Vuosiajo 2015

Tänne tulevat ajokauden 2015 tilastot ja vuoden kulkua seuraava ajankohtainen seuranta.
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4107
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Vuosiajo 2015

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Uusi vuosiajo julkaistiin kevätkokouksessa ja ajon korkkaajat lähtivät suoraan kokouspaikalta ajoa suorittamaan.
Toivottavasti saamme tänne kesän mittaan suurenjoukon kertomuksia ajon suorituksista ja kaikki Luontokeskukset bongattua.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
WesaH
Täyden kympin perse
Viestit: 769
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vuosiajo 2015

Viesti Kirjoittaja WesaH »

AR15 korkkaajat ovat ilmeisesti loppusuoralla ja päässeet saderintamasta eroon.

Yön yli miettimisen jälkeenkin hyvä ajo tarjolla.

Wesa
Lasse
RST-ahteri
Viestit: 729
Liittynyt: 22 Elo 2010, 16:23
Kerho: IBA
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: Vuosiajo 2015

Viesti Kirjoittaja Lasse »

On kyllä mielenkiintoinen teema 2015 vuosiajolle, en tiennyt että tollaisia luontokeskuksia on olemassakaan äitee suomessa. Luontokeskuksella vielä asialliset ja selkeät sivut. Ruunaa muuten suljettu.

Harrin ajoa eilen, viime yönä ja toisella silmällä tänään seuraten innostuin itsekkin pyörittelemään googlemapsia viime yönä moneen otteeseen vaikka aamulla oli aikainen herätys.
Pohjois-Thaimaata moottoripyörillä,
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
Lassi
RST-ahteri
Viestit: 530
Liittynyt: 07 Touko 2009, 11:17

Re: Vuosiajo 2015

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Johonkin näkyvälle paikalle (esim tuohon ekaan viestiin muokaten) käydyt luontokeskukset jotta vois käydä sellaisilla mitä ei vielä ole käytetty. Hyvä teema, itse olen usealla paikalla käynytkin ihan harrastusmielessä mutta tuo lukumäärä kyllä pääsi yllättämään. Onkos se Ruunaa kokonaan lopetettu vai vain talviajaksi? Itse itselleni vastaten, kokonaan lopetettu, opastus siirretty Ruunaan retkeilykeskukseen: RUUNAA Eli tuli ohjeisiin muutostarve ennenkuin ensimmäistäkään ajoa on hyväksytty ;)

Ja muokataan nyt vielä kerran. Mehän ei olla yhtään kilpailuhenkisiä ;) Pikku kisa siitä kuka käy useammassa luontokeskuksessa ajon aikana :) 15 näyttäis suh helpolta noin matkallisesti mutta tietty se kuvaaminen vie aina oman aikansa. Siitäkin joku lista olis kiva olla näkyvillä.....
SS1000 x 2, BB1500, IBA RALLY Finland -13, SS1000AR14, IBA Skandinavian Rally 2015, IBA Skandinavian Rally 2019
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5010
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: Vuosiajo 2015

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Vuosiajo 2015.

Korkkaus = Ensimmäinen IBAF ajosuorittaja/suorittajat ko. ajolle, HUOM! Koska ajoa ei ole vielä tarkistettu ja mahdollisesti hyväksytty on kyseessä toistaiseksi allekirjoittaneen ja Sepon keväinen ajoretki luontokohteille ;)

Tällä(kin) kertaa lisähaasteena oli korkkaus suoraan ajosuorituksen julkaisutilaisuudesta. TIETOINEN valinta, jolla saa kysymykseen: "Mitä sillä nyt saa?" vastauksen:

- pääsääntöisesti erittäin huonon starttiajan
- sääolosuhteet ovat mitä ovat
- käyntikohteiden aukioloajat tuskin osuvat kohdallesi
- joskus jotain muutakin "pientä Extraa" ;)

Kokouksen päätyttyä ohjelmassa oli uuden vuosiajon esittely, jonka jälkeen enemmän tai vähemmän intensiivistä suunnnittelua noiin 45 minuuttia. Ajatuksena oli että pohjoisen kohteet jätetään väliin, ei niinkään pakkasten kuin mahdollisten lumisateiden ja sitä kautta teiden jäätymisen johdosta, koska nastarenkaat oli jo vaihdettu pois alta. Lisäksi takarenkaani oli aivan liian kulunut (Vaihto sovittu maanantaille) ja mahdolliset sateet hieman arvelutti. Seppo tampereen suunnalta ilmoitti että voisi lähteä mukaani. Mikäpä siinä kaksi Bemua siis liikenteessä.

