SPOT kohti Germaaniaa

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
juvander
RST-ahteri
Viestit: 657
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 18:46
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja juvander »

No niin, nyt alkaa reittisuunnitelma hahmottumaan.

Eli mennessä vedetään perus SS1000, tällä kertaa kokeillaan lauttojen kanssa. Matka riittää pienen Ruotsin koukun kanssa juuri ja juuri.

Takaisin tullessa on kolme plääniä ajohaluista riippuen (lähden perjantaina iltapäivällä töiden jälkeen Saksasta):
1. SS2500K eli iltalaivalla Tukholmasta Turkuun
2. SS1000 eli aamulaivalla Tukholmasta Turkuun
3. SS3000 eli ainoastaan yksi lyhyt lauttamatka Norjassa...

Näistä jälkimmäinen houkuttelee hieman enemmän, reitistä kun tulisi tällainen:

Kuva

Voi tätä valinnan vaikeutta!
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4107
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

SS3000 eli ainoastaan yksi lyhyt lauttamatka Norjassa...
Norjassa enemmän ajaneet kehuvat että on eteneminen paikoitellen hiidaasta mikä vaikeuttaa matkan tekoa huomattavasti.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
juvander
RST-ahteri
Viestit: 657
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 18:46
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja juvander »

Näin saattaa hyvinkin olla. Toisaalta on vähän enemmän ajamisen makua kuin noita Saksan baanoja posottamalla.

Haasteita pitää olla!
Maukka68
Täyden kympin perse
Viestit: 1015
Liittynyt: 15 Elo 2010, 17:45
Paikkakunta: Turku

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja Maukka68 »

Turvallista matkaa. Seurataan SPOTtia.

LT:ssä on huolto sitten joka toinen viikko....

maukka
juvander
RST-ahteri
Viestit: 657
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 18:46
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja juvander »

Joo, se on vähän heikko toi bemareitten huoltoväli... pitää 10tkm:n välein alkaa huoltamaan sitä... surkea esitys... peräöljyt on jo vaihdettu (puhdasta oli), vaihteisto ja moottoriöljyt vielä vaihtoon.

Ai niin, ja tuo VaraPerä(tm) on paketissa odottamassa!
jonkko
Kuuraperse
Viestit: 775
Liittynyt: 19 Loka 2009, 22:46
Paikkakunta: Parainen

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja jonkko »

juvander kirjoitti:Näin saattaa hyvinkin olla. Toisaalta on vähän enemmän ajamisen makua kuin noita Saksan baanoja posottamalla.

Haasteita pitää olla!

Haastetta olet kyllä hakemassakin tolla reitillä!
Kannattais mennä jollakin muulla kun boxerilla et saa kantattua tarpeeks mutkissa.
Ja jos "sisä" Norjassa varoitetaan jyrkästä mutkasta niin on vähintään korkkiruuvi versio mutkasta!!!
Norjassa ei saa pidettyä millään samaa tunti/kilsamäärä kun mitä Suomessa saa,kokeiltu on muutaman otteeseen.

Mutta ainakin maisemat ja tie ovat PALJONKIN kiinnostavampia/mukavempia kun mitä jossain normi Suomen/Saksan/Ruotsin motareilla,löytyy muuten norjassa Bergenin lähellä motaria joka on 70 km/h,ja melkein kaikki tiet ovat 90 vauhtisia vaikka ovatkin mutkia täynnä ettei edes pyörällä saa sitä vauhtia pidetty koko ajan!

Mut Norja on hieno maa ja kannattaa kyllä käydä!!!



Ja suolle taas!
KTM 640 Adventure mitä käytän suonupotuksista ulkomaan lomareissuihiin vaimon kanssa.
ss1000 5.9-09
ss1000 5.2-10
ss1000 Dusty Butt 8.6-12

http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/

http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

juvander kirjoitti: Takaisin tullessa on kolme plääniä ajohaluista riippuen (lähden perjantaina iltapäivällä töiden jälkeen Saksasta):
1. SS2500K eli iltalaivalla Tukholmasta Turkuun
2. SS1000 eli aamulaivalla Tukholmasta Turkuun
3. SS3000 eli ainoastaan yksi lyhyt lauttamatka Norjassa...

Näistä jälkimmäinen houkuttelee hieman enemmän, reitistä kun tulisi tällainen:
Vaihtoehto 3 ilman muuta, jos aikaa kerta on nuo tarvittavat 3 päivää käytettävissä. Itse en koskaan ole ajanut Norjan "keskipätkää" (Trondheim-Narvik) ja olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia siitä. Toivottavasti sää olisi suht.koht. kuiva, niin voisit nauttia maisemista ja mutkista.

Toki vuorokausista tulee varsin pitkät, mutta se tuskin on ongelma vielä 3K:ssa.

Norjan kierros on siinäkin mielessä hyvä 3K reitiksi, että sieitä pääsee monesta paikasta oikaisemaan takaisin ruotsin halki, jos aika loppuu, tai sää muuttuu mahdottomaksi tms. Mielenkiinnolla spotti signaalia odotellen.
WesaH
Täyden kympin perse
Viestit: 769
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja WesaH »

Narvik-Trondheim on tien puolesta hyvinkin rautaperselle ajettava osuun. Mutkat ovat pääosin loivia (ei siis serpentiiniä) ja tien pinta hyvä. Liikenteen ollessa kohtuullista lyhyitä ohituspaikkoja on jatkuvasti tarjolla. Ongelmia alkaa tulla jos:
- sataa (mutkissa on sen verran tiukkaa sädettä, että pito loppuu, jos ei hellitä vauhtia)
- ruuhkaa ja hitaita ajoneuvoja eli asuntovaunuja (jos tiellä on paljon liikennettä molempiin suuntiin ohittaminen ei onnistu sujuvasti).

Viime kesänä SS2000 osin Norjassa ajettuna onnistui vallan mainiosti.

Wesa
Viimeksi muokannut WesaH, 01 Touko 2011, 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juvander
RST-ahteri
Viestit: 657
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 18:46
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja juvander »

Ja jotta kaikki olisi toisin, niin yöpymis rytmistä tulee hieman erilaista. Kun kerran lähden liikkeelle iltapäivällä, niin ajovuorokausihan myös katkeaa iltapäivällä eli yöpyminen ei tule katkaisemaan sitä.

Kööpenhaminassa eka yö, toinen yö jossain puolivälissä Norjaa ja kolmas yöpyminen Kuusamossa.

Ekana yönä stoppi varmaan 6-7h eli ihan normiyöunet ja ehtii vielä hyvin hotellissa aamupalalle.

Toinen yö onkin sitten mielenkiintoisempi, Mapsorsa näyttää tälle legille ajoajaksi 24h... pitää kyllä vielä tutkia tarkemmin onko tuo reitti oikeasti noin hidas...

Kolmaskin yö uhkaa jäädä lyhyeksi, Mapsorsan mukaan ajoaika 20h...
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

juvander kirjoitti:Ja jotta kaikki olisi toisin, niin yöpymis rytmistä tulee hieman erilaista...
Se tuo vaan vaihtelua... pysyy mielenkiinto yllä. Eiköhän tuon 3K:n jaksa periaatteessa ajaa yhdellä kunnon yöpymisellä ja toisella "pikaisella". Iltapäivä aloituksessa tietysti on se haaste, että kuinka kauan uskaltaa yöllä pitää taukoa ettei vuorokausi lopu kesken. Jonkinmoinen hätävara kannattaa varmaan pitää, joka on sitten yölevosta pois.

Omassa pääsiäs 3K:ssa ekayö oli "normaali", mutta toinen jäi sitten hyvin lyhyeksi,ja kolmas vuorokausi meni silti aika tarkalle. Oli toki oma valinta ja riskinotto, koska halusin ajaa alpeilla pikkuteitä...

Pari vuotta sitten vastaavasti 3KG epäonnistui iltapäivä - iltapäivä taktiikalla kun nukuin hieman liian tarkalle ekalla yötauolla ja myöhästyin 15 min vuorokauden vaihdoksesta ruuhkan takia ja jouduin ottamaan "hätäkuitin" jolloin matka jäi 20 km lyhyeksi...
Vastaa Viestiin