Moi!
Huomenta ja hyvää vappuakin tässä samalla.
Ajo jatkui hieman kevyemmän suorituksen merkeissä. Aamulla ylös aikaisin ja startti läheiseltä Shelliltä ns. normiaikaan 04.24 Jälleen on siis palattu normaali vuorokausirytmiin. Pimeää ja kylmää (+5 C) sekä sateenkastamaa asfalttia, mutta toisaalta päivästä oli luvattu aurinkoista koko matkan ajaksi. A9-tie on hyvä baana jos/kun täytyy pitää vauhtia yllä pimeään aikaan. Ajoin vapailla osuuksilla omaa henkilökohtaista maksiminopeutta 150 km/h ja muutoin nopeusrajoitukset olivat pääosin 130- tai 120 km/h. Ei kauheasti tietöitä, eikä liikennettäkään.
Kunnes saavuttiin Berliininkehälle (A10), niin hitonmoiset aamuruuhkat joita osiltaan pahensivat tietyöt Michendorfissa. No, kurvasin sitten aamukahville ja kulmapistekuitin noutoon Shell Michendorfiin. Kahvin jälkeen (A12) Oder-joen ylitys ja tankille Puolan puolelle. Puolassa on erittäin hyvä moottoritie (A2), jolla nopeusrajoitukset 140- ja 120 km/h. Matka siis taitui. No, mitä nyt niitä moottoritiemaksukoppeja on eräässä vaiheessa tuhkatiheään. Varsovan läpiajo on nykyäään helppoa ja nopeaa. Saksassa oli kylmää ja Puolassa paistoi jo aurinko ja lämpömittari näytti +20 C lukemaa.
Sitten ensikäden tietoa Baltic- ja Baltic-Rus ajoja suunnitteleville ja miksei muillekin täällä päin liikkuville. Tietyöt Varsovan itäpuolella on saatu lähestulkoon kokonaan tehtyä ja Via Baltica kulkee uutta linjausta pitkin kohden kaakkoa. Nopeusrajoitus 100 km/h ja tie on moottoritietasoista. Loppujen maalaus- yms. töiden päätyttyä nopeusrajoitus noussee 120 km/h lukemaan ?
Hyvä baana jatkuu ainakin Zanbrowiin asti josta käännyin tielle 63 kohden Lomzaa. Arvoitukseksi jäi kuinka kauas Bialystokin suuntaan hyvä baana jatkui ?
Lomzan ruuhkat ja liikenneympyrät ja niistä kun selvisin niin matka jatkuin 61-tietä kohden Augustowia. Augustow-Suwalki väli on kokonaan uudelleen linjattu/-rakennettu ja tie kiertää Suwalkin kaupungin. Tälläkin parannuksella on merkittävää hyötyä matka-ajan lyhentymiselle. Lisää hyviä uutisia, sillä Marijampoleen "kinttaalle" on tehty pitkä pätkä moottoritietä. Avot! viime vuotiset megalomaaniset tietyöt ovat valmistuneet. Sanompa vaan että Balticin ajaminen on kokonaisuudessaan merkittävästä/oleellisesti helpottunut sitten 2000-luvun alkupuolen.
Via Balticalle on rakennettu Liettuaan ja Latviaan runsaasti automaattista kameravalvontaa, joten ole tarkkana turhien "pikavoittojen" välttämiseksi". Viimeiset pari tuntia pimeässä, kunnes lopulta saavuin rajakylä Ainaziin. Kaikki kelloni, niin, ranne-, mopo-, navi-, GSM- tekivät loppumatkasta tunnin "aikahypyn", joten lopetustankkaus Ainazin Nesteellä tapahtui noin 23.20 (LT). Saksan- ja Puolanosuus reipasta Gold-tahtia ja Baltianosuus hieman hitaampaa. Sellaiset 18 tuntia, joten ihan jees. Taukoja vietin vähän mutta tehokkaasti
PS. Ohjelmassa lepopäivä ja huomenissa sitten ihan toiset kuviot...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eurooppatie_E67
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aina%C5%BEi
-Harri.mopomies-
SS1600K Bayreuthista Ainaziin
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
-
- Timanttiperse
- Viestit: 5010
- Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
- Kerho: RaMP ry, IBA Finland
- Paikkakunta: Turku
SS1600K Bayreuthista Ainaziin
-1 157 852 km (01/06/83 - 14/05/24)-
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
Re: SS1600K Bayreuthista Ainaziin
Kyllä sitä riittää Bialystokiin asti , olisit vaan painanut sieltä ja jäänyt Vatzamuisaan Saulkrastin jälkeen lepäämään . Tallinna-Ainazi välillä ei tietöitä mutta A2 Riigasta Moskovan suuntaan tietöitä ja jumputtavaa poikkinaista tietä .Latviassa maaseudun teitä päälystetään harvakseltaan joten Valkaankin tie ei ole parhaasta päästä .harrimopomies kirjoitti:Moi!
Hyvä baana jatkuu ainakin Zanbrowiin asti josta käännyin tielle 63 kohden Lomzaa. Arvoitukseksi jäi kuinka kauas Bialystokin suuntaan hyvä baana jatkui ?t
-Harri.mopomies-
Tänään suuntaamme tarkastuskierroksen kohti Itämeren rannikkoa Kolkaan ja lauantaina kulttuuria Dundakassa
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolka
https://en.wikipedia.org/wiki/Dundaga_Castle
Hieno laji , aina olen tykännyt !
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo