Moi!
Tampereen koeajopäivä oli ja meni. Muutama tuttukin tuli havaottua. Ajosää riittävän lämmin
Paljon oli tienpäällä HD-porukoita suuntana Super-ralliin Jämsän Himoksella.
Pyörästä ei kummoistakaan tuntumaa saannut vajaan 20:n kilometrin lyhyen pyrähdyksen perusteella. Jotain kuitenkin. Mainitaan nyt vielä että esim. eri katkaisijat jne. ovat samanlaiset kuin edeltäneessäkin mallissa. Tässä miinuksia ja plussia. Huom! Lista ei varmaankaan ole täydellinen, mutta kuten kirjoitin...
+
* Tehoa tarpeeksi
* Mukavasti vääntöä, itse asiassa olisin odottanut että se olisi tuntunut vieläkin "jykevämmältä".
* Saatavilla lukuisia lisäherkkuja
* Mittariston-/tietokoneen näyttämä/tuottama info.
* Tehokkaat jarrut
* Äijämäinen ulkonäkö
* Laadukas ensivaikutelma
-
* Hankala kytkin (varauksin) ts. kuivakytkimeen verrattuna äkkinäinen toiminta. Liikkeelle lähtö vaatii totuttelua
* Huonot peilit ts. ulkonäköseikat näköjään painavat enemmän kuin käytännöllisyys
* Huonosti muotoiltu vakionopeussäädin ts. liian kulmikas
* Hankala vilkkukatkaisin. Vanhassa vara parempi
* Shifteri ? Minulle siitä ei mitään hyötyä. Ehkä jollekin on ?
* Liian matala tuulilasi
* Koeajomani yksilön kaamea väri (Joku sekasikiö vihreä)
* Osittain hankalasti käytettävä tietokoneenvalikko ts. tietyt toiminnot liian monen napin painalluksen takana. Esim. tripin nollaus
* Olemattomat äänet vakioputkella
* Takajarrupoljin "liian sisällä"
* Hinta (25 100- n 35 100 €). Varsinkin varusteltuna
PS. Lopuksi otin muutaman (3 kpl) hidasajo harjoituksen kytkimeen tuntumaa saadakseni ja viimeinen nykäisy siedettävät 35 sekuntia, joten siltä osin ajokorttitesti olisi mennyt lävitse
Ostaisinko ? Todennäköisesti, mutta ehdottomasti koeajon tulisi olla perusteellisempi, sisältäen erilaisia ajoalustoja sekä -nopeuksia. Varmaankin täytyy yrittää saada tuollainen laite pariksi päiväksi käyttööni jossain vaiheessa kuluvaa ajokautta. No joo tältäkin osin "plääni" on jo työn alla
-Harri.mopomies-