ARTIC BUTT
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Re: ARTIC BUTT
Aurinkoista maaliskuuta kaikille
Talviajokausi päättyi eilen ja Seniorikin jäi sunnuntaina sohvan pohjalle viikko 8/53:sta suunnittelemaan, joten ei itseäkään huvittanut eilen lähteä tien päälle Winter Buttia ja 9/53:sta etsimään. Koko talven saldo termisten talviajojen osalta jää melko pieneksi....ehkä vain kolme ajoa
Rytinät Ukrainassa vetää mielialan matalaksi. Onneksi paikalliset pärjää tunkeilijoiden kanssa....
Joulukuussa olisi tarvinnut olla tuoreita koronatodistuksia joko heti rajalla tai pikaisesti rajan ylityksen jälkeen.... ehkä ensi talvena on helpompaa ..... yhden kerran yritän vielä Polar Buttia.... sen olen itselleni luvannut
t. seppo jr
Talviajokausi päättyi eilen ja Seniorikin jäi sunnuntaina sohvan pohjalle viikko 8/53:sta suunnittelemaan, joten ei itseäkään huvittanut eilen lähteä tien päälle Winter Buttia ja 9/53:sta etsimään. Koko talven saldo termisten talviajojen osalta jää melko pieneksi....ehkä vain kolme ajoa
Rytinät Ukrainassa vetää mielialan matalaksi. Onneksi paikalliset pärjää tunkeilijoiden kanssa....
Joulukuussa olisi tarvinnut olla tuoreita koronatodistuksia joko heti rajalla tai pikaisesti rajan ylityksen jälkeen.... ehkä ensi talvena on helpompaa ..... yhden kerran yritän vielä Polar Buttia.... sen olen itselleni luvannut
t. seppo jr
Re: ARTIC BUTT
Moro
Kattelin tuossa että olin maaliskuussa luvannut vielä yhden kerran yrittää Polar Buttia….
Kiinnostaako jotain muitakin ?
Heti joulukuun alussa voisi olla oikea ajankohta. Vastailkaa tähän ketjuun jos kiinnostusta löytyy.
t. Seppo jr
Kattelin tuossa että olin maaliskuussa luvannut vielä yhden kerran yrittää Polar Buttia….
Kiinnostaako jotain muitakin ?
Heti joulukuun alussa voisi olla oikea ajankohta. Vastailkaa tähän ketjuun jos kiinnostusta löytyy.
t. Seppo jr
Re: ARTIC BUTT
Mahruks mää mukaa?
No jos...mukana!
Huoltoautoon...
No jos...mukana!
Huoltoautoon...
Re: ARTIC BUTT
Moro
Ei löytynyt kiinnostusta talviajoihin. Tänä talvena keskitytään Base Campillä Jaloviinan juontiin. Siihen kelpaa Sr varsin hyvin.
Jos joku on vaikka myöhemmin kiinnostunut talviajoista, niin pari gessua on myytävillä ja nippu sisäänajettuja nupikumeja.
t. Seppo jr
Ei löytynyt kiinnostusta talviajoihin. Tänä talvena keskitytään Base Campillä Jaloviinan juontiin. Siihen kelpaa Sr varsin hyvin.
Jos joku on vaikka myöhemmin kiinnostunut talviajoista, niin pari gessua on myytävillä ja nippu sisäänajettuja nupikumeja.
t. Seppo jr
Re: ARTIC BUTT
Moro
Se on ihan muutaman viikon päässä. Ja mikä ??
Talviajokausi on alkamassa.
Onko mopo ja varusteet kunnossa ?
t.seppo jr
Se on ihan muutaman viikon päässä. Ja mikä ??
Talviajokausi on alkamassa.
Onko mopo ja varusteet kunnossa ?
t.seppo jr
Re: ARTIC BUTT
Saattohoitoauton takapenkille varaus.
Talviajoista kokemusta joten vinkkejä ja ohjeita löytyy.
EA1 suoritettuna. (joskus)
Sr
Talviajoista kokemusta joten vinkkejä ja ohjeita löytyy.
EA1 suoritettuna. (joskus)
Sr
Re: ARTIC BUTT
Ilolla tervehdin jäsenistöä
Luulin jo että koko talviajoperinne on unohdettu, mutta ei…
Olen todella iloinen että ainakin kolme kuljettajaa on kuluvana talvena hyväksytysti suorittanut termisen talviajon.
