Honda VFR - 50 000km kestotesti
Honda VFR - 50 000km kestotesti
MP Maailma -lehti aloittaa uuden Honda VFR1200F-kestotestin Motokuume-viikonloppuna. Pyörä starttaa ensimmäiselle matkalleen BikeWorld Vantaan myymälästä lauantaina 20.3.2010 kello 13.00. Testin pituus on 50 000 kilometriä, joka pyörähtää matkamittariin viiden kuukauden kuluttua elokuun lopulla.
Testin aikana pyörällä ajaa 10 eri kuljettajaa, joista ainakin neljä on IBA Finlandin jäseniä.
Testiä voi seurata reaaliaikaisesti http://www.kestotesti.fi -verkkopalvelusta. Palvelu avataan lauantaina 20.3. eli testin käynnistyessä. Reaaliaikaisen seurannan mahdollistaa testipyörään asennettu Helpten One gps-seurantalaite, joka välittää verkkopalveluun koko ajan pyörän sijaintitiedon. Sijaintitieto on kaikkien nähtävillä verkkopalvelussa koko testin ajan.
Palvelussa näkyy reaaliaikaisena myös matkamittarilukema, sieltä näkee kuka testikuljettajista on kulloinkin ajamassa ja myös kulutustiedot joka tankillisesta sekä paljon muuta informaatiota on tarjolla.
Osa tiedoista on ilmaisia ja näkyvät kaikille, lehden tilaajat saavat kaikki tiedot veloituksetta käyttöönsä. Myös pelkän kestotestin seurantamahdollisuuden voi ostaa erikseen. Koko palvelu kaikille ilmainen ensimmäiset 5000 kilometriä, jotta kaikilla on mahdollisuus tutustua täysin uudenlaiseen palveluun ja nähdä mitä se pitää sisällään.
Heti lauantaina iltapäivällä kestotesti.fi-sivuilta on luettavissa kuljettajan ensimmäiset kommentit neisytmatkalta ja myös valokuvia ja videoita tulee näkyville sitä mukaa kun niitä matkalla otetaan.
Testin aikana pyörällä ajaa 10 eri kuljettajaa, joista ainakin neljä on IBA Finlandin jäseniä.
Testiä voi seurata reaaliaikaisesti http://www.kestotesti.fi -verkkopalvelusta. Palvelu avataan lauantaina 20.3. eli testin käynnistyessä. Reaaliaikaisen seurannan mahdollistaa testipyörään asennettu Helpten One gps-seurantalaite, joka välittää verkkopalveluun koko ajan pyörän sijaintitiedon. Sijaintitieto on kaikkien nähtävillä verkkopalvelussa koko testin ajan.
Palvelussa näkyy reaaliaikaisena myös matkamittarilukema, sieltä näkee kuka testikuljettajista on kulloinkin ajamassa ja myös kulutustiedot joka tankillisesta sekä paljon muuta informaatiota on tarjolla.
Osa tiedoista on ilmaisia ja näkyvät kaikille, lehden tilaajat saavat kaikki tiedot veloituksetta käyttöönsä. Myös pelkän kestotestin seurantamahdollisuuden voi ostaa erikseen. Koko palvelu kaikille ilmainen ensimmäiset 5000 kilometriä, jotta kaikilla on mahdollisuus tutustua täysin uudenlaiseen palveluun ja nähdä mitä se pitää sisällään.
Heti lauantaina iltapäivällä kestotesti.fi-sivuilta on luettavissa kuljettajan ensimmäiset kommentit neisytmatkalta ja myös valokuvia ja videoita tulee näkyville sitä mukaa kun niitä matkalla otetaan.
Re: Honda VFR - 50 000km kestotesti
Huomenna? On aikas lumiset kelit ainakin pidemmille reissuille... ainakin täällä pk-seudulla...
-
Timo Räisänen
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4207
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Honda VFR - 50 000km kestotesti
Kausi on sitten korkattu avatuksi
Näin napapiirin yläpuolelta katsottuna keli ei näytä aivan yhtä talviselta kuin täällä mutta kylmältä kuitenkin.
Pyörän ajosuunnitelmassa on useampi RP-ajo suunnitteilla joten kannattaa seurata miten taival etenee.
