IBA Fin12Rally

IBA Finlandin tapahtumiin sekä muihin mp-tapahtumiin liittyvä keskustelu
levoksep
RST-ahteri
Viestit: 473
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: IBA Fin12Rally

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Moro !

Rallit on ajettu ja tyhjä sekä haikea mieli ottaa valtaa.... :?

Tässä vielä foorumilla suuret Kiitokset Rallyn Staff-poppoolle. Hienot ja sujuvat järjestelyt. Kanssakumppaneille myös Kiitokset mukanaolosta ja nöyrä anteeksipyyntö Seniorille, kun aiheutin vetelät punttiin heti aamupäivästä :D

Ihan muutama sana itse rallista. Karttapisteet jaettiin siis jo viikolla ja tämä ilmeisesti siksi, koska käytössä oli edellisten rallien kuvauskohteita ja osalle ne olivat varsin tuttuja entuudestaan eli näin kaikki saivat tutustua niihin tasavertaisesti muutaman päivän ajan. Itse olin katsellut kuvauskohteiden sijaintia kartalta ja tehnyt kaksi ylipitkää lenkkiä, joista voisi sitten jättää huonompipisteisiä kohteita pois. Läntinen lenkki olisi kulkenut rannikolle Poriin ja sieltä alas Turkuun sekä sitten Salon, Somerniemen ja Tammelan perämettien kautta takaisin Hauholle. Ja sama tietysti käänteisenä. Itäinen lenkki kolmostietä Vantaalle ja sieltä etelärannikkoa Hankoon ja sitten jälleen Salon, Somerniemen ja Tammelan kautta base camppiin. Kuvauskohteiden pisteet saatiin siis kuljettajapalaverin jälkeen ja nopeasti päädyin itäiseen lenkkiin käänteisenä, koska Kusitolpasta Keppanakellarin pihalla saisi yhteensä liki 7500 pistettä, jos sinne ehtisi ensimmäisenä. :lol: Tästähän Seniori sitten pahoitti mielensä todennäköisesti hyvin pitkäksi aikaa. Olin nimittäin ensimmäisenä Keppanakellarilla, mutta tolppaa ei kuitenkaan näkynyt missään. Olin jo pois lähdössä ilman valokuvaa Kusitolpasta, mutta soitin kuitenkin kiinteistönomistajalle, joka kertoi tolpan olevan metsässä kaadettuna rankapinon takana tai mahdollisesti haketusurakoitsija on painanut pöllin silppurista läpi.....no sieltähän pajupuskien takaa löytyi tolppa kuvattavaksi, mutta en sitä jaksanut kantaa esille. Pikainen ilmoitus rallitoimistoon tilanteesta ja odottelemaan väliaikapisteitä toivoen muun porukan luovuttavan. No kukaan ei luovuttanut, vaan hetken päästä porukka alkoi kuroa pientä etumatkaani umpeen. Itselle kuvauskohteita tuli paljon, mutta ne tuntuivat olevan hitaiden ja ruuhkaisten teiden takana. Ruuhkaisesta Hangostakin tuli ihan hyvin pisteitä, vaikka oli auringonpalvojia koko kylän täydeltä pyörimässä motoristein jaloissa. Raaseporin kohteet jouduin jo jättämään kesken, kun aika näytti loppuvan. Nopeasti Vantaata kohden ja nekin vielä jouduin skippaamaan ja hätäisesti poimimaan Nurmijärveltä ja Hyvinkäältä kolme kuvaa. Neljä minuuttia jäi aikaa ettei homma mennyt sakkopisteille. Jälkeenpäin mietittynä aivan toope rata....siis liian pitkän reitin tein ennakkoon, koska tiet olivat täynnä väkeä ja marssinopeutta ei voinut pitää lähelläkään hanuriajoissa käytettävää nopeutta. Melkein minuutilleen 10 tuntia ja alle 700 kilometriä ja kuvauskohteita taisi olla 19. Bonustehtävä olisi kannattanut tehdä, jos olisin tohkeissani sen ymmärtänyt, synttärikahvituksesta olisi myös saanut hyvin pisteitä, mutta ne eivät reitilleni osuneet sekä myös tunnin lepotauko olisi ehdottomasti kannattunut pitää, mutta sen suhteen olin liian kaukana perusleiristä, jotta olisi voinut huilata. Jälkiviisaus on sitä parasta viisautta.. :lol:

Nuorisokaarti pääsi melkein iholle loppupisteissä. Heiltä hieno suoritus ja ilman Kusitolpan 3500 bonuspistettä olisin jäänyt toiseksi....onneksi virhepisteitä huonosta raportoinnista tuli vain - 500 pst.



t. seppo jr
Vastaa Viestiin