Tilastoista löytyy 1 kpl Ice Butt ja 2kpl Arctic Butt ajoja.
Onnittelut !!
Nuo ovat ihan aikuisten oikeesti niin kovia vetoja, että hallitus saisi lahjoittaa noista vaikka yhden ilmaisen ajotarkastuksen
Mitens vanhempi kaart ? Vieläkö löytyy voimaa lähteä talvella tien päälle ??
t. Seppo jr
Luulin jo että koko talviajoperinne on unohdettu, mutta ei…
Olen todella iloinen että ainakin kolme kuljettajaa on kuluvana talvena hyväksytysti suorittanut termisen talviajon.
Tilastoista löytyy 1 kpl Ice Butt ja 2kpl Arctic Butt ajoja.
Onnittelut !!
Nuo ovat ihan aikuisten oikeesti niin kovia vetoja, että hallitus saisi lahjoittaa noista vaikka yhden ilmaisen ajotarkastuksen
Mitens vanhempi kaart ? Vieläkö löytyy voimaa lähteä talvella tien päälle ??
t. Seppo jr
Re: ARTIC BUTT
Moro nääs!
Pipa päästä ja kumarrus!
Onneksi olkoon Petri, Jari ja Joni.
Tervetuloa harvaan talviajo rautaperseiden joukkoon.
Olisihan tässä vielä viikko aikaa ajaa talviajo.
Mette Mannonen lupasi lämpenevää, joten kohta pääsee kesäpyörällä ajamaan "talviajon".
-Sr
Pipa päästä ja kumarrus!
Onneksi olkoon Petri, Jari ja Joni.
Tervetuloa harvaan talviajo rautaperseiden joukkoon.
Olisihan tässä vielä viikko aikaa ajaa talviajo.
Mette Mannonen lupasi lämpenevää, joten kohta pääsee kesäpyörällä ajamaan "talviajon".
-Sr
Re: ARTIC BUTT
Huomenta
Tosiaan muutama päivä olis vieläkin aikaa ajaa talviajo. Talvinoviisikuskien innoittamana polkaisin itsekin Gessun käyntiin ja nokka kohti Napapiiriä.
Kelien mukaan aikeena hurauttaa joko Ice Butt tai Polar Butt. Volttilähtö Forssasta Orikedon kautta kohti pohjoista.
Uudet Mitaksen nollaseiskat alla ja niitä säästellen varovaisesti kostealla asfaltilla. Lämpötila keikkui + 2 asteen hujakoilla Ouluun asti. Kalajoella vaihtui sadepuku kelkkapukuun ja bemarin ajosaappaat kelkkakenkiin. Kuusi kerrosta yhteensä päällä ja tällä kertaa ei Gerbingejä, eikä tankohanskoja.
Talvilomaviikkojen vaihtopäivä käsillä, mutta menoliikenne oli jo mennyt ja vain vastaantulijoilla oli suksiboxeja. Ohittelemaan mahtui kuitenkin ja yksin kun liikkuu, niin ei tarvitse peiliin tuijottaa….
Rengaspaineet lähdössä 1,5 baria ja vasta Rovaniemen jälkeen alkanut lumisade pakotti laskemaan pariin otteeseen painetta. Ensin 1,2 bariin ja sitten 0,9 baria oli lopulta soppeli. Pienen lumikerroksen alla oli nelostiellä spooreja, jotka woblauttivat häijysti.
Normaali miettimistauko Saariselällä siitä, että riittääkö aika ja paheneeko keli, ajanko takaisin nelostietä Kemiin ja sieltä Leville. Matka jatkui ja Kaamasen kievarin jälkeen lumisade loppui. Karigasniemelle tie valkoinen ja jäinen, mutta vauhtia sai pidettyä hyvin. Norjan puolella tiet jäisiä ja uurteisia. Paikoin oli kyllä jopa hiekotettuja. Aurinko nousi ja maisemat olivat todella komeita. Sivutuuli hieman otti kiinni paksusti pukeutuneeseen motoristiin.
Oldefjorfin risteyksessä aikaa oli jäljellä lähes kaksi tuntia ja tienviitta näytti 99 km ja kilometrin päässä 89 km. Nyt kirosin. Olin unohtanut uudet tunnelit, kun valitsin saman reitin kuin Jukan ja Harrin kanssa muutama vuosi sitten. Reitti on nyt tuntuvasti lyhempi uuden tunnelin ansiosta. Muistelin kuitenkin, että itsellä oli varaa lähes 30 km reitissä. Poikien reitti ei nykypäivänä riittäisi.
Viimeinen pätkä Oldefjordista Honningsvågiin oli jäinen ja nyt sai puristaa tosissaan sivutuulen ja polanteiden väistelyssä. Perille kuitenkin päästiin ja nyt pari päivää eläkeläisen ihmettelyä ja toipumista.
t.seppo jr
Tosiaan muutama päivä olis vieläkin aikaa ajaa talviajo. Talvinoviisikuskien innoittamana polkaisin itsekin Gessun käyntiin ja nokka kohti Napapiiriä.
Kelien mukaan aikeena hurauttaa joko Ice Butt tai Polar Butt. Volttilähtö Forssasta Orikedon kautta kohti pohjoista.
Uudet Mitaksen nollaseiskat alla ja niitä säästellen varovaisesti kostealla asfaltilla. Lämpötila keikkui + 2 asteen hujakoilla Ouluun asti. Kalajoella vaihtui sadepuku kelkkapukuun ja bemarin ajosaappaat kelkkakenkiin. Kuusi kerrosta yhteensä päällä ja tällä kertaa ei Gerbingejä, eikä tankohanskoja.
Talvilomaviikkojen vaihtopäivä käsillä, mutta menoliikenne oli jo mennyt ja vain vastaantulijoilla oli suksiboxeja. Ohittelemaan mahtui kuitenkin ja yksin kun liikkuu, niin ei tarvitse peiliin tuijottaa….
Rengaspaineet lähdössä 1,5 baria ja vasta Rovaniemen jälkeen alkanut lumisade pakotti laskemaan pariin otteeseen painetta. Ensin 1,2 bariin ja sitten 0,9 baria oli lopulta soppeli. Pienen lumikerroksen alla oli nelostiellä spooreja, jotka woblauttivat häijysti.
Normaali miettimistauko Saariselällä siitä, että riittääkö aika ja paheneeko keli, ajanko takaisin nelostietä Kemiin ja sieltä Leville. Matka jatkui ja Kaamasen kievarin jälkeen lumisade loppui. Karigasniemelle tie valkoinen ja jäinen, mutta vauhtia sai pidettyä hyvin. Norjan puolella tiet jäisiä ja uurteisia. Paikoin oli kyllä jopa hiekotettuja. Aurinko nousi ja maisemat olivat todella komeita. Sivutuuli hieman otti kiinni paksusti pukeutuneeseen motoristiin.
Oldefjorfin risteyksessä aikaa oli jäljellä lähes kaksi tuntia ja tienviitta näytti 99 km ja kilometrin päässä 89 km. Nyt kirosin. Olin unohtanut uudet tunnelit, kun valitsin saman reitin kuin Jukan ja Harrin kanssa muutama vuosi sitten. Reitti on nyt tuntuvasti lyhempi uuden tunnelin ansiosta. Muistelin kuitenkin, että itsellä oli varaa lähes 30 km reitissä. Poikien reitti ei nykypäivänä riittäisi.
Viimeinen pätkä Oldefjordista Honningsvågiin oli jäinen ja nyt sai puristaa tosissaan sivutuulen ja polanteiden väistelyssä. Perille kuitenkin päästiin ja nyt pari päivää eläkeläisen ihmettelyä ja toipumista.
t.seppo jr
-
- Timanttiperse
- Viestit: 5010
- Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
- Kerho: RaMP ry, IBA Finland
- Paikkakunta: Turku
Re: ARTIC BUTT
Moi!
Epäviralliset onnittelut!
Pohjoisessahan on aina mukava piipahtaa...
PS. Jos ja kun suoritus hyväksytään ajotarkastuksessa, niin laskujeni mukaan tämä on sinullekin viides Polar Butt
-Harri.mopomies-
Epäviralliset onnittelut!
Pohjoisessahan on aina mukava piipahtaa...
PS. Jos ja kun suoritus hyväksytään ajotarkastuksessa, niin laskujeni mukaan tämä on sinullekin viides Polar Butt
-Harri.mopomies-
-1 157 081 km (01/06/83 - 26/04/24)-
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119