Timantin metsästystä

Alueelta on nähtävissä menossa olevat ajosuoritukset
Kerro milloin ja mitä olet ajamassa.
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2740
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond no 1

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Ismo Mannila kirjoitti:
Mikä onkaan sitten se timantin väri?
Koska täydellinen värittömyys on timanteissa arvostetuin väri (engl. colour), määritellään timantin väri värin puutteen asteena. Täysin värittömien timanttien heijastamassa valossa näkyy ”tuli” värikkäämpänä. Väri vaikuttaa timantin säihkeeseen ja ”tuleen” toiseksi eniten hionnan jälkeen.


Juuri tuota metsästetään .....................
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2740
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond no 1

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Hyvin suunniteltu on kokonaan ajettu :

https://www.flickr.com/photos/zoltaniba ... ed-friend/
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5165
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Espanja-Portugal linjalla...kotimaista kesää odotellessa voi vaan todeta että varmastikin hieno reissu tämäkin ja vieläpä timantin väristä riippumatta ;)

-Harri.mopomies-
1 226 545 km (01/06/83 - 22/06/26)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 234 277 km (03/06/00 - 18/04/26)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-T-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-NMK-RCH-RA-USA

IBAF jäsen 14
IBA USA member 7119
Veni, vidi, vici
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2740
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond no 1

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Kahden viikon kaivu olisi vielä edessä ja sitten timantti kiiltää .......................?

https://pixabay.com/static/uploads/phot ... 60_720.jpg
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
JMJH66
Jaloteräskankku
Viestit: 1067
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja JMJH66 »

Zoltan kirjoitti:Kahden viikon kaivu olisi vielä edessä ja sitten timantti kiiltää .......................?
Zoltanin tilastoja katsellessa ja toisaalta ME ohjelman sääntöjä tavatessa, näyttää siltä, että kyllä sitä on vielä lapin kultamaillakin käytävä! Taitaa olla kova rasti vielä parin viikon kuluessa tai voi olla, että sitä on paljon hilloa jäljellä!
JH
Honda GL 1500 Gold Wing, +77000 Ironbutt mailia
11/12kk-64/366pvm-31/31pv-39/53vko-SS1000-SS1600K-SS1000F-AR12-AR13-AR14-AR15-AR16-SS2000K-SS2000-SS2000F-SS3000-BB1500-BB2500K-BB1500F-BB1500G-BB2500KG-BB3000K-Winterbutt-Saukkion malja
puuhis98
RST-ahteri
Viestit: 742
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 17:11
Kerho: iba,porin kpk
Paikkakunta: turku

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja puuhis98 »

4 erilaista ajoa puuttuu vielä,jos olen vähänkään kärryillä :shock:
11/2011-10/2017 183/366
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2740
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond no 1

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

puuhis98 kirjoitti:4 erilaista ajoa puuttuu vielä,jos olen vähänkään kärryillä :shock:
Pitäiskö sanoa ? Jos olen vähänkään pyörällä ? ;) Kaivuaika oikeasti nyt alle kaksiviikkoa .
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
JMJH66
Jaloteräskankku
Viestit: 1067
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja JMJH66 »

Zoltan kirjoitti: Pitäiskö sanoa ? Jos olen vähänkään pyörällä ? ;) Kaivuaika oikeasti nyt alle kaksiviikkoa .
jotenkin tuntuu, ettei tuo kärryllä ja pyörällä sittenkään ole synonyymejä, enempi vastakohtia!

Eli minäkin olin ihan pyörällä, kunnes Zoltan ystävällisellä opastuksella selvitti tämän kaivuuajan käsittteen; siinä kun lepoaikoja ei kaivuiden välillä laskea!

Innostuin sitten laskemaan mikä on se minimikaivuuaika ja matka kaivoksella, jolla minimissään tuon timantin saavuttaa ja pääsin laskelmissani vähintään 126:een vuorokauteen ja reiluuun 216 tkm:iin. Toki tuossa ajasta voi hieman tinkiä, jos kaivoksella on hyvin ahkera ja jättää huolto ja juomatauot minimiin! Toisaalta voi olla niitäkin kaivuureissuja, ettei löydy mitään!

Tuosta sitten vielä laskelma, kuinka kaukana teoriassa oma timantti olisi. Aikaa tarvitsisi viettää vähintään 67 vuorokautta ja matkana n. 123 tkm. Teoriassa siis olisin lähes puolimatkassa, mutta sääntöjen laatijan pirullisuudesta johtuen useampi kaivos on kohdallani varsin hankalasti saavutettavissa, eli todennäköisesti en tule saavuttamaan ikinä riittävän monenlaista kaivosta!
JH
Honda GL 1500 Gold Wing, +77000 Ironbutt mailia
11/12kk-64/366pvm-31/31pv-39/53vko-SS1000-SS1600K-SS1000F-AR12-AR13-AR14-AR15-AR16-SS2000K-SS2000-SS2000F-SS3000-BB1500-BB2500K-BB1500F-BB1500G-BB2500KG-BB3000K-Winterbutt-Saukkion malja
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2740
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond no 1

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

JMJH66 kirjoitti:
Eli minäkin olin ihan pyörällä, kunnes Zoltan ystävällisellä opastuksella selvitti tämän kaivuuajan käsittteen; siinä kun lepoaikoja ei kaivuiden välillä laskea!

Innostuin sitten laskemaan mikä on se minimikaivuuaika ja matka kaivoksella, jolla minimissään tuon timantin saavuttaa ja pääsin laskelmissani vähintään 126:een vuorokauteen ja reiluuun 216 tkm:iin. Toki tuossa ajasta voi hieman tinkiä, jos kaivoksella on hyvin ahkera ja jättää huolto ja juomatauot minimiin! Toisaalta voi olla niitäkin kaivuureissuja, ettei löydy mitään!

Tuosta sitten vielä laskelma, kuinka kaukana teoriassa oma timantti olisi. Aikaa tarvitsisi viettää vähintään 67 vuorokautta ja matkana n. 123 tkm. Teoriassa siis olisin lähes puolimatkassa, mutta sääntöjen laatijan pirullisuudesta johtuen useampi kaivos on kohdallani varsin hankalasti saavutettavissa, eli todennäköisesti en tule saavuttamaan ikinä riittävän monenlaista kaivosta!
Mile Eater syötti on niin uusi asia etttä tuohon minimi kilometrimäärään ei ole enää mitään mahdollisuutta minulla ja "tyhjän ajoa" on tullut jo runsaasti jos kilometrejä katsotaan . Ajo kerrallaan ajetaan tänäkin kesänä ja syksyllä katsotaan kuinka syvällä kuokka on .

Nimimerkillä : Seitsemän vain sadasta puuttuu
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
puuhis98
RST-ahteri
Viestit: 742
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 17:11
Kerho: iba,porin kpk
Paikkakunta: turku

Re: Timantin metsästystä

Viesti Kirjoittaja puuhis98 »

Zoltan kirjoitti:

Mile Eater syötti on niin uusi asia etttä tuohon minimi kilometrimäärään ei ole enää mitään mahdollisuutta minulla ja "tyhjän ajoa" on tullut jo runsaasti jos kilometrejä katsotaan . Ajo kerrallaan ajetaan tänäkin kesänä ja syksyllä katsotaan kuinka syvällä kuokka on .

Nimimerkillä : Seitsemän vain sadasta puuttuu
Voin vaihtaa 7 tyhjänpäiväistä perusajoa 7 vaativaan ajoon ;)
11/2011-10/2017 183/366
Vastaa Viestiin