Pekka Autio kirjoitti:
Pitää kai ensi vuodelle järkätä kisa siitä, kuka ajaa rp-ajon pienimmällä keskikulutuksella
Kait palkintoja tai ainakin kunniamainintoja jaetaan myös peräpään pitäjille! Suurin tarkastuksessa vastaantullut kulutus on ollut 12,4 l/100km (Boss Hoss), mutta uskoisin itsekin pääsevän yli 10 litran lukemiin, jos ylipäänsä pääsen liikkeelle! Harmi kun en tiennyt tätä reittiä etukäteen; olisi voinut harkita letkaan lähtemistä ensimmäisen Rauman sivuuttamisen kohdalta! Olisi tuo reittikin sopinut hyvin pyörän toimintasäteeseen (luokkaa 200 km)!
Maukka68 kirjoitti:Eilen tuli kyselyjä tuon Jaanen mopon keskikulutuksesta, se on n.4,8l/100km.
Liekö valmistautuminen tippakisaan alkanut?
-maukka-
Teitille tullut sen verran kilsoja että nyt ajettu mahdollisimman pienellä kaasukädellä että kulutusta saatu mahdollisimman pieneksi. Pelkkää säästöä..
harrimopomies kirjoitti:Moi!
Kilvenalustat on sitten virallisesti tienattu:
-Harri.mopomies-
Heh Heh ! Mitähän tuo "virallisesti " tarkoittaa ?
Jos vaihdan tai lisään pyörääni osia niin menetänkö tuon virallisuuden ja syyllistyn virattomuuteen ? Onko joku prosenttiluku mitä ei saa ylittää osien vaihdossa tai lisäyksissä joka jälleen muuttaa kilven virattomaksi ?
Entäpä kartaanin vaihto tai vielä pahempaa, jos on mennyt vaihtamaan viralliseen kilvelliseen pyörään moottorin, niin tekeekö se jo kilvestä virattoman ? Sanokaapa se ?
Nimimerkillä : Sisään ajamaton kuskyttyräinen tallissa .
Hieno laji , aina olen tykännyt !
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Meitä on uskossa vahvempia ja heikompia veli Zoltan. Me ortodoksit uskomme että kilpi kuuluu vain pyörään jota ei ole muuten kuin tankkaamalla voideltu kilven oikeuttavan ajon jälkeen. Minäkin ajan uuden kilven aina kun vaihdan renkaat tai uudistan jarrupalat. Toki laiskana syntisenä ja sinisen nuukana pidän vanhan kilven alustan paikallaan mutta uusi on varmistamassa piirongin laatikossa ettei vanha arvolaatta ole arvottoman pyörän rekisteriä koristamassa.
Timo Räisänen kirjoitti:
Me ortodoksit uskomme että kilpi kuuluu vain pyörään jota ei ole muuten kuin tankkaamalla voideltu kilven oikeuttavan ajon jälkeen. .
Kle...... Uskoon tai säätyyn katsomatta minä fundamentalistina olen pitänyt samaa kilpeä öljynvaihdon jälkeenkin. Onpa sama kilpi ollut pyörässä kytkimen työsylinterin uusimisen jälkeenkin puhumattakaan High way sticin asentamisen jälkeen . Nyt vasta tuo moottorin vaihdon jälkeen alkoi vaivaamaan tuo pyörän neitseellisyys persajoon ?
Ps. Perärän uusimista/laakerikorjauksia pidän ominaisuuksina Baijerilaisessa joten ne ei vaikuta kilven virallisuuteen .
Hieno laji , aina olen tykännyt !
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo