SS1000-Historic20Fin

Alueelta on nähtävissä menossa olevat ajosuoritukset
Kerro milloin ja mitä olet ajamassa.
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5007
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: SS1000-Historic20Fin

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Miten Timo reissu sujui ? Onko tulossa lyhyttä reissuraporttia ?

-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
sf1234
RST-ahteri
Viestit: 463
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 14:30

Re: SS1000-Historic20Fin

Viesti Kirjoittaja sf1234 »

Moro!

Käytiin kaiman kanssa tutustumassa historic ajoon.
Sovimme startin Lahteen klo 23.00 ja eikun paanalle.
Suomen suvi näytti sään osalta kaikkensa, helteisestä auringon paisteesta rankkoihin ukkoskuuroihin. Antoi oman pikantin lisänsä kokeneille matkaratsuille historic ajoon.

Reitti ja annetut ohjeet selkeät joita vaan kirjaimellisesti noudatti.

Muutama huomio:
Kuvauspaikat 3; 5 ja 8 olivat tieliikenne kylttien kuvaamisia teiden varressa.
Varsinkin paikat 3 ja 8 olivat hengen vaarallisia vilkaassa liikenteessä.

Siispä kurkkaamaan tieliikenelakia

"Tieliikenne laista 37§ Pysäyttämistä ja pysäköimistä koskevat kiellot

12) moottoritiellä tai moottoriliikennetiellä muualle kuin liikennemerkillä osoitetulle pysäköintipaikalle, palvelualueelle tai levähdysalueelle taikka liikennemerkillä merkitylle linja-auton pysäkille matkustajan ottamista tai jättämistä varten.

Pysäyttäminen on kuitenkin sallittua pakollisen liikenne-esteen, väistämisvelvollisuuden noudattamisen tai hätätilanteen vuoksi."

Onko pysäyttäminen kyltin kuvaamiseksi ko. lain pykälän hengen mukaista?

Se, että ajon laatia tietämättömyyttään on ohjeistanut moiseen, mutta hallitus on hyväksynyt ajon tarkastamatta moista. Eikö meiltä löydy virkavallan / lain tietämystä, joilta olisi voinut kysyä asiasta?

Eikö ajo tuollaisenaan ole lain vastainen, jossa hallitus yllyttää jäsenistön rikkomaan lakia?

Näillä mietteillä

Seppo Sr

Ps. Herra, joka on soveltaen suunnitellut ajon alkuperäisen ajon mukaan on näköjään korkkaajien listalla. Toki ajaa saa oman ajonsa mutta korkkaajana.
En tiedä, itkiskö vai naurais!? :!: :?:
levoksep
RST-ahteri
Viestit: 472
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: SS1000-Historic20Fin

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Minionit Kiittää !!

Tässä opiskellaan samalla foorumin käyttöä. Stuart aloittaa keskustelun, Kevin komppaa ja hetken päästä Bob ... :lol:

Juu tässä oli omaehtoinen karanteeni ihan viime minuuteilla, joten ehdittiin aloittaa kotimaan ajo ennen kuin se päättyi. Ehdittiin käydä nuoleskelemassa aloituspaikan vessannupit ja ovenkahvat.

Mukava ajo oli Sanin Mikolla ollut ja oliko se sama ralli viisi vuotta sitten Museoajona vai mikä se nimi silloin olikaan ??

No tussasimme visiirien pesussa niin kauan että 23 tuntia ehti vierähtää koko reissussa. Peukalo kipeänä silti ohituksista, joten sille joka 20 tuntiin napsii vähintään 13 kuittia ja 10 valokuvaa säilyttäen ajokorttinsa tarjoan jallupaukun :D

Suosittelen ottamaan mukaan autosta punaisen varoituskolmion, jonka voi kuvauksien ajaksi laittaa motarille varoittamaan muita kulkijoita tai ainakin korvatulpat, jotta voi rauhassa kuvata, kun rekat huudattavat alppi- ja sumutorviaan :o

Ajo pitää käydä heittämässä uudestaan nyt kun etappipisteet on tarkastettu ja katsoa löytyykö nopeutta hämäläisillekin. Lähtöaika oli hyvä, koska nyt yötä vastaan oli vain rekkoja tien päällä ja Kemi oli ohitettu aamulla ennen työmatkaliikennettä. Tietyöt hidastavat niitä, jotka noudattavat tieliikennelakia ja - määräyksiä yleensäkin, joten nyt malttia tien päällekin.

Minion Senior on opettanut, notta vittuilu on välittämistä ja sitä ei voi oppia...se tulee suoraan sydämestä :D

t.Minion Junior
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5007
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: SS1000-Historic20Fin

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Hyvä että ajo oli mieluisa ja ohjeet selkeät.

