MYYTY... valoa IBA-ajoihin...
MYYTY... valoa IBA-ajoihin...
IBA-ajoissa on tärkeää nähdä riittävästi myös yöaikaan, varsinkin jos aikoo ajaa muulloinkin ja muuallakin kuin Suomen suvessa...
Itsellä yöajot alkoivat vaikeutua merkittävästi - aivot turvota, silmät vetistää ja päätä särkeä. Siispä päätinkin korjata asian - (Viitaten postaukseen: http://keskustelu.ibafinland.fi/viewtop ... =12&t=1938 ) - mutta jäivät sittenkin asentamatta...
Eli myydään (kuvan mukaiset) asentamattomat ja siis käyttämättömät:
- Hella micro DE sumuvalot 35W xenoneilla
- Hella FF50 pitkät 35W xenoneilla
- Nopeat mutta pienikokoiset ballastit
- Johdot, releet, katkaisimet, kiinnikkeet ym.
Maksoin niistä kesällä GBP 600... Käytännössä siis kaikki pelkkien Hellan micro DE pitkien xenonien hinnalla.
Tarvitseeko joku ja mitä tarjotaan?
t: Jouni (puh.nollaneljäsataa-637637)
Itsellä yöajot alkoivat vaikeutua merkittävästi - aivot turvota, silmät vetistää ja päätä särkeä. Siispä päätinkin korjata asian - (Viitaten postaukseen: http://keskustelu.ibafinland.fi/viewtop ... =12&t=1938 ) - mutta jäivät sittenkin asentamatta...
Eli myydään (kuvan mukaiset) asentamattomat ja siis käyttämättömät:
- Hella micro DE sumuvalot 35W xenoneilla
- Hella FF50 pitkät 35W xenoneilla
- Nopeat mutta pienikokoiset ballastit
- Johdot, releet, katkaisimet, kiinnikkeet ym.
Maksoin niistä kesällä GBP 600... Käytännössä siis kaikki pelkkien Hellan micro DE pitkien xenonien hinnalla.
Tarvitseeko joku ja mitä tarjotaan?
t: Jouni (puh.nollaneljäsataa-637637)
Re: ... valoa IBA-ajoihin...
Eikö oikeasti kukaan tarvitse?
Vaikka kesä onkin edessä, niin Euroopassa on yöt pimeitä ja täytyyhän sitä syksyynkin alkaa varautua ajoissa.
Keväthintaan 490 euroa!!
Vaikka kesä onkin edessä, niin Euroopassa on yöt pimeitä ja täytyyhän sitä syksyynkin alkaa varautua ajoissa.
Keväthintaan 490 euroa!!
Re: ... valoa IBA-ajoihin...
Syksyllä tositarpeeseen syyshintaan! Tarjotkaa!
Re: ... valoa IBA-ajoihin...
Pitkät ja xenonit... miten toi yhdistelmä toimii räväkästi? Ite kokeillut omassa mopossa pitkiä xenonilla ja ei tee mitään. Voi toki olla ballastista kiinni, mutta polttimon lämpeneminen on niin pirun hidasta, että toooooosi pitkät pätkät tulee ajettua pelkällä lähivalolla pitemmän jonon tullessa vastaan. Tai siis kun jono on ohitettu ja polttimo ehtii jäähtyä ja kestää 3-5s lämmetä uudelleen. Siis oikeasti kiinnostaisi valot, mutta arveluttaa tuo räväkkyys ja olen vaihtamassa pitkää takaisin alkuperäiseen lankaan. Lähivalo voikin olla xenoni kun palaa startin jälkeen periaatteessa jatkuvasti. Ja kuis monta ballastia toi koko rakennelma sisältää? Kotkassa kun ei ihan hirmu montaa paikkaa ballasteille ole piilotella. Nyt siis jo kaksi ballastia, joista toinen poistumassa normi lampun tieltä. Ja minkälaiset kiinnikkeet ovat? Tarkoitus oli sijoitella noita valoja kaatumarautoihin sellaiseen paikkaan missä ei pitäisi olla ottamassa kiinni vaikka välillä on pyörää tullut makuutettua kylellään.
