Vaikuttaa hyvältä. Löytyisikö google-map pisteitä, tai sitten pistätkö linkin genimap tms fileen, niin voisi tarkastella ihan "yksityiskohtaisesti".
Ehdottamasi suunnitelma vaikuttaa muutoinkin olevan ihan hyvä tosin ajoaikataulultaan tiukka, kuten mainitsitkin. Mikä on hiekkateiden osuus kokonaismatkasta?
Fobba kirjoitti:
Reitti on lyhyt-valinnalla 1617 km ja nopein-valinnalla 1667 km. Kovin haaste tuossa on aamuyöstä ajettava osuus Ahmovaarasta päätepisteeseen Iittiin - koko matka on 80-tietä ja mutkaa riittää.
Nopein-vaihtoehdolla ajoaika on 23h20min, eli aikaa mihinkään ylimääräiseen ei ole.
)
Tuossa lienee painovirhe, asetuksella lyhin varmaankin tuo 23h20min, jolloin asetuksella nopein olisi luokkaa 21h !?! Tuo toiseksi viimeisin piste lienee Mäntyharju, eikä Jaala?
Ihan mielenkiintoinen reitti ja tarkoitus olla mukana, jos vaan aikataulu sopii.
Lyhin reitti Puumala - Mäntyharju välillä menee varmaankin tien 4323 kautta (Suurlahti-Ristiina). Siinä on varsin huonokuntoinen hiekkatieosuus (n 20 km), ja varhain aamulla, yli 1000 km takana ja mahdollisten aikatauluongelmien kanssa se voi olla turhan haasteellinen. Miten olisi pieni lisämatka (tankkauksineen) Mikkelin eteläpuolelta joko tien 4321 (sekin on hiekkatie, mutta lyhyempi pätkä) tai Porrassalmen (VT 62 + VT 13/15) kautta?
Mukaan olen tulossa kuitenkin kaikille reitteille.
Tuo esitetty reitti on esimerkki, mutta kommenttien perusteella sitä voisi ruveta viilaamaan toteutuskuntoon.
Nopeusasetus reitillä on maltillinen 5-yli, jolloin hitain-version ajoaika on 25,5 tuntia. Nopein-asetuksella ajoaika on tuo mainittu 23,5 tuntia. Onneksi lyhin ja nopein eivät eroa paljon toisistaan, jolloin ajoon saa tarvittaessa edes vähän aikapuskuria reitin valinnalla. Eli haastetta riittää...eikä vähiten siinä, että tankkauspaikat ovat pienillä paikkakunnilla ja niiden toimivuudesta ei ole tietoa. Hiekkateitä ei ajeta, vaikka niitä lyhimmällä reitillä onkin, ne kierretään nopein-reitin teiden kautta.
Muutama kiinnostunut on nyt tiedossa ja mukaan mahtuu vielä 2-3 ajajaa. Ryhmän koko pitää olla maksimissaan 5-6 ajajaa, jolloin tankkaus pysyyy vielä jotenkuten aikataulussa. Jos halukkaita on enemmän, on ajo tehtävä "useammassa" pienryhmässä, jotka lähtevät reitille vaikka tunnin porrastuksin.
Laitan reitin halukkaille sekä genimapin että google-map:n muodoissa lähiaikoina.
Ajankonta voisi olla kesäkuussa ennen juhannusta, mitä mieltä olette.???
Fobba kirjoitti:
Ajankonta voisi olla kesäkuussa ennen juhannusta, mitä mieltä olette.???
Koulun päättäjäiset on kesäkuun eka viikonloppu, IBA Finland ralli on kaikella todennäköisyydellä 11-12.6... eli siitä seuraava viikonloppu (viikko ennen Juhannusta) voisi olla sopiva.
Fobba kirjoitti:
Ajankonta voisi olla kesäkuussa ennen juhannusta, mitä mieltä olette.???
Koulun päättäjäiset on kesäkuun eka viikonloppu, IBA Finland ralli on kaikella todennäköisyydellä 11-12.6... eli siitä seuraava viikonloppu (viikko ennen Juhannusta) voisi olla sopiva.
Voidaan varmaan alustavasti suunnitella tätä viikonlopulle 17.-19.6., eli viikko ennen juhannusta. Toinen ajankonta (vara-) olisi sitten heinäkuussa 22.-24.7.
Toki lenkki voidaan ajaa toisinkinpäin. Esitetty kiertosuunta tuli siitä, että päästään aloittamaan aurinko selän takana ja päätepisteeseen Iittiin on helpompi järjestää halukkaille levähdyspaikka (kartanohotelli Radansuu).
Ajettiin sitten kummin päin tahansa, loppuosuus on mutkaa: myös välillä Parkano - Savitaipale ei montaakaan "suoraa" löydy.
Selvittelen noita majoitus- yms. mahdollisuuksia.
Kaikki tähän asti asiasta kiinnostuneet, laittakaapa vielä yhteystietonne sähköpostiin harri.forsberg@ibafinland.fi. Saan sitten helpommin teihin yhteyttä ajoon liittyvissa asioissa.