Näin napapiirin yläpuolelta katsottuna keli ei näytä aivan yhtä talviselta kuin täällä mutta kylmältä kuitenkin.
Pyörän ajosuunnitelmassa on useampi RP-ajo suunnitteilla joten kannattaa seurata miten taival etenee.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
-
harrimopomies
- Timanttiperse
- Viestit: 5165
- Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
- Kerho: RaMP, IBA Finland
- Paikkakunta: Turku
Re: Honda VFR - 50 000km kestotesti
Moi!
Tätä testiä seurataan varmaankin suurella mielenkiinnolla, varsinkin jo moneen kertaan mainittu toimintasäde on erityisen mielenkiinnon kohteena. Henkilökohtaisesti ei kauheasti innosta tämä malli, mutta tästä "aihiosta" mahdollisesti myöhemmin valmistettava uusi Pan Europan uskoakseni kiinnostaa moniakin tämän foorumin lukijaa.
Jiihoo voisi ottaa "lisätavoitteeksi" houkutella ne muutkin testikuljettajat IBA Finlandin jäseneksi ajokauden 2010 aikana. Jos ei tällä pyörällä, niin sitten jollain muulla ajaen/kyydissä istuen. Totuushan on etteivät kaikki näistä "rautaperseajoista" paljon perusta, mutta suorittamalla joskus perusajon SS1000/SS1600K on paremmat edellytykset osallistua aihetta koskeviin keskusteluihin.
-Harri.mopomies-
Tätä testiä seurataan varmaankin suurella mielenkiinnolla, varsinkin jo moneen kertaan mainittu toimintasäde on erityisen mielenkiinnon kohteena. Henkilökohtaisesti ei kauheasti innosta tämä malli, mutta tästä "aihiosta" mahdollisesti myöhemmin valmistettava uusi Pan Europan uskoakseni kiinnostaa moniakin tämän foorumin lukijaa.
Jiihoo voisi ottaa "lisätavoitteeksi" houkutella ne muutkin testikuljettajat IBA Finlandin jäseneksi ajokauden 2010 aikana. Jos ei tällä pyörällä, niin sitten jollain muulla ajaen/kyydissä istuen. Totuushan on etteivät kaikki näistä "rautaperseajoista" paljon perusta, mutta suorittamalla joskus perusajon SS1000/SS1600K on paremmat edellytykset osallistua aihetta koskeviin keskusteluihin.
-Harri.mopomies-
1 226 545 km (01/06/83 - 22/06/26)-
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 234 277 km (03/06/00 - 18/04/26)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-T-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-NMK-RCH-RA-USA
IBAF jäsen 14
IBA USA member 7119
Veni, vidi, vici
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 234 277 km (03/06/00 - 18/04/26)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-T-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-NMK-RCH-RA-USA
IBAF jäsen 14
IBA USA member 7119
Veni, vidi, vici
Re: Honda VFR - 50 000km kestotesti
harrimopomies kirjoitti:Jiihoo voisi ottaa "lisätavoitteeksi" houkutella ne muutkin testikuljettajat IBA Finlandin jäseneksi ajokauden 2010 aikana. Jos ei tällä pyörällä, niin sitten jollain muulla ajaen/kyydissä istuen. Totuushan on etteivät kaikki näistä "rautaperseajoista" paljon perusta, mutta suorittamalla joskus perusajon SS1000/SS1600K on paremmat edellytykset osallistua aihetta koskeviin keskusteluihin.
-Harri.mopomies-
Ideana hyvä!
Tässä piilee sellainen vaara, että jos muut kuskit kokeilevat rp-ajoa, niin joudun vastaavasti kokeilemaan heidän lajejaan.
Testikuskeista:
- Valtteri ajaa Enduron MM-sarjaa Husabergin tehdastiimissä, joutuisin vähintään kiertämään Päitsin...
- Celle on Valtterin mekaanikko, mun pitäis varmaankin opetella purkamaan ja kokoamaan VFR:n V4-kone
- Marjut ajaa varttimailia Busalla, joutuisin.... ei ei ei ja EI!
Re: Honda VFR - 50 000km kestotesti
jiihoo kirjoitti:harrimopomies kirjoitti:Jiihoo voisi ottaa "lisätavoitteeksi" houkutella ne muutkin testikuljettajat IBA Finlandin jäseneksi ajokauden 2010 aikana. Jos ei tällä pyörällä, niin sitten jollain muulla ajaen/kyydissä istuen. Totuushan on etteivät kaikki näistä "rautaperseajoista" paljon perusta, mutta suorittamalla joskus perusajon SS1000/SS1600K on paremmat edellytykset osallistua aihetta koskeviin keskusteluihin.
-Harri.mopomies-
Ideana hyvä!
Tässä piilee sellainen vaara, että jos muut kuskit kokeilevat rp-ajoa, niin joudun vastaavasti kokeilemaan heidän lajejaan.
Testikuskeista:
- Valtteri ajaa Enduron MM-sarjaa Husabergin tehdastiimissä, joutuisin vähintään kiertämään Päitsin...
- Celle on Valtterin mekaanikko, mun pitäis varmaankin opetella purkamaan ja kokoamaan VFR:n V4-kone
- Marjut ajaa varttimailia Busalla, joutuisin.... ei ei ei ja EI!
Ja kuka ei haluais noita kokeilla???
Heität niitä rp ajoon vaan ja jos ne haluaa sua sitten niitten touhuja kokeilemaan niin heitä nakki eteenpäin mulle vaan jos et itse halua mennä
Mä lähtisin mielellään varttimailia kokeilee kunnon vehkeillä ja päitsiin (päitsiä olen muutenkin vuosia jo kuolanut et ehkä joku kerta?),toi mekanikkohommahan olis just hyvä kun sais "yksityisopettelua" alan parhaimista!
Nyttenhän sulla olis once in a lifetime mahis päästä muutakin seuraamaan/kokeilemaan jos ne "vaatisisivat" molemminpuoleista sopimusta
KTM 640 Adventure mitä käytän suonupotuksista ulkomaan lomareissuihiin vaimon kanssa.
ss1000 5.9-09
ss1000 5.2-10
ss1000 Dusty Butt 8.6-12
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
ss1000 5.9-09
ss1000 5.2-10
ss1000 Dusty Butt 8.6-12
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Re: Honda VFR - 50 000km kestotesti
223 kestotestikilometriä takana ja äsken tehdyn ekan tankkauksen perusteella ensimmäisen tankillisen kulutus oli 6,45 ltr/100km. Huono tieto Kultaryntäystä varten, sillä tällä menolla tankillinen riittäisi max. 286 kilometriä.
Tähän ekaan tankilliseen sisältyy tosin kaiken maailman laiteasennuskäyntejä korjaamolla yms. joten kaipa se kulutus vähän tasaantuu jatkossa. Ja kunhan saa ajettua koneesta suurimmat karheudet pois, niin sekin voi laskea kulutusta jatkossa.
Tähän ekaan tankilliseen sisältyy tosin kaiken maailman laiteasennuskäyntejä korjaamolla yms. joten kaipa se kulutus vähän tasaantuu jatkossa. Ja kunhan saa ajettua koneesta suurimmat karheudet pois, niin sekin voi laskea kulutusta jatkossa.
Re: Honda VFR - 50 000km kestotesti
No ei tuo toimintasäde nyt niin kovin lyhyt ole. Eipähän pääse perse puutumaan niin pahasti kun joutuu jaloittelemaan vähän useammin. Käytännössä kultaryntäystä ajatellen ainoa muutos näyttäisi olevan vain ekan ja viimeisen tankkauksen suhteen. Eli Jonköpingin tankkaus siirretään vain hieman pohjoiseen, esim. vaikka Brahehus Grännassa...
-
Juha Helin
- RST-ahteri
- Viestit: 565
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 23:45
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Honda VFR - 50 000km kestotesti
Kova on kulutus jos se tuota luokkaa on. Itse kyllä arvelisin sen matka-ajossa alkavan viitosella.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily - eikä sekään ole kovin tärkeää
Re: Honda VFR - 50 000km kestotesti
Kaikkea saa arvella: 15.5km/L eli 6.45L/100km (http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR1200F).
Oiskohan osunut kuitenkin oikeaan tuo eka tankkaus?
Oiskohan osunut kuitenkin oikeaan tuo eka tankkaus?