SS2000k (Hyväksytty)

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
Klasu80
Pumpulipeppu
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Elo 2018, 13:21

SS2000k (Hyväksytty)

Viesti Kirjoittaja Klasu80 »

Koko maanantaipäivän pyörän (2006 busa) ja kamojen valmistelua, eikä yhtään unta. Hyvät yö unet tietty pohjalla, mutta kuitenkin.

Lähtö itse ajosuoritukseen Kotkasta Sutelan ABC:lta klo 18:00

Nokka kohti Virolahden abc huoltamoa n.56km legi ja noin puoli tuntia. Turha sinänsä, mutta halusin ajaa ylämaan kautta joensuuhun joten tarvitsin tästä kiekurasta kuitin.

Noin 30km ennen joensuuta klo kympin aikoihin taivas aukesi ja kasteli ukon läpimäräksi ajosaappaita myöten. Ja sama vire jatkuikin sitten lähes koko reissun.

No eipä siinä Joensuussa pikatankkaus ja nokka kohti ABC Valtimoa, johon saavuin hieman ennen puolta yötä. Edelleen täydessä kaatosateessa.

Taas vain pikatankkaus ja kulaus jo haalennutta mustaa kultaa kurkusta alas, ja nokka kohti Ristijärven absia. No nyt sitten sateen sekaan liittyi vielä sumukin.

Ristijärvellä heti yhden jälkeen. Huonon sään takia hiukan taas aikataulusta perässä.

Ristijärveltä sitten keula kohti Rukanriuttaa. Tämä väli olikin sitten koitua kohtaloksi. Kaatosadetta ja sumua sekä hyttysparvia jotka muurasivat jo ennestään huonossa näkyvyydessä valot ja visiirin umpeen parin kilsan välein.

Kaksi kertaa olin törmätä porolaumaan ja kerran hyppäsi hirvi aivan eteen, ja joiduin tekemään ihan täyden jarrutus/väistö manööverin. Kiitos juuri ajaessa suoritetun visiirin putsauksen, ei vauhti ollut vielä rajoituksen mukainen.
Viimeksi muokannut Klasu80, 19 Elo 2021, 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Klasu80
Pumpulipeppu
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Elo 2018, 13:21

Re: SS2000k

Viesti Kirjoittaja Klasu80 »

Rukalla sitten vähän vaille neljä aamulla, ja kyllä Sama sade ja sumu ja ötökät oli vastassa takaisin ristijärvelle ajellessakin. Nyt tosin vain yksi poro toikkaroi tielle ja valoisampaakin oli.

Vähän kuuden jälkeen siis jälleen Ristijärvellä. Tiinu täyteen ja nenä kohti Pieksämäkeä. Ja kyllä taas sateessa. Välillä vettä tuli niin kovasti, että sitä virtasi visiirin väärällä puolella myös ja kännykkänavin kosketusnäyttö alkoi sekoilemaan. Myös navin lataus loppui, veden vaikutuksesta.

No eipä siinä. Pieksämäki jäi taakse siinä varttia ennen kymmentä ja suuntana jyväskylä, tai oikeastaan Tampere. Jyväskylässä siinä sitten liikennevaloihin pysähtyessä takertui puntti jalkatappiin tai johonkin ja yht äkkiä mopo olikin siinä kyljellään jalkojen välissä ja auto jono takana Ei muuta kun pieni kirosanojen ryöppy, mopo pystyyn ja tiensivuun tarkistamaan vauriot. Onneksi niitä ei paria pikkunaarmua lukuunottamatta ollut ja alta minuutissa taas tien päällä.

Tampesterissaa jäikin sitten kuitti saamatta teboililta, ja pikaratkaisu oli ajaa läheiseen prismaan ja ostaa sieltä jotain pientä, että edes joku jälki jää.

Nokka kohti Turkua. Nyt iski sitten kunnon raesade. Tuntui aika ikävästi hanskojenkin lävitse. Ajo-uriin kertyi rakeita ja niitä sai sitten varoa, minkä taas molemmin puolin vettä valuvan visiirin lävitse vaan näki.

Moision st1 klo1435 ja Helsingin kautta kohti Kotkan Prismaa ja lopputankkausta. Viimeinen etappi 300km täydessä auringonpaisteessa ja lähes koko matka 120kmh rajoitus. Ensimmäistä kertaa tuntui, että kamppeet vähän kuivuivat.

Ja tosiaan klo 1735 Kotkassa ja lopputankkaus plakkariin ja siitä vielä kotiin 10km.

Täytyy kyllä sanoa, että en olisi uskonut, kuinka paljon sää-olosuhteet vaikuttaa suorituksen vaativuuteen, vaikka itse ajotunnelma ei latistuisikaan.

Minun tapauksessa keli vei jo ennestään kortilla olevat taukominuutit. Tietysti tuonne loppuun jäi vielä hiukan aikaa, mutta sitä ei uskaltanut jättää viime tipalle muutenkaan.
Klasu80
Pumpulipeppu
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Elo 2018, 13:21

Re: SS2000k

Viesti Kirjoittaja Klasu80 »

Eli pähkinän kuoressa käteen jäi aika paljon märällä ja pimeässä ajettuja kilometrejä. Varmaan enemmän, kun oli tähän mennessä pohjalla. Pyörän käsittely märällä pinnalla on nyt ainakin todella paljon määrätietoisempaa ja varmempaa. Pitoakin löytyy vähintään sen, mitä rajoitusten puitteissa tarvii. Poislukien tietysti merkinnät ja kaivonkannet sekä öljy tmv.

Ensi kerralla sitten muistaa tosiaan sään vaikutukset ja tauko-ajat paremmin.
Vastaa Viestiin