Päätin että kierretään tarjolla olleista 30:sta kohteesta seuraavat seitsemän:

1. Seitseminen. Seitsemisentie 110, 34530 Länsi-Aure (Ylöjärvi).
Tämä oli pohjoisin kohteistamme. Samalla ainut kohteistamme jonne saavuimme aukioloaikana.

2. Saimaan Luontokeskus Riihisaari. Riihisaari, 57130 Savonlinna.
Tämä oli itäisin kohteistamme.

3. Suomen luontokeskus Haltia. Nuuksiontie 84, 02820 Espoo.

4. Hämeen luontokeskus. Härkätie 818, 31380 Letku (Tammela).

5. Teijon luontokeskus. Matildanjärventie 84, 25660 Mathildedal (Salo).

6. Saaristomeren luontokeskus Sinisimpukka. Meripuistontie 25930 Kasnäs (Kemiönsaari).
Tämä oli läntisin kohteistamme.

7. Tammisaaren luontokeskus. Rantapuistikko 10600 Tammisaari.
Tämä oli meidän ja samalla kaikista tarjolla olevista kohteista eteläisin.

Lyhyt reissustoori:

Startti klo 13.39 lähimmältä huoltoasemalta, joka tässä tapauksessa oli ST1 Ikaalinen (Kolmostie 670). Lähtiessä keli oli oikein hyvä ja lähtöajata huolimatta mielialat korkealla. Tästä se taas lähti! Noin 50:n kilometrin ajon jälkee saavuimme Parkanon itäpuolella sijaitsevalle Seitsemisen luontokeskuksen parkkipaikalle. Hieman arvuuteltiin ns. infotaulujen (hieman vaatimattomat) edessä. Otettuamme siinä sellaiset valokuvat että pyöriemme rekisterikilvet (Jatkossa joka kohteessa sama sääntöjen mukainen menettely) näkyivät kuvassa päätimme ajaa vielä rakennuksen eteen ja ottaa myöskin siellä valokuva. Koska paikka oli auki niin kävimme sisälle kirjoittamassa nimemme vieraskirjaan ja samalla ostimme suffelit kuittien saamiseksi. Tosin kellon aika oli ihan päin honkia, 14.20 sijasta 20.34 :o . No otin kuitin kääntöpuolelle Metsähallituksen leiman ja pyysin heitä korjaamaan kassakoneen kellon ajan mahdollisia seuraavia rautahanureita silmällä pitäen.

Ruovesi, Vilppula, Keuruu, Petäjävesi hienoja maisemia lähes "kesäisessä" kelissä. Hieman vajaat 200 km myöhemmin kaarroimme ABC Vaajakosken pihaan kulmapistekuitin ottoa varten. Lyhyt tauko. Paikalla näkyi useampiakin motoristejä.

Kohden Pieksämäkeä ja oikaisu tien 459 kautta Juvalle josta edelleen Savonlinnaan. 200 kilometriä myöhemmin käännyimme savonlinnan ohitustien itäpäästä kohden varsinaista linnaa ja siellähän se Riihisaari sijaitsi lähes vastapäätä. Kuvat taululla ja kunniakierros saaressa rakennuksen ympäri. Tankkaus läheisellä Neste kylmäsemalla (Olavinkatu 16). Tässä nautimme laukuistamme hieman evästä ja samalla lisäsin vaatetusta päälleni sillä ilma oli viilenemässä.

