Joulukuun ajo vielä lähettämättä,mutta jahka menee läpitte,on tavoitteet onnistuneet lukuunottamatta vko 53ajoa...
Vko 53 jää tältä vuodelta ajamatta,mutta toivottavasti tuo onnistuu sitten kun se seuraavan kerran on mahdollista 8-)

Vuosi jää itselle ensimmäiseksi,jolloin ajojen kpl-määrä on laskenut... (20-21kpl edellisvuotiseen verrattuna)
..... alkaako ikä painaa,onko innostus hiipunut vai onko tyyntä myrskyn edessä :?: ..aika näyttää.
Valinta kuitenkin vuoden rautaperseeksi,joten tyytyväinen kauteen olen hyvinkin :P
11/2011-10/2017 183/366
R T Sav
Kermaperse
Viestit: 42
Liittynyt: 19 Tammi 2011, 14:58
Kerho: IBA-Finland
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 2015 Juhlavuoden tavoitteet ?

Viesti Kirjoittaja R T Sav »

R T Sav kirjoitti:Tavoitteita 2015, Huom !, vain tavoitteita !
1.Kultaryntäys
2.Superviikonloppu
3.Ennätysajo
4.AR15
5.N-G 72 ???????....
R T Sav
Ei tavoite toteutunut !
Superviikonloppu yhteensattumien vuoksi jäi toteutumatta ja N_G 72 siirtyi ensivuoteen ?????
Vastaa Viestiin