Re: Ennätyskimppa-ajo 2021
Lähetetty: 19 Tammi 2021, 16:09
Moi!
Piakkoin laaditaan virallinen ilmoittautumislomake jossa kysytään osallistujilta tarpeelliset tiedot. Sitten hieman "specsejä" suunnittelun pohjaksi:
Aloitus- ja lopetushuoltoasema
* Aloitus- ja lopetus huoltoaseman tulee olla auki 24h. Näitä huoltoasemia on entistäkin vähemmän
* Polttoainemittareita on oltava useampia käytössä samanaikaisesti
* Pitää olla mahdollisuus maksaa kortilla pihalla sekä saman aikaisesti huoltoaseman sisällä.
* Mittarikentältä tulee olla lyhyt matka huoltoaseman kassalle, EI tyyliin monet ABC-huoltoasemat joissa joutuu kävelemään 100-200 metriä saadakseen suorittaa maksamisen. Joillakin ko. asemilla voi maksaa bensansa ainoastaan automaatilla, vaikkakin olisivatkin 24h avoinna.
* Huoltoaseman piha-alueen tulee olla riittävän suuri
* Mahdollisimman vähän saman aikaisesti makkaran- yms. ostajia ts. tietyillä huoltoasemilla on mahdollisuuksien mukaan oltava "oikeaan aikaan".
Reitti
* Oikeaan aikaan oikeassa paikassa
* Lähtökohtaisesti 6-8 välipysähdystä huoltoasemilla. Tarvittaessa noin viiden minuutin P-alue pysähdyksiä reitin varrella
* Mahdollisimman paljon moottori- tai nelikaistaista tieosuutta, ei niinkään 120 km/h rajoitusten maksimoimiseksi vaan ennen kaikkea helpottamaan muodostelman kasassa pysymistä
* Mahdollisimman paljon tieosuuksia joilla 100-120 km/h nopeusrajoitus
* Mahdollisimman vähän muuta liikennettä
* Mahdollisuuksien mukaan voidaan käyttää samoja huoltoasemia sekä meno- että paluumatkalla, kun ei varsinaisesti olla menossa tyyliin etelästä pohjoiseen
* Mahdollisimman vähän liikennevaloja, tietöitä yms.
Ja kuten jo edellä mainittujenkin seikkojen perusteella huomataan niin kompromissejä joudutaan tekemään. Suunnittelua ohjaavana tekijänä on ajatus ennätysajon onnistumisesta, ei niinkään yksittäisten osallistujien toiveiden tietoisesta täyttämisestä. Se on kuitenkin varmaa että jotkut pääsevät "helpommalla" niin aloituksen- kuin lopetuksenkin "säätämisien" kanssa kuin itse ennätysajosuorituksenkin aikana. 50 pyöräkuntaa, aina joku asuu ajoon nähden "väärässä" paikassa, myöskään lähtö- tai lopetusaika ei koskaan ole kaikille sopiva jne.
Edelleenkin sana on vapaa ja saa tehdä ehdotuksia. Mustaamakkaraa en voi luvata. Mahdollisesti joltakin reitin varrelle osuvalta huoltoasemalta sitäkin saa, tai sitten ei...
-Harri.mopomies-
Piakkoin laaditaan virallinen ilmoittautumislomake jossa kysytään osallistujilta tarpeelliset tiedot. Sitten hieman "specsejä" suunnittelun pohjaksi:
Aloitus- ja lopetushuoltoasema
* Aloitus- ja lopetus huoltoaseman tulee olla auki 24h. Näitä huoltoasemia on entistäkin vähemmän
* Polttoainemittareita on oltava useampia käytössä samanaikaisesti
* Pitää olla mahdollisuus maksaa kortilla pihalla sekä saman aikaisesti huoltoaseman sisällä.
* Mittarikentältä tulee olla lyhyt matka huoltoaseman kassalle, EI tyyliin monet ABC-huoltoasemat joissa joutuu kävelemään 100-200 metriä saadakseen suorittaa maksamisen. Joillakin ko. asemilla voi maksaa bensansa ainoastaan automaatilla, vaikkakin olisivatkin 24h avoinna.
* Huoltoaseman piha-alueen tulee olla riittävän suuri
* Mahdollisimman vähän saman aikaisesti makkaran- yms. ostajia ts. tietyillä huoltoasemilla on mahdollisuuksien mukaan oltava "oikeaan aikaan".
Reitti
* Oikeaan aikaan oikeassa paikassa
* Lähtökohtaisesti 6-8 välipysähdystä huoltoasemilla. Tarvittaessa noin viiden minuutin P-alue pysähdyksiä reitin varrella
* Mahdollisimman paljon moottori- tai nelikaistaista tieosuutta, ei niinkään 120 km/h rajoitusten maksimoimiseksi vaan ennen kaikkea helpottamaan muodostelman kasassa pysymistä
* Mahdollisimman paljon tieosuuksia joilla 100-120 km/h nopeusrajoitus
* Mahdollisimman vähän muuta liikennettä
* Mahdollisuuksien mukaan voidaan käyttää samoja huoltoasemia sekä meno- että paluumatkalla, kun ei varsinaisesti olla menossa tyyliin etelästä pohjoiseen
* Mahdollisimman vähän liikennevaloja, tietöitä yms.
Ja kuten jo edellä mainittujenkin seikkojen perusteella huomataan niin kompromissejä joudutaan tekemään. Suunnittelua ohjaavana tekijänä on ajatus ennätysajon onnistumisesta, ei niinkään yksittäisten osallistujien toiveiden tietoisesta täyttämisestä. Se on kuitenkin varmaa että jotkut pääsevät "helpommalla" niin aloituksen- kuin lopetuksenkin "säätämisien" kanssa kuin itse ennätysajosuorituksenkin aikana. 50 pyöräkuntaa, aina joku asuu ajoon nähden "väärässä" paikassa, myöskään lähtö- tai lopetusaika ei koskaan ole kaikille sopiva jne.
Edelleenkin sana on vapaa ja saa tehdä ehdotuksia. Mustaamakkaraa en voi luvata. Mahdollisesti joltakin reitin varrelle osuvalta huoltoasemalta sitäkin saa, tai sitten ei...
-Harri.mopomies-