Re: ... valoa IBA-ajoihin...
Vastauksia muutamiin kysymyksiin:
"Räväkkyys"... Ballastit pitäisi olla nopeita, eli soveltua myös pitkien käyttöön. Nämä ei ole olleet kiinni niin en tiedä. Itselläni oli aikaisemmin Wingissä Hellan omat DE xenon pitkät ja ballastit, eikä ollut ongelmia ja valot vaihtui viiveettä. Nämä pitäisi olla vieläkin "nopeammat". Yleensä ballastien ja polttimoiden hinnat korreloi mm. juuri nopeuteen.
Ballastien koko... Nämä versiot ovat selvästi pienemmät kuin aikaisemmat hellan (tai yleensä autovalojen) omat. Nämä, neljä yhteensä, olisivat mahtuneet hyvin Crosstourerin katteen sisään, kaksi kumpaankin poskeen. Toinen asennusvaihtoehto mitä näkee, on alumiini levylle riviin pyörän oman ajovalon alle.
Mukana olevat erilliset kiinnikkeet ovat tarkoitettu juuri pyöreisiin kaatumarautojen putkiin, se että kestävätkö kyljellään luistelun on sitten toinen juttu. Kiinnikkeitä voi säädellä ja pyöritellä lähes "rajattomasti", joten uskoisin sopivan asennon löytyvän vaikka mihin.
Alla kuva koko systeemistä eli kaikista asennukseen tarvittavista osista:
"Räväkkyys"... Ballastit pitäisi olla nopeita, eli soveltua myös pitkien käyttöön. Nämä ei ole olleet kiinni niin en tiedä. Itselläni oli aikaisemmin Wingissä Hellan omat DE xenon pitkät ja ballastit, eikä ollut ongelmia ja valot vaihtui viiveettä. Nämä pitäisi olla vieläkin "nopeammat". Yleensä ballastien ja polttimoiden hinnat korreloi mm. juuri nopeuteen.
Ballastien koko... Nämä versiot ovat selvästi pienemmät kuin aikaisemmat hellan (tai yleensä autovalojen) omat. Nämä, neljä yhteensä, olisivat mahtuneet hyvin Crosstourerin katteen sisään, kaksi kumpaankin poskeen. Toinen asennusvaihtoehto mitä näkee, on alumiini levylle riviin pyörän oman ajovalon alle.
Mukana olevat erilliset kiinnikkeet ovat tarkoitettu juuri pyöreisiin kaatumarautojen putkiin, se että kestävätkö kyljellään luistelun on sitten toinen juttu. Kiinnikkeitä voi säädellä ja pyöritellä lähes "rajattomasti", joten uskoisin sopivan asennon löytyvän vaikka mihin.
Alla kuva koko systeemistä eli kaikista asennukseen tarvittavista osista:
-
- Teräsperse
- Viestit: 325
- Liittynyt: 25 Heinä 2011, 23:11
Re: ... valoa IBA-ajoihin...
Ei se ole niin paha kuin miltä näyttää... kaikki osat ovat "työstetty" valmiiksi ja tehty toimivaksi sarjaksi juuri moottoripyörää varten. Vaatii lähinnä plug-and-play -osaamista ja ruuvien vääntelyä. Mukavaa sadepäivien askartelua...Harri Hanhikoski kirjoitti:Tuon palapelin suorittamisessa saa olla jo ihan tosissaan...
Re: ... valoa IBA-ajoihin...
mä en saa jostain syystä kuvaa näkyviin.
Re: ... valoa IBA-ajoihin...
Laita mulle textarilla email osoite numeroon nollaneljäsataa 637637, niin lähetän kuvan suoraan.jaa-jaa kirjoitti:mä en saa jostain syystä kuvaa näkyviin.
-
- Täyden kympin perse
- Viestit: 246
- Liittynyt: 22 Maalis 2010, 21:08
Re: ... valoa IBA-ajoihin...
Vieläkö valot on kaupan ?
Peppe
Peppe
Eihän se matka mitään, tauot ratkaisee...