Parikkalasta 6-tielle ja Imatran ohi kohden Lappeenrantaa ja ABC Viipurinporttia. Legin pituus noin 150 km. Vähän liikennettä ja niistä muutamista autoistakin huomattavan suuri osa oli ns. "pitkäkilpisiä". Huoltoasemalla Seppo haki molemmille kulmapistekuitit ja itse jäin "vahtimaan" mopoja. Pimeys alkoi kohtapuolin ja lämpötila oli laskenut +4 asteeseen.

Lyhyt 100 kilometrin pyrähdys Kouvolan sivuitse ABC Korialle (Suviojantie 19). Kaffeeta ja pullaa.., pienenä yksityiskohtana voisi mainita että poliisien ajaessa huoltoaseman ohitse sisällä olleet mopopojat veivät kulkupelinsä nurkan taakse piiloon.

Illan pimeydessä 6-tietä 7-tielle ja edelleen moottoritietä pitkin kehä kolmen tietöiden halki Hemohes Shellille (Shell Ala-Tikkurila). Nopeat 120 kilometriä. Mittarit olivat bensavarkaiden varalta suljetut ja sisältä tuli "täti" ottamaan rekisterinumeroni ylös ennen pumpun avaamista. V-poweria tankkiin ja suunta kohden pohjoista. Olin ajaessa miettinyt että kilometrejä olisi hyvä saada lisää nopealla moottoritiellä, joten Heinolaan ja takaisin oisi oiva keino suunnitelman toteuttamiseksi. Takarengas oli tässä vaiheessa jo hyvinkin kulunut, mutta koska keli oli ollut kuivaa niin ei vielä hätää...

Noin 125 kilometriä per sivu. Matkalla Heinolaan tuli poikettua Lahdessa Renkomäen ABC:lla opettelemassa yhteenlaskua. Kyllä, kohteitamme oli seitsemän eikä kuusi sillä mehän kävimme jo lähtiessä Ylöjärvellä, vaikkemme ajaneetkaan Ikaalisista etelään kohden Tamperetta...kaikkea se yön pimeys teettääkin. Tähtihovin ohitse ja seuraavasta liittymästä ympäri ns. paluupuolen huoltoasemalle. Jostain syystä pysähdyn mielummin tällä puolen tietä. Kaffeeta ja sämpylä, joiden perään 15 minuutin kauneusunet sohvalla. Ulkona oli ilmakin muuttunut jo hieman sateisemman oloiseksi. Paluumatkalla Hemohessille tuli jo muutama tippa vettä taivaalta alas ja lähempänä Vantaata ajorata oli märkä, muttei vielä mitään huolestuttavaa. Jälleen kaffeeta (Ties monesko kuppi!). Kehä kolmoselle ja sitten jälleen (Vihdoinkin) kohteita etsimään.

Vettä alkoi satamaan Espoossa juuri ennen Nuuksiontietä. Koska oli varmaa että Suomen luontokeskus olisi tähän aikaan suljettu niin päätimme ottaa ns. 0-kuittina kulmapistekuitin risteyksestä (ST1 Nupurikalliontie 1, Espoo). Tähän kohtaan tietämättömille tietoisku. Nollakuitti=polttoaineautomaatista otettu kuitti ilman polttoaineen tankkausta. Asiaan vihkitymättömät miettikööt miksi tälläinen järjestely tässä kohdin...taktiikkaa beibe. Kuvien jälkeen ajettuamme Nuuksiontietä hieman eteenpäin tuli kuin potku munille. Ei siksi että tie muuttui märäksi soratieksi vaan siksi että se päättyi (Umpitie!) Ei muuta kuin takaisin risteykseen. Huonokuntoista tietä jolla rajoitukset 30-,40-,50- sekä peräti 60 km/h. Aikaa paloi ja mittariin ilmestyi noin 25 kilometriä joita ei laskettaisi kuljettuun matkaan joten jossain oli tehtävä jonkin sortin paikko.

Turun motarille (VT1/E18) ja siitä Porintielle (VT2) keulat kohden Letkua joka sijaitsee Hämeen Härkätiellä. Vettä sataa ja pimeys on totaalista. Noin 90 kilometriä ja käännyimme oikealle tielle nro:2824 (Tässä kohdin osa Hämeen Härkätietä). 1,7 kilometriä ja tuttu paikka häämötti Ruostejärven rannalla. Valokuva pimeydessä. Tässä pistokkaassa ei paljon tullut todistamattomia kilometrejä. Seuraavaksi ajoimme Forssaan tankkaamaan (ABC Forssa, Matkailijankatu 2) ja samalla kuittaamaan kulmapisteen. Tankkasimme automaateista ja päätimme että aamukaffet nautitaan Salossa.

Jokioisten liittymästä mutkitellen 52-tietä kohen Someroa. Somerolla oli hiljaista. Tosin paloauto oli menossa jonnekin (Äänettömästi). 62 märkää kilometriä myöhemmin klo 06.02 saavuimme ABC piihovin pihalle ja marsin sisään kahville. Samalla tein kannettavalta koneeltani "tiedustelua" tulevista kohteista, sillä huteja ei välitettäisi ottaa. Navigaattori ei löydä tulevaa kohdetta osoitteesta Matildajärventie..., mitä h.......?

No, Salon kylän keskustan lävitse Teijoon ja sieltä edelleen kuuden kilometrin päässä sijaitsevaan Matildedahlin kylään. Tie on paikoin huonossa kunnossa ja aikaa kuluu. Maisemat sinänsä ihan ok!. Opasteita katsellen päädymme hiekkatien alkuun ja kas tienviitassa lukee Matildanjärventie. Ilmankos kone ei löytänyt kun N-kirjain oli allekirjoittanulta hukassa. 750 metriä per sivu märkää hiekkatietä ja talon pihassa sekä opastustauluilla kuvat.

Seuraavaksi ajoimme Lövön sillan kautta kohti Kasnäsinniemeä. Erittäin hienot maisemat. Suosittelen ajamaan tien nro:1830. Saaristomaisemia. Taas leijui ilmassa olemattomat kilometrit! 100 kilometriä Piihovilta saavuimme niemen nokkaan ja vesisateessa pienen etsimisen jälkeen löysimme tiemme ylös mäen päälle jossa Sinisimpukka sijaitsee. Sunnuntai aamu kello 08.00 korvissa kuitin saanti täältä saattaa olla haasteellista. Hotelli kasnäsissä oli kuitenkin jo miehitetty respassa joten postikortit ostettuamme oli jälleen kuitit taskuissamme. Tänne ei totisesti kannata tulla yöaikaan!

Seuraavaksi samaa reittiä kemiöön takaisin ja edelleen tuplakulkuna Strömman kanavan kautta Perniön ympyrästä oikealle 52-tietä pitkin kohden Tammisaarta. Kulmapistekuitti Nesteeltä 52- ja 25-teiden risteyksestä (Tenalavägen 2, Ekenäs). Rantapuistikko, jes! Siellä siinsi viimeinen kohteemme. Hienot maisemat ja tienviitoissa kummallisia paikannimiä. Tässä kohdin laadimme lopullisen "paikkosuunnitelman" joka meni siten että ajaisimme yhdessä Lohjalle asti jonka jälkeen Seppo jatkaa Hyvinkään kulmapisteen kautta Tampereelle ja mikäli matka olisi jäämässä alle 1700 kilometrin (GPS- sekä aina niin tarkan BMW:n mittarin mukaan) niin hän ajaisin Tampereelta 9-tietä hieman jyväskylän suuntaan ja esim. Ruutanasta paluu lopetustankkaukseen Tampereelle. itse ajoin lohjan keskustan kautta Lohjan ABC:lle ja siitä sitten lopetukseen Turkuun sekä mahdollisesti loppupäässä paikko vielä 9-tiellä.

Soppaa tankkiin ja vilkaisu renkaaseen joka ei enää näyttänyt kovinkaan vakuuttavalta. Ajelin moottoritietä sellaista 90 km/h kohden Turkua. Lahnajärven liittymän paikkeilla alkoi kyrsiä ohittavien autojen vesisuihkut ja siirryin suosiolla "mateleman " vanhalle ykköstielle. Vihdoinkin klo 12.05 kurvasin Shell Orikedon pihalle ja päätin sittenkin ottaa suffeli-kuitin (Ei siis tankata, tai oteta 0-kuittia, vaan ostetaan jotain...) ja tehdä vielä paikkolenkin hissukseen. Mitään ei jätettäisi sattuman varaan!

Vanhaa Tampereentietä Liedon asemalle, josta 9-tietä Kyröön. 0-kuitti ST1-asemalta (Sahantie 1) ja sitten nopeasti kohden Turkua. Leveä kaista osuudella sainn Petrin ja vihreän paholaisen kiinni. Olivat startanneet kokousillan jälkeen hanuriajoon. Pakko oli ohittaa hieman sladitellen (tahatonta). Lopetustankkaus ST1-asemalla osoitteessa Stålarminkatu 32 20810 Turku. Klo näytti 13.24. Aikaakin jäi siis vielä ruhtinaalliset 14 minuuttia. GPS lukema 1713 km ja BMW:n matkamittari 1732 km. Totuus selviää tarkastuksessa vain ja ainoastaan sääntöihin kirjoitetun dokumentoinnin perusteella. Kaikki muu on vain suuntaa antavaa...

Mietteitä lopuksi:

- hieno ajon idea

- lähtisin uudestaan, mutta ajaisin pohjoisemmaksi ja ehkäpä johonkin siirtymään yhdistäen

- saattaa olla että kuivempi kelikin olisi mukava, ainakin viileän yö jälkeen

- ostan uudet ajokäsineet

- kotona on kaikki kaffekupin ja koneen ääressä helpompaa

- sinäänsä ei mitää uutta auringon alla ts. usko omaan tekimiseen ja perusmeininkiin on arvossaan...

PS. Saattaa sisältää joitakin kirjoitus virheitä...,jotka laitetaan kiireen piikkiin :D

-Harri.mopomies-
-1 157 081 km (01/06/83 - 03/05/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Lasse
RST-ahteri
Viestit: 729
Liittynyt: 22 Elo 2010, 16:23
Kerho: IBA
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: Vuosiajo 2015

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Kiitoksia harrimopomiehelle erittäin kattavasta raportista :!:
Pohjois-Thaimaata moottoripyörillä,
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
sf1234
RST-ahteri
Viestit: 463
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 14:30

Re: Vuosiajo 2015

Viesti Kirjoittaja sf1234 »

Tampere moro nääs!

Harri kerkes jo kommentoimaan kattavasti ajorupeamaamme AR 15 mutta joitain hajanaisia mietteitä minultakin.

Kyse ei ollut Turku-Tampere kaupunkimaaottelusta vaan kahden harjoittelevan rautaperseilijän ( yhteensä rohkee 100 IBA ajoa ) kevätretkestä Suomen luonnossa.

Aamuvirkkuna minäkin olen tottunut lähtemään ajoon aamuyön tunteina, joten tuo iltapäivän lähtö ei välttämättä ollut mieleinen, mutta ei ku paanalle.

Sääennuste oli luvannut yöksi 0,x mm vettä ja lämmintä säätä joten ei siis siitä huolta.

Alkumatkahan meni hyvin, aurinko paistoi ja matka taittui.
Parikkalassa lämpötila kävi +2 mutta sen jälkeen meni pilveen ja lämpö nousi +6, mutta alkoi tihkumaan vettä.
Ei muuta Gerbiili tulille ja taas tarkeni.

Minulla oli kamera mukana mutta kuvien saaminen umpipimeässä ei meinannut salamavalosta huolimatta onnistua. Mutta kyllä niistä kuvista paikat tunnistaa.
Kesällä kun on valoisaa kännykkäkuvat varmasti onnistuvat loistavasti.

Salon jälkeen puimme sadevehkeet ylle, sillä ennusteen mukainen 0,x mm vettä tuli vartissa eikä tunnissa. Makeat saariston mutkatiet rengastuksesta ja sateesta johtuen jäivät köröttely asteelle.

Kyllä Kasnäsin Sinisimpukan respan rouvan hymy lämmitti, kun kerroin lähettäväni hästäki vai oliko se meili vanhalle rouvalle, kirjoittaessani postikorttia äidilleni.
Kuitti tiskistä kuittasi ajon sinne ja takaisin, sillä noita "haamukilometrejä" emme todella tarvinneet tähän ajoon enää yhtään.

Pitempiaikaisella suunnittelulla ja lähtöajan miettimisellä näitä ongelmia ei ole. Nythän Harrin kanssa tehtiin tarkennettua reittisuunnittelua myös matkan aikana, mitä en todellakaan suosittele vähemmän ajaneille.
Siinä vaan tulee turhaa ylimääräistä ressiä ajosta, niin kuin Harrille kävi Heinolan pistolla. "Ylöjärvi jäi käymättä" sano Harri kun pysähdyttiin Renkomäellä, arvaappa naurattiko Tampereen miestä! ;-) Seitseminen, ensimmäinen kohteemme, kun oli ennen Kurun kunnassa mutta liittynyt Ylöjärveen 2009.

Loppumatkasta Hattulan levähdysalueella pysähdyin vaihtamaan kuivat sukat, jalat muovikasseihin ja läpimärät kengät jalkaan, joten matka jatkui taas kuivin jaloin.
Kyllä Goretexin imee vettä kun sitä tarpeeksi kylvettää. - Hankintaan uudet ajokengät.
Sadeasu oli kyllä tällä retkellä paikallaan. Sadeasuun toki kuuluu myös pitkävartiset "kalastajan" sormikkaat, joita ei kaiketi sitten Turun puolessa ole myynnissä. Täytyy tuoda Harrille semmoiset Tampereelta ettei sormet kastu.

Ajoaika käytettiin melkein kokonaan, joten ajo on haasteellisempi miltä se noin äkkiseltään tuntuu.

Kesällä uusiin luontokohteisiin tutustumaan, silloin huolellisemmin suunnitellulla radalla.

Turvallisia kilometrejä!

Seppo
tiger800
Kermaperse
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Touko 2014, 15:39

Re: Vuosiajo 2015

Viesti Kirjoittaja tiger800 »

Harri mainitsi tuossa kertomuksessa, että kulunut takarengas huolestutti. Mutta tuossa alla pari kuvaa, miten tarkkaan rengas pitää käyttää. Tuo mun takarengas meni tuohon kuntoo aivan ykskaks, olin tarkistanut renkaan kunnon noin 500 km aikaisemmin ja kuvittelin, että ajo päästään kunnialla läpi. Toisin meinasi kuitenkin käydä.
Olin siis viime kesänä ajamassa BB 2500 K:ta, missä tuo rengasrikko tapahtui. Hinausauto paikalle ja kolmen tunnin jälkeen matka jatkui uudella renkaalla ja ajo hyväksyttiin.

kuva1

kuva2

[EDIT: Kuvat muutettu linkeiksi, ylläpito]
_nipa_
Kermaperse
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:38

Re: Vuosiajo 2015

Viesti Kirjoittaja _nipa_ »

http://www.luontoon.fi/linnansaarenluontokeskus

Toivottavasti viikonloppuna on vielä muutama luontokeskus auki, ettei kaikkia lakkauteta. Minkäslainen politiikka näiden suhteen tullee olemaan tarkastuksessa? kelpaako ko. paikat vielä luontokeskuksiksi ja todisteeksi riittänee kuva kivijalasta, jos muu rakennus on jo purettu :)
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4107
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuosiajo 2015

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Viime yönä tein suunnitelman uusiksi kun huomasin saman Linnansaaren kohdalla. Hyvä näin että ennen ajoa.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Vastaa Viestiin