Kuvauskohteen kolme kohdalla on keskikaiteella varustettu tieosuus jossa paikoitellen ohituskaistallisia osuuksia. Kuvauskohteen kahdeksan kohdalla on keskikaiteella varustettu nelikaistainen ajorata. Kummatkaan tieosuudet kyseisillä kohdilla eivät ole moottori- tai moottoriliikenneteitä.

Kannan vastuuni tämän ajosuorituksen "modifioijana", joten turha syyttää hallitusta, sillä olen esitellyt tämän ajon suorittamisen yksityiskohdat ja todennut että sen pystyy toteuttamaan riittävän turvallisesti. Toki suorittajakin saa käyttää sitä kuuluisaa"pelisilmää" kun pysähtyy kyseisille kohteille. Valitan jos kokemus on ollut teille erittäin haasteellinen. Minusta eivät mielyttävimmät paikat pysähtyä, mutta ei kuitenkaan mitään erityisen ihmeellistä.

Mitä tulee korkkaamiseen, niin peli oli kaikille täysin tasapuolista. Lähdimme matkaan reilun tunnin ajosuorituksen julkaisemisen jälkeen. Näin olisi tapahtunut joka tapauksessa, olisi tämän ajosuorituksen suunnitellut kuka hyvänsä. Kuten aikaisempienkien korkkauksieni jotka ovat tapahtuneet suoraan julkaisutilaisuudesta käytän sen tunnin ja lähden liikkeelle...

-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5007
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: SS1000-Historic20Fin

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Mr. jr. oli hallituksen jäsen ja hänellä olisi ollut mahdollisuus niin halutessaan vaikuttaa tämän ajosuorituksen ennakkotarkastukseen. Olisit silloin ollut äänessä. Tosin jr. päätti syystä tai toisesta (syytä en tiedä...) erota hallituksesta ja pettää kaikki häntä syyskokouksessa äänestäneet. Samalla toki jätit muut hallituksen jäsenet omillensa. Se siitä vastuunkannosta. Hyvät jr. ja Sr. luuletteko tosiaan ettei valmisteluvaiheessa käyty mainitsemianne asioita lävitse ? Missä kohdin ohjeistusta/sääntöjä hallitus tai ajosuorituksen laatija yllyttää laitomuuksiin ?

Tämän ajon suorittaminen ei vaadi laittomuuksia. Suoritus onnistuu annetun ajan puitteissa. Kyseessä on erikoisajo joka on vaativampi kuin perus SS1600K/SS1000. Aikaisemmassa viestissäni viittasin ajoaikaan, en kokonaissuoritusaikaan. Kokonaissuoritusaika määräytyy pakollisten sekä mahdollisten ylimäärääräisten taukojen sekä ajoajan muodostamasta kokonaisuudesta. Toiset viihtyy tauoilla kauemmin kuin toiset. Joitakin mopoja myöskin tankataan useammin kuin toisia.

Vielä korkkauksesta. Onko mielestänne niin ettei ajosuorituksen suunnittelija saa korkata kyseistä suoritusta ? Olisiko ollut oikein lähteä esim. illalla korkkaamaan ryhmässä, joissa olisi muita korkkaajia ? Vai pitäisikö odottaa vaikkapa seuraavaan aamuun, jos kukaan ei olisi vielä lähtenyt tien päälle ? Tällä hetkellä on tiedossa ko. ajosuorituksen korkkaajia viisi kappaletta, joista jokainen lähti liikkeelle johonkin aikaan saman vuorokauden puolella, eikö se ole ok ? Sainko mielestänne tässä ajosuorituksessa jotain merkittävää hyötyä korkkausta silmälläpitäen ? Niin kuin jo totesin olen aikaisemminkin lähtenyt jokaiseen suoraan julkaisutilaisuudesta/kotoa tapahtuneeseen korkkaukseen noin tunnin suunnitteluajalla riippumatta ketä ko. ajosuorituksen on suunnitellut. Em. seikasta johtuen joskus reissu on sujunnut hivenen "haastavasti" ja tienpäällä on joutunut tekemään uudelleen suunnittelua, olen (koko ryhmämme) kahdesti joutunut ajamaan ajosuorituksen uudelleen kun se on muuttunut perus SS1000 ajosuoritukseksi. Sitä se kiire teettää, mutta se on pelin henki jonka olen itse itselleni valinnut.

Turha syyttää sääntöjä ja mutista olosuhteista, sillä ne ovat mitä ovat lähtöhetkellä. Toisaalta voit suunnitella esim. kotonasi kaikessa rauhassa ja lähteä vaikka seuraavalla viikolla, tosin silloin ei enää vältttämättä tule korkkausta ja eikä ainakaan korkkausta suoraan julkaisutilaisuudesta, mutta se on jokaisen oma valinta. Pitäisikö ajosuoritusten suunnittelijoille luoda jokin karennsiaika koska saa lähteä tienpäälle ? Ei minulla ole mitään sitä vastaan. Muistaakseni tämä oli 14. korkkaukseni ja ensinmäinen korkkausajosuoritus jonka sisältöön olen itse vaikuttanut. Voitte olla huoleti, noudatan kyllä reilun pelin henkeä ja huomion että tälläisessä tapauksessa en ole se ainoa korkkaaja. Olen muuten joka kerta suorittaessani korkkausta antanut mahdollisuuden halukkaille lähteä mukaani. Toisinaan lähtijöitä on ollut useampiakin, toisinaan on saannut ajella itsekseen. Lisäksi olen useaan otteeseen tehnyt täysin selväksi että olen lähdössä korkkaamaan suoraan julkaisutilaisuudesta.

Tuo varoituskolmion käyttö ei ole ollenkaan huono idea, joten mikäli arvioi sen itselleen tarpeelliseksi ja se mahtuu (menee pieneen tilaan) mukaan niin voi toki ottaa sellaisen mukaan ja pystyttää sen tienlaitaan kohteiden 3, 5, sekä 8 valokuvaamisen ajaksi.

Mitenkähän tästä ajosuorituksesta yli 20-vuotta sitten selvittiin ? Ilmeisen hyvin ja näyttää tällä hetkellä ajonsuorittajia olleen listalla 13 kpl. Saadun palautteen perusteela tämän ajosuorituksen hankalimmat jutu ovat lähtöaika ip.-ilta sekä vaatimus samasta lähtö- ja paluuhuoltoasemasta (Neste Kivistönmäki, Lahti). En kiistä etteikö kyseisten kohteiden valokuvaaminen olisi hivenen haasteellista, mutta laitonta se ei kuitenkaan ole. Tästä ajosuorituksesta on jo nyt jätetty useita valokuvauskohteita pois, joten olisiko nämäkin mielestänne tullut poistaa ? Mikäli nämä kohteet todetaan esim. ajosuorituksen päivitystä tehdessä (talvella ?) erittäin vaaralliseksi, niin poistettakoon ne sitten. Minä en siitä päätä, mutta joka tapauksessa tälläisen ajosuorituksen olen modifioinnut ja mielestäni/todistettavasti se on toteuttamiskelpoinen.

Kehoitan mahdollisia suorittajia erityiseen varovaisuuteen kohteiden 3, 5, sekä 8 valokuvauksen osalta. Lisäksi muistutan massiivisista tietöistä Oulun ja Kemin sekä Juvan ja Mikkelin välillä. Lisäksi on syytä pitää mielessä erityisesti poronhoitoalueella liikkuvat eläimet. Olkaa varovaisia siellä ulkona, vai miten se slogani menikään...

PS. Mainitaan vielä ettei korkkaajien joukossa ole Jr.n ja Sr:n nimiä, joten missä olitte ?

-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
levoksep
RST-ahteri
Viestit: 472
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: SS1000-Historic20Fin

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Iltojen iltaa

Luin kahteen kertaan. En löytänyt Harrin vuodatuksesta huumoripläjäystä. Taidan olla tosikko... :shock:

t. Minion Junior
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: SS1000-Historic20Fin

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

harrimopomies kirjoitti:Moi!
Miten Timo reissu sujui ? Onko tulossa lyhyttä reissuraporttia ?
-Harri.mopomies-
Toivottavasti. Tänä kesänä jokin kiinalainen virus vaivaa pyöriäni, ainut joka on kestänyt ajamisen Lahden pohjoispuolella on Keeway Hurricane. Mutta en ole vielä luopunut toivosta ja yrityshaluja jällellä.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
R T Sav
Kermaperse
Viestit: 42
Liittynyt: 19 Tammi 2011, 14:58
Kerho: IBA-Finland
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: SS1000-Historic20Fin

Viesti Kirjoittaja R T Sav »

Timo, milloin seuraava yritys ?
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: SS1000-Historic20Fin

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Eilen, pääsin tallilta 500m ja pyörä hyyty. Mekaanikko soitti illalla ja lupasi korjata pyörän sunnuntaiksi.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: SS1000-Historic20Fin

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Timo Räisänen kirjoitti:Eilen, pääsin tallilta 500m ja pyörä hyyty. Mekaanikko soitti illalla ja lupasi korjata pyörän sunnuntaiksi.
Ei tainnut mainita minkä viikon sunnuntaista kysymys ;) Eiku klo 13:07 startti varikolta ja kohti historian havinaa
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Vastaa Viestiin