Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
-
- Timanttiperse
- Viestit: 5010
- Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
- Kerho: RaMP ry, IBA Finland
- Paikkakunta: Turku
Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain
Moi!
No niin, ajo on jälleen ajettu: Turusta klo 03.48 Turkuun klo 01.03, eli 21 tuntia ja 15 minuuttia. Ei paha ollenkaan! Yksi puolentunnin tauko (Pori, Tiilimäki palatessa) ja muut luokkaa 10 minuuttia. Paluumatka sujui paremmin kuin menopuoli. Pitkään märkää asfalttia ja aamukosteutta, lämpötilan ollessa +2 C lukemissa. Välillä toivottua kuivaa asfalttia. Päivän korkein lämpötila +6 C. Motorarinopeus noin 95-100 Km/h. Jyrkissä mäissä hieman vähemmän...
Dakaristakin löytyy ajan kanssa useitakin ajoasentoja , mutta ei sitä oikein RP-mopoksi voi kutsua, varsinkaan Heidenau K60 Scout rengastuksella...,tankorukkaset ja porontalja lisävarusteina tällä reissulla
-Harri.mopomies-
No niin, ajo on jälleen ajettu: Turusta klo 03.48 Turkuun klo 01.03, eli 21 tuntia ja 15 minuuttia. Ei paha ollenkaan! Yksi puolentunnin tauko (Pori, Tiilimäki palatessa) ja muut luokkaa 10 minuuttia. Paluumatka sujui paremmin kuin menopuoli. Pitkään märkää asfalttia ja aamukosteutta, lämpötilan ollessa +2 C lukemissa. Välillä toivottua kuivaa asfalttia. Päivän korkein lämpötila +6 C. Motorarinopeus noin 95-100 Km/h. Jyrkissä mäissä hieman vähemmän...
Dakaristakin löytyy ajan kanssa useitakin ajoasentoja , mutta ei sitä oikein RP-mopoksi voi kutsua, varsinkaan Heidenau K60 Scout rengastuksella...,tankorukkaset ja porontalja lisävarusteina tällä reissulla
-Harri.mopomies-
-1 157 081 km (01/06/83 - 03/05/24)-
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
-
- RST-ahteri
- Viestit: 729
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 16:23
- Kerho: IBA
- Paikkakunta: Naantali
- Viesti:
Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain
Onnittelut ja kypärän nosto!!
Pohjois-Thaimaata moottoripyörillä,
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
-
- Timanttiperse
- Viestit: 5010
- Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
- Kerho: RaMP ry, IBA Finland
- Paikkakunta: Turku
Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain
Moi!
Kroppa käy vieläkin sen varran ylikierroksilla ettei pysty nukkumaan enempää, joten aamukahvin tippuessa joristaanpa lisää:
Pieni pyörä ja iso mies. Kieltämättä hieman huvittavan näköinen Maukan alla tuo pikkuinen Honda. Taidettiin siinä välillä edetä peräti 110 km/h Håkan veti Wingillä ja Maukka tiukasti imussa. Välillä taas Maukka veti letkaa ja sääteli vauhtia. Itselläni oli poikkeuksellisesti kolmas paikka muodostelmassa (useinmiten oma paikkanihan on ollut aina letkan kärjessä). No, siinä sitten yritin peesailla. Ennen tätä pisin reissuni pikku-Gessulla on ollut Poriin ja takaisin joten siinä mielessä ei kovinkaan paljon tuntemuksia alla. Janet oli peräpään valvojana Vesi-Gessullaan. Sai aina hetkessä kiinni "karkulaiset"...
Pyörä ei isoon Gessuun verrattuna suojaa tuulelta juuri minkään vertaa ja tosiaankin alla ollut rengastus sopii paremminkin sorateille. Välillä ei kyllä tiennyt että missä asennossa sitä oikein satulassa koittaa pysyä. Yksi pyttyinen ei myöskään ole maailman tärinättömin ajettava. Kaasukahva on jäykempi kuin isoveljessä. Etujarru aivan tehoton, no tässähän on vain yksi levy ja tässä ajossahan jarruttaminen ei tosiaankaan ollut pääasia Myöskään kahvanlämppärien (vain yksi asento) tehossa ei ole hurraamista, onneksi asensin tankorukkaset paikoilleen. Takajarruvalokin tuntuu välähtelevän liian herkästi vs. ison-Gessun vastaava ts. jalkaa ei voi pitää samassa asennossa. Polvikulmakin tuntui aluksi hieman omituiselta. Samoin ohjaustangon etäisyys kuljettajasta.
Pitkästä toiminta säteestä on kyllä iloa. Meidän käyttämillä nopeuksilla on toimintasäde sellaiset 330-350 km. Ei paha ollenkaan. Kulutus siinä viiden litran hujakoilla per 100 km. Oman haasteenhan se toki tuo kun ei ole kunnon väline testausta alla, mutta lienekö se tällä kertaa tarkoituksellista
Koko reissu lyhyillä valoilla ajaen, joten ihan täyttä varmuutta ei ole montako hirveä pimeässä ohitettiin . Moottoritiet ovat ehdottomasti tähän(kin) vuoden aikaan, varsinkin umpi pimeässä paras tapa aloittaa ja lopettaa reissu. Tien ollessa märkä ja visiirin pyrkiessä huurtumaan vähän väliä sitä toivoo auringonnousua ja kuivaa keliä...
No, ollaan taas yhtä kokemusta rikkaampana. Kiitokset koko tiimille ja erityisesti Maukalle "matalan" reitin suunnittelusta. Kiitokset myöskin Puuhikselle ja Sarille tsemppaamisesta peräti kahdesti. Iso käsi myöskin Jarille, joka meinasi myöhästyä mutta sai meidät kuitenkin kiinni Rauman pitkähköllä hidastuksella. Sekä mahdollisille muillekin huomaamatta jäänneille tutuille. Huomenissa sitten paperityöt.
PS. Kieltämättä täällä Turun seudulla IBA-kuskejen ideat sen kuin paranevat/jalostuvat
-Harri.mopomies-
Kroppa käy vieläkin sen varran ylikierroksilla ettei pysty nukkumaan enempää, joten aamukahvin tippuessa joristaanpa lisää:
Pieni pyörä ja iso mies. Kieltämättä hieman huvittavan näköinen Maukan alla tuo pikkuinen Honda. Taidettiin siinä välillä edetä peräti 110 km/h Håkan veti Wingillä ja Maukka tiukasti imussa. Välillä taas Maukka veti letkaa ja sääteli vauhtia. Itselläni oli poikkeuksellisesti kolmas paikka muodostelmassa (useinmiten oma paikkanihan on ollut aina letkan kärjessä). No, siinä sitten yritin peesailla. Ennen tätä pisin reissuni pikku-Gessulla on ollut Poriin ja takaisin joten siinä mielessä ei kovinkaan paljon tuntemuksia alla. Janet oli peräpään valvojana Vesi-Gessullaan. Sai aina hetkessä kiinni "karkulaiset"...
Pyörä ei isoon Gessuun verrattuna suojaa tuulelta juuri minkään vertaa ja tosiaankin alla ollut rengastus sopii paremminkin sorateille. Välillä ei kyllä tiennyt että missä asennossa sitä oikein satulassa koittaa pysyä. Yksi pyttyinen ei myöskään ole maailman tärinättömin ajettava. Kaasukahva on jäykempi kuin isoveljessä. Etujarru aivan tehoton, no tässähän on vain yksi levy ja tässä ajossahan jarruttaminen ei tosiaankaan ollut pääasia Myöskään kahvanlämppärien (vain yksi asento) tehossa ei ole hurraamista, onneksi asensin tankorukkaset paikoilleen. Takajarruvalokin tuntuu välähtelevän liian herkästi vs. ison-Gessun vastaava ts. jalkaa ei voi pitää samassa asennossa. Polvikulmakin tuntui aluksi hieman omituiselta. Samoin ohjaustangon etäisyys kuljettajasta.
Pitkästä toiminta säteestä on kyllä iloa. Meidän käyttämillä nopeuksilla on toimintasäde sellaiset 330-350 km. Ei paha ollenkaan. Kulutus siinä viiden litran hujakoilla per 100 km. Oman haasteenhan se toki tuo kun ei ole kunnon väline testausta alla, mutta lienekö se tällä kertaa tarkoituksellista
Koko reissu lyhyillä valoilla ajaen, joten ihan täyttä varmuutta ei ole montako hirveä pimeässä ohitettiin . Moottoritiet ovat ehdottomasti tähän(kin) vuoden aikaan, varsinkin umpi pimeässä paras tapa aloittaa ja lopettaa reissu. Tien ollessa märkä ja visiirin pyrkiessä huurtumaan vähän väliä sitä toivoo auringonnousua ja kuivaa keliä...
No, ollaan taas yhtä kokemusta rikkaampana. Kiitokset koko tiimille ja erityisesti Maukalle "matalan" reitin suunnittelusta. Kiitokset myöskin Puuhikselle ja Sarille tsemppaamisesta peräti kahdesti. Iso käsi myöskin Jarille, joka meinasi myöhästyä mutta sai meidät kuitenkin kiinni Rauman pitkähköllä hidastuksella. Sekä mahdollisille muillekin huomaamatta jäänneille tutuille. Huomenissa sitten paperityöt.
PS. Kieltämättä täällä Turun seudulla IBA-kuskejen ideat sen kuin paranevat/jalostuvat
-Harri.mopomies-
-1 157 081 km (01/06/83 - 03/05/24)-
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain
No huomenta.
Kiitos kaikille mukana olleille niin ajossa kuin matkan varrellakin, hyvässä seurassa pärjää pienemmälläkin....
Honda toimi moitteetta koko matkan. Parempi penkki (kovempi) kuin gessussa, toimintasäde hyvä. Nopeus nyt oli mitä oli mutta
ei kait sitä voi hirveitä vaatia jos ajopuvun takki on kokoa 60 ja jotain...
Wingin imussa kuitenkin matka joutui ihan kohtuullisesti ja mummun suon (Ämmässuon) kaatopaikan jälkeen eteen kiilasi hirvi millä oli punainen lippis sen
perässä matka joutui reippaasti Saloon asti.
-maukka-
Kiitos kaikille mukana olleille niin ajossa kuin matkan varrellakin, hyvässä seurassa pärjää pienemmälläkin....
Honda toimi moitteetta koko matkan. Parempi penkki (kovempi) kuin gessussa, toimintasäde hyvä. Nopeus nyt oli mitä oli mutta
ei kait sitä voi hirveitä vaatia jos ajopuvun takki on kokoa 60 ja jotain...
Wingin imussa kuitenkin matka joutui ihan kohtuullisesti ja mummun suon (Ämmässuon) kaatopaikan jälkeen eteen kiilasi hirvi millä oli punainen lippis sen
perässä matka joutui reippaasti Saloon asti.
-maukka-
Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain
Onnittelut "hölmöläisille"...(edelleen rakkaudella)
Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain
Paperityöt tehty.
Ajo hontallahan oli melkein ympäristöteko, kulutus n.2,7l/100km.
Täytyy BMWlläkin alkaa roikkua wingistien/linja-autojen perässä...
-maukka-
Ajo hontallahan oli melkein ympäristöteko, kulutus n.2,7l/100km.
Täytyy BMWlläkin alkaa roikkua wingistien/linja-autojen perässä...
-maukka-
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain
Hienoa seurata näin virkistäviä ajo tempauksia.
Tuon on aika kova lukema alitettavaksi.Ajo hontallahan oli melkein ympäristöteko, kulutus n.2,7l/100km.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain
Tämä on vaan illuusiota. Pistetään isompi ajaja hieman pienemmän mopon päälle ja pienempi ajaja vähän suuremman mopon päälle.Pekka Autio kirjoitti: Tuo Hokin Wingi on jo ihan VALTAVAN kokoinen
Perhana tuli näpyttely virhe tuohon kulutukseen, oikea 3,7l/100km.
Koitetaan ensi kesänä jos sais ton litran pois satasella...
-maukka-
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 916
- Liittynyt: 09 Touko 2009, 07:09
- Kerho: mp69
- Viesti:
Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain
Pitää kai ensi vuodelle järkätä kisa siitä, kuka ajaa rp-ajon pienimmällä keskikulutuksellaMaukka68 kirjoitti:Tämä on vaan illuusiota. Pistetään isompi ajaja hieman pienemmän mopon päälle ja pienempi ajaja vähän suuremman mopon päälle.Pekka Autio kirjoitti: Tuo Hokin Wingi on jo ihan VALTAVAN kokoinen
Perhana tuli näpyttely virhe tuohon kulutukseen, oikea 3,7l/100km.
Koitetaan ensi kesänä jos sais ton litran pois satasella...
-maukka-
Honda GL 1800 Goldwing
Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain
Nyt tuli kyllä sellanen dejavu olo......Pitää kai ensi vuodelle järkätä kisa siitä, kuka ajaa rp-ajon pienimmällä keskikulutuksella
SS1000 x 2, BB1500, IBA RALLY Finland -13, SS1000AR14, IBA Skandinavian Rally 2015, IBA Skandinavian